football360 logo

تفسیر جنون در گروه پنجم؛ سامورایی‌ها معجزه کردند، مانشافت باز هم ناکام بزرگ جام!

11 آذر 1401 ساعت 01:4549 نظر
با صعود ژاپن به عنوان تیم اول و حذف آلمان با قرار گرفتن در رده سوم، معجزه در گروه پنجم به کمال رسید!

به گزارش فوتبال 360، با پایان یافتن روز دوازدهم جام جهانی 2022 قطر، تکلیف گروه پنجم این رقابت‌ها مشخص شد. لحظات جنون‌آمیز در 2  بازی همزمان با حذف اسپانیا و آلمان طی دقایقی همراه بود اما در نهایت این اسپانیا بود که توانست جان سالم به در برده و به مرحله بعد صعود کند و آلمان‌ها برای دومین دوره پیاپی با نمایشی ناامیدکننده در همان مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

اسپانیا- ژاپن؛ نیمه نخست در اختیار ماتادورها

دیدار اسپانیا و ژاپن در اوج حساسیت آغاز شد. ژاپنی‌ها که با 3 امتیاز روز اول برابر آلمان از شانس صعود برخوردار بودند به مصاف اسپانیایی رفتند که با 4 امتیاز اطمینان بیش‌تری برای حضور در مرحله حذفی داشت. بازی در نیمه اول چندان پر افت و خیز نبود و اسپانیا خیلی زود روی ضربه سر آلوارو موراتا در دقیقه 11 موفق شد پیش بیفتد. آلوارو موراتا برای سومین بازی پیاپی موفق شد برای اسپانیا گلزنی کرده و ضمن ثبت نامش در تاریخ فوتبال اسپانیا، خود را در جمع مدعیان کسب عنوان آقای گلی قرار دهد. در ادامه نیمه اول ماتادورها با استفاده از تخصص اصلی خود یعنی حفظ توپ، موفق شدند جلوی حملات احتمالی ژاپن را گرفته و با همان نتیجه یک بر صفر به رختکن بروند.

نیمه دوم و این سامورایی‌های شجاع دل!

نیمه دوم جدال اسپانیا و ژاپن فراتر از حد انتظار برای سامورایی‌ها پیش رفت. شاگردان هاجیمه موریاسو که چیزی برای از دست دادن نداشتند از همان لحظات ابتدایی روی دروازه اسپانیا فشار آوردند و بازی با توپ ضعیف اونای سیمون شرایط را برای به ثبت رسیدن گل تساوی ژاپن در دقیقه 48 توسط ریتسو دوآن مهیا کند. این گل پایان کار نبود و تنها 3 دقیقه بعد ژاپنی‌ها روی ضربه آئو تاناکا گل دوم خود را وارد دروازه ماتادورها کردند. پاسی که منجر به این گل شد طی یک صحنه مشکوک به رد شدن کامل توپ از خط عرضی زمین اتفاق افتاد اما در نهایت کمک داور ویدئویی گل را پذیرفت. پس از این گل اسپانیا کم کم نبض بازی را در اختیار گرفت و حملاتی را روی دروازه ژاپن ترتیب داد اما هیچ‌کدام منجر به گل نشد و در نهایت بازی با نتیجه  2 بریک به سود ژاپن به پایان رسید تا سامورایی‌ها با از پا در آوردن آلمان و اسپانیا و صعود به عنوان تیم صدرنشین، لقب بزرگ‌ترین غول‌کش جام را تا به اینجا از کار به خود اختصاص دهند! اسپانیا به لطف تلاش آلمان برای شکست دادن کاستاریکا موفق شد به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به مانشافت با حضور در رده دوم به مرحله حذفی صعود کند.

آلمان-کاستاریکا؛ یک پیروزی تلخ و خداحافظی زودهنگام با جام

آلمان پر افتخار برای صعود از گروه پنجم کار بیش‌تری نمی‌توانست انجام دهد. نیمه نخست جدال آلمان برابر کاستاریکا با گل سرج گنبری در دقیقه 10 خیلی زود به سود آلمان پیش رفت اما شاگردان هانسی فلیک برای صعود باید یک چشم  به بازی همزمان اختصاص می‌دادند. نیمه دوم با نتیجه یک بر صفر به سود آلمان آغاز شد اما یک سوم پایانی این دیدار تفسیر جنون در جام جهانی بود. همه چیز با گل تساوی بازی برای کاستاریکا توسط یلسین تِخِدا در دقیقه 58 آغاز شد. خوان پابلو وارگاس در دقیقه 70 بازی را  2 بریک به سود کاستاریکا تغییر داد تا برای 3 دقیقه، اسپانیا و آلمان هر 2 از جام حذف شده باشند! اما کای هاورتز در دقیقه 73 بازی را به تساوی رساند و در دقیقه 85 با به ثمر رساندن گل سوم، اسپانیا را از خطر حذف نجات داد! در ادامه گل فولکورگ مرهمی بر زخم آلمان بود و پیروزی  4 بر 2 برابر کاستاریکا تنها از قعرنشین شدن مانشافت جلوگیری کرد.
در نهایت گروه پنجم با صدرنشینی تیم شایسته ژاپن با 6 امتیاز و قعرنشینی کاستاریکا با 3 امتیاز و تفاضل گل منفی 8 به کار خود پایان داد. 2 قدرت اول این گروه اسپانیا و آلمان با 4 امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند و اسپانیا به لطف پیروزی 7 گله خود در روز اول برابر کاستاریکا با خیال راحت به مرحله حذفی صعود کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری