football360 logo

ناکامی بزرگ ایران در دوره شگفتی‌سازی آسیایی‌ها؛ دیگر تیم اول قاره نیستیم!

12 آذر 1401 ساعت 13:30248 نظر
تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر در قیاس با سایر نمایندگان قاره آسیا نمایش ضعیف‌تری از خود ارائه کرد.

به گزارش فوتبال 360، جام جهانی 2022 برای نخستین‌بار در تاریخ باید در خاورمیانه برگزار می‌شد و همین مسئله باعث شد تا تعداد نمایندگان قاره آسیا به عدد 6 افزایش پیدا کند. تیم‌های ملی ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا توانستند با حضور در مرحله انتخابی خود را به جام جهانی 2022 برسانند و تیم ملی قطر هم به عنوان میزبان رقابت‌ها سهمیه حضور در این مسابقات را به‌دست آورد.

شاگردان کارلوس کی‌روش در پایان مرحله گروهی خداحافظی زودهنگام با جام جهانی داشتند و در کنار تیم ملی ایران، تیم‌های ملی قطر و عربستان هم ناکام در صعود به مرحله حذفی بودند اما صعود ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا باعث شد تا برای نخستین‌بار در تاریخ جام جهانی، 3 تیم از قاره آسیا به مرحله حذفی صعود کنند و در رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی شرکت نمایند.

میزبانی که در قواره جام جهانی نبود

تیم ملی قطر از مسیر مسابقات انتخابی به جام جهانی نرسید و آن‌ها به واسطه میزبانی‌شان موفق شدند برای نخستین‌بار در بین تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی حضور پیدا کنند. شاگردان فلیکس سانچز از همان بازی نخست نشان دادند اختلاف سطح زیادی با رقابت‌های جام جهانی دارند و همین مسئله باعث شد عملکردی ضعیف را به‌ثبت برسانند.

قطری‌ها در مجموع 3 بازی خود حتی یک امتیاز هم به‌دست نیاوردند و با دریافت 7 گل و به‌ثمر رساندن تنها یک گل به ماجراجویی خود در جام جهانی 2022 پایان دادند. شاگردان فلیکس اولین تیمی بودند که از گردونه رقابت‌های جام جهانی 2022 کنار رفتند تا ضعیف‌ترین عملکرد تیم میزبان در ادوار جام جهانی هم به نام قطر به‌ثبت برسد.

ایران قافیه را به رقبای آسیایی باخت

ملی‌پوشان فوتبال ایران برخلاف گمانه‌زنی‌ها درباره شانس بالای‌شان برای صعود به مرحله حذفی، نتوانستند طلسم‌شکنی کنند و با تاریخ‌سازی برای نخستین‌بار به جمع 16 تیم برتر صعود کنند و همین مسئله باعث شد تا بعد از قطر که به عنوان نماینده منتخب آسیا در جام جهانی حضور نداشت و در نقش میزبان در این رقابت‌ها به میدان رفت، تیم ملی ایران ضعیف‌ترین تیم جام جهانی 2022 قطر در بین تیم‌های آسیایی صعود کننده به جام لقب بگیرد.

شاگردان کارلوس کی‌روش کار خود را در جام جهانی با یک پیروزی و 2 شکست به پایان بردند، آن‌هم در شرایطی که تفاضل 3- در کارنامه تیم ملی ایران به‌ثبت رسید. هر چند که ایران در گروه خود سوم شد، اما به مراتب عملکردی ضعیف‌تر از تیم ملی عربستان داشت که در گروهش به مقام چهارم رسید و نتوانست به مرحله حذفی صعود کند.

عربستانی‌ها با هدایت هروه رنار از حیث امتیازگیری عملکردی مشابه ایران داشتند و با یک برد و 2 شکست 3 امتیاز به‌دست آوردند اما تفاضل 2- شاگردان رنار باعث شد تا عنوان ضعیف‌ترین تیم قاره آسیا در جام جهانی 2022 به ایران برسد و عربستانی‌ها از کسب این عنوان بگریزند.

شاهکار سامورایی‌ها در گروه مرگ

تیم ملی ژاپن موفق شد تا پایان مرحله گروهی صاحب عنوان بهترین تیم آسیایی جام جهانی 2022 قطر شود. ژاپنی‌ها در گروهی موسوم به گروه مرگ موفق شدند تیم‌های ملی آلمان و اسپانیا را شکست بدهند و با قبول شکست برابر کاستاریکا با 6 امتیاز و تفاضل 1+ به مرحله حذفی صعود کنند.

شاگردان گراهام آرنولد در تیم ملی استرالیا عملکردی مشابه تیم ملی ژاپن داشتند اما نتوانستند به دلیل تفاضل کمتر در گروه خود سرگروه شوند و با 6 امتیاز و تفاضل 1- به عنوان دومین تیم صعودکننده بعد از تیم ملی فرانسه به جمع 16 تیم برتر جام جهانی راه یافتند. تیم ملی کره‌جنوبی هم در گروه پایانی و هشتم رقابت‌ها موفق به کسب 4 امتیاز شد تا شاگردان پائولو بنتو به لطف گل زده بیشتر بتوانند به مرحله یک‌هشتم نهایی برسند.

قاره اروپا با 8 نماینده در مرحله یک‌هشتم نهایی رکورددار است و در اتفاقی جالب‌توجه، شمار نمایندگان قاره آسیا از نمایندگان آمریکای‌جنوبی در مرحله حذفی بیشتر است؛ به طوری‌که از آمریکای‌جنوبی فقط برزیل و آرژانتین در مرحله حذفی جام جهانی 2022 قطر حضور دارند اما ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی نمایندگان قاره آسیا در این مرحله هستند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری