football360 logo

پایان مرحله گروهی جام جهانی؛ کامرون شگفتی ساز اما ناکام، صربستان مغلوب همیشگی سوئیس

12 آذر 1401 ساعت 01:274 نظر
سوئیس آخرین تیم صعودکننده از دور گروهی لقب گرفت و همراه برزیل به دور بعدی راه یافت.

به گزارش فوتبال 360،  در دور سوم بازی‌های گروه هفتم جام جهانی 2022 برزیل به مصاف کامرون رفت. کامرون، برای صعود از گروه، چشم به بازی دیگر این گروه داشت. 

در 6 بازی قبلی بین این 2 تیم، برزیل 5 بار پیروز شده است. تیته، سرمربی برزیل، فقط 2 بازیکن از دیدار قبلی، ادر میلیتائو و فرد، مقابل سوئیس را در ترکیب نگه داشت. کامرونی ها هم با 4 تغییر به میدان آمدند. ورزشگاه لوسیل به قضاوت اسماعیل الفتح میزبان این بازی بود. از سوی دیگر تقابل حساس سوییس و صربستان در آخرین روز از دور گروهی جام‌جهانی وضعیت صعود تیم دوم گروه هفتم را مشخص کرد. این 2 تیم در ورزشگاه 974 به قضاوت فرناندو راپایینی به دیدار یکدیگر رفتند. 

ترکیب 2 تیم

ترکیب سوییس (3-2-1-4): گریگور کوبل، سیلوان ویدمر، مانوئل آکانجی، فابین شار، ریکاردو رودریگز، رمو فرولر، گرانیت ژاکا، جبرئیل سو (ادمیلسون فرناندز از دقیقه 68) ، ژردان شکیری ( دنیس زکریا از دقیقه 69) ، بریل امبولو، روبن وارگاس (کریستین فاسناخت از دقیقه 83)

سرمربی: مورات یاکین

ترکیب صربستان (2-1-4-3): وانیا میلینکوویچ ساویچ، استراهینیا پالوویچ، میلوس ولکوویچ (نمانیا گودلی از دقیقه 55)، نیکولا میلنکوویچ، آندریا ژیوکوویچ (نمانیا رودانیچ از دقیقه 78)، سرگی میلینکوویچ ساویچ، (نمانیا ماکسیموویچ از دقیقه 68)  ساشا لوکیچ، فیلیپ کاستیچ، دوشان تادیچ (فیلیپ جوریچیچ از دقیقه 78)، الکساندر میتروویچ، دوشان ولاهوویچ (لوکا یوویچ از دقیقه 55) 

سرمربی: دراگان استویکوویچ

 نیمه اول

بازی با حملات سوئیس آغاز شد و قبل از پایان دقیقه اول این تیم 2 شوت در چارچوب ثبت کرد اما صربستان به بازی برگشت و در دقیقه 11 آندریا ژیوکوویچ تیر دروازه سوئیس را به لرزه انداخت. 

قفل دروازه صربستان توسط ژردان شکیری در دقیقه 20 روی پاس جبرئیل سو باز شد. شکیری در جام جهانی قبلی آخرین گل بازی بین این 2 تیم را به ثمر رسانده بود. موج حملات صربستان برای جبران آغاز شد و الکساندر میتروویچ، روی ارسال دوشان تادیچ، با ضربه سر گل اول صربستان را به ثمر رساند. او تک گل صربستان را مقابل سوئیس در جام جهانی قبلی به ثمر رسانده بود. مانوئل آکانجی، دفاع وسط سوئیس، تماشاگر این صحنه بود. دقیقه 35 صربستان به گل دوم رسید. دوشان ولاهوویچ روی اشتباه خط دفاع سوئیس دهمین گل ملی خود را ثبت کرد. در هر 2 گل صربستان، اشتباهات رمو فرولر تاثیرگذار بود. 

اما سوئیس برگشت و بریل امبولو در دقیقه 44 روی ارسال از سمت راست سیلوان ویدمر بازی را مساوی کرد و نیمه اول با تساوی به پایان رسید. هر یک از 2 تیم 5 ضربه به چارچوب را ثبت کردند. این نتیجه با رضایت کامرون همراه نبود. 

نیمه دوم  

باز هم سوئیس با بازی تهاجمی شروع کرد. رمو فرولر که با اشتباهاتش پایه‌گذار 2 گل صربستان در نیمه اول بود، این بار برای تیم کشور خودش مفید واقع شد و گل سوم سوئیس را روی پاس پشت پای روبن وارگاس به ثمر رساند. قیقه 65 زمین خوردن میتروویچ در محوطه جریمه سوئیس داور را برای اعلام پنالتی متقاعد نکرد و اعتراض کادرفنی صربستان را به همراه داشت. 

بازی متعادل دنبال شد. دقیقه 83 ضربه آزاد امبولو از کنار دروازه به بیرون رفت.  در این دقایق صربستان به 2 گل برای صعود احتیاج داشت اما تعویض‌های استویکوویچ توان تهاجمی صربستان را کاهش داد و به سوئیس اجازه داد تا با حفظ توپ بازی را کنترل کند. تنش‌های قدیمی بین گرانیت ژاکا و بازیکنان صربستان در دقایق پایانی بازی باعث برخورد بازیکنان شد اما با دخالت داور پایان گرفت.صربستان در تغییر نتیجه ناکام بود و سوئیس به دور بعدی راه یافت و باید در مرحله حذفی به دیدار پرتغال برود.

برزیل سرانجام شکست خورد

در دیگر مسابقه این گروه، تیم دوم برزیل به دنبال اثبات شایستگی های خود در مقایسه با تیم اول و کامرون در پی خلق شگفتی بود. گابریل مارتینلی در دقیقه 14 دروازه کامرون را تهدید کرد اما دویس اپاسی، دروازه بان کامرون، این ضربه را مهار کرد. در نیمه اول برزیل 3 موقعیت روی دروازه کامرون ایجاد کرد اما به گل نرسید. تیته، سرمربی برزیل، در نیمه دو 5 تعویض انجام داد. مارتینلی همچنان مهاجم هدف برزیل بود اما هافبک‌های برزیلی در خلق موقعیت موفق نبودند. دقیقه 56 شوت مارتینلی توسط اپاسی دفع شد. شوت میلیتائو در دقیقه 57 روی اشتباه اپاسی دروازه کامرون را تهدید کرد اما توپ به کرنر رفت. در دقیقه 90 و بر خلاف روند بازی، تیم کامرون توسط ونسان ابوبکر روی پاس گل ژروم امبکلی به گل رسید. شگفتی دیگر این جام جهانی شکل گرفت و برزیل شکست خورد. این نتیجه رکورد برزیل را در ثبت 18 بازی بدون شکست در مرحله گروهی جام جهانی از بین برد. تیم دوم برزیل نظر تیته را جلب نکرد.  کامرون 3 امتیاز بازی را کسب کرد اما این برای صعود کافی نبود. کامرون به همراه صربستان حدف شدند. شاید مردم کامرون امبولو را مقصر حذف خود از این جام بدانند! برزیل در دور بعدی باید به مصاف کره جنوبی برود. آیا شگفتی دیگر در راه است؟ 





نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری