football360 logo

نام «خاکپو» در کنار بزرگان تاریخ هلند ثبت شد؛ شاه ماهی نقل‌وانتقالات ژانویه

10 آذر 1401 ساعت 04:245 نظر
خاکپو با گلزنی مقابل قطر تاریخ‌ساز شد.

به گزارش فوتبال 360، هلند که موفق شد با کسب 7 امتیاز از 3 دیدار دور گروهی بالاتر از سنگال، قطر و اکوادور به عنوان صدرنشین گروه اول راهی دور حذفی جام جهانی 2022 شود، در این راه ستاره‌ای درخشان داشت. 

کودی خاکپو، ستاره تیم فن‌خال در راه صدرنشینی بود و موفق شد در هر 3 دیدار این تیم، دروازه رقبا را باز کند. او ابتدا گل اول هلند مقابل سنگال را به ثمر رساند، سپس تنها 6 دقیقه پس از آغاز دیدار مقابل اکوادور، تک گل لاله‌های نارنجی را به ثمر رساند و در جریان دیدار مقابل قطر، موفق شد به عنوان اولین بازیکن در این دور مسابقات لقب بگیرد که در 3 دیدار متوالی گلزنی کرده است. نکته جالب توجه، این است که او هر گل را به شیوه‌ای متفاوت به ثمر رسانده و هم گلزنی با ضربه سر را به ثبت رسانده و هم یک مرتبه با پای راست و یک مرتبه با پای چپ دروازه رقبا را باز کرده است. البته کیلیان امباپه می‌توانست در دیدار مقابل تونس به این رکورد برسد اما به صلاحدید دشان با استراحت در سومین دیدار مواجه شد.

در جمع بزرگان با تنها 3 بازی!

ستاره 23 ساله با گلزنی مقابل قطر، همچنین اولین بازیکن تاریخ هلند لقب گرفت که در هر 3 دیدار دور گروهی مسابقات جام‌جهانی، گلزنی می‌کند. البته که با صرف‌نظر از دور مسابقات در تاریخ هلند 3 بازیکن موفق شده‌اند در 3 دیدار متوالی برای این تیم در جام‌جهانی گلزنی کنند که با این حساب، خاکپو چهارمین نفر پس از یوهان نیسکنس (1974)، دنیس برکمپ (1994) و وسلی اسنایدر (2010) است که تنها اسنایدر با سر، پای چپ و پای راست گلزنی کرده بود. او در صورتی که مقابل ایالات متحده هم گلزنی کند، رکوردهای دیگری را خواهد شکست و تا تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ هلند در جام‌های‌جهانی، تنها 4 گل دیگر فاصله دارد. رکوردی که هرچند بعید است در قطر به آن برسد اما بدون شک آینده روشنی در انتظار اوست در جام‌جهانی 2026، اتفاقات بسیاری را رقم می‎‌زند.

عبور از کرایف، شاید مقابل ایالات متحده

در تاریخ جام‌جهانی، تنها یک بازیکن توانسته بود در هر 3 دیدار دور گروهی، گل اول دیدار را به ثمر برساند و حالا با گلزنی خاکپو، این رکورد دیگر به تنهایی در اختیار الساندرو التوبلی ایتالیایی (1986) نیست. خاکپوی جوان حالا با تعداد گل‌های یوهان کرایف در تاریخ جام‌جهانی برابری می‌کند و برای رسیدن به اسطوره کشورش، تنها به 3 بازی احتیاج داشت. پس از پایان مسابقات جام‌جهانی، آیندهوون بدون شک مشتریان دست به نقد بسیاری برای این ستاره خواهد داشت که بدون شک یکی از آن‌ها، منچستریونایتد است. او در پیراهن آیندهوون، 13 گل زده و 17 پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده این میزان تاثیرگذاری روی گل‌های یک تیم، حتی از آمار ارلینگ هالند (23 گل و 3 پاس گل) هم بهتر است. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری