football360 logo

پایان روز چهاردهم جام جهانی/ صعود هلند و آرژانتین به جمع 8 تیم برتر، خداحافظی کانگوروها

12 آذر 1401 ساعت 17:307 نظر
تیم‌های ملی هلند و آرژانتین موفق شدند با عبور از سد رقبای خود به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند.

به گزارش فوتبال 360، روز گذشته پرونده مسابقات مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر رسماً بسته شد و تیم‌های ملی کره جنوبی و سوئیس توانستند پانزدهمین و شانزدهمین تیم صعودکننده به مرحله حذفی باشند و در کنار پرتغال و برزیل به عنوان 2 صدرنشین گروه هشتم و هفتم خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی برسانند تا برنامه مسابقات این مرحله نهایی شود و به سرعت بازی‌ها در مرحله حذفی از سر گرفته شود. حذف دراماتیک اروگوئه و ناکامی صربستان در رسیدن به مرحله حذفی، از جمله نکات مهم مسابقات روز گذشته جام جهانی 2022 قطر بود.

مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی در حال امروز آغاز شد که در نخستین مسابقه، تیم ملی هلند به عنوان صدرنشین گروه نخست رقابت‌ها به مصاف تیم ملی آمریکا که در گروه دوم در جایگاه دوم قرار گرفت، رفت. شاگردان لوئیس فن‌خال در اندیشه رسیدن به جمع 8 تیم برتر جام بودند و در نقطه مقابل، شاگردان گرگ برهالتر امیدوار به آن بودند تا بتوانند با شگفتی‌سازی یکی از مدعیان قهرمانی جام را از گردونه رقابت‌ها کنار بزنند و خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی برسانند.

هلندی‌ها در مسابقه امشب با نمایش تهاجمی به میدان آمدند و توانستند در همان نیمه نخست با گلزنی ممفیس دیپای و دیلی بلیند روی 2 ارسال تماشایی دنزل دامفریس به 2 گل دست پیدا کنند تا کار آمریکا برای بازگشت دوباره به جام دشوار شود. شاگردان فن‌خال در نیمه دوم بیشتر در لاک دفاعی بودند و آمریکایی‌ها تلاش کردند تا به گل اول دست پیدا کنند که تلاش‌های شاگردان برهالتر جواب داد اما خیلی زود لاله‌های نارنجی با درخشش دامفریس به گل سوم رسیدند تا امیدواری یانکی‌ها برای صعود به حذف‌نشدن از جام 22 به حداقل برسد و تیم ملی هلند با ارائه یک نمایش تهاجمی و موفق بتواند به عنوان نخستین تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر صعود کند.

تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا هم از ساعت 22:30 برگزارکننده دیگر مسابقه امروز در مرحله یک‌هشتم نهایی بودند. آرژانتینی‌ها توانستند به عنوان تیم صدرنشین گروه سوم خود را به مرحله حذفی برسانند و در نقطه مقابل، تیم ملی استرالیا با شگفتی‌سازی موفق شد خود را به جمع 16 تیم برساند و حالا امروز شاگردان گراهام آرنولد با انگیزه خلق یک شگفتی تازه پا به میدان مسابقه گذاشته بودند.

یاران لیونل مسی در نیمه نخست نمایش بهتری از خود به اجرا در آوردند و درخشش فوق‌ستاره آرژانتینی و شوت تماشایی او باعث شد آن‌ها با یک گل در نیمه نخست برنده به رختکن بروند. اشتباه فاحش متیو رایان در آغاز نیمه دوم باعث شد تا جولین آلوارز اختلاف را به 2 گل برساند اما در ادامه حملات خطرناک بازیکنان تیم ملی استرالیا باعث شد تا یکی از گل‌های خورده جبران شود و شاگردان گراهام آرنولد در واپسین لحظات مسابقه این فرصت را داشتند تا گل تساوی را هم به ثمر برسانند اما درخشش دروازه‌بان آرژانتینی‌ها مانع از تحقق رویای استرالیایی‌ها شد تا در نهایت، تیم ملی آرژانتین با برتری 2 بر یک به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز چهاردهم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


00:50 - روز پانزدهم جام جهانی 2022 قطر با پیگیری 2 مسابقه حساس از مرحله یک‌هشتم نهایی دنبال خواهد شد.

        * فرانسه - لهستان (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * انگلیس - سنگال (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:43مسی از رکورد رونالدو هم عبور کرد. لیونل مسی با نمایش درخشان مقابل تیم ملی استرالیا توانست به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود تا او برای دومین‌بار در جام جهانی 2022 این عنوان را به دست آورد و در ادوار جام جهانی، شمار جوایز خود را به عدد 8 برساند و از کریستیانو رونالدو با 7 جایزه بهترین زمین عبور کند.



00:35 - تصویری از سیو نجات‌بخش مارتنیز. امیلیانو مارتینز دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین در واپسین لحظات مسابقه و در دقیقه (8+90) موفق شد شوت گارانگ کول پدیده 18 ساله تیم ملی استرالیا را مهار کند تا مانع از به تساوی کشیده شدن مسابقه شود.



00:32 - دوئل انتقامی در مرحله یک‌چهارم نهایی. تیم‌های ملی هلند و آرژانتین باید اولین مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر را برگزار کنند، آن‌هم در شرایطی که آخرین‌بار 2 تیم در نیمه‌نهایی جام جهانی 2014 مقابل هم قرار گرفته بودند و بعد از 120 دقیقه نبرد بدون گل، تیم ملی آرژانتین توانسته بود در ضربات پنالتی ازسد هلند بگذرد و به مرحله فینال برسد.


00:26 - صعود دشوار آلبی سلسته به مرحله حذفی با درخشش مسی. تیم ملی آرژانتین در شب گلزنی لیونل مسی موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد تیم ملی استرالیا بگذرد تا شاگردان لیونل اسکالونی به عنوان دومین تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر صعود کنند. جولین آلوارز دیگر گلزن آرژانتینی‌‎ها را در مسابقه امشب به ثمر رساند.



00:05 - گوودوین با شلیکی تماشایی استرالیا را امیدوار کرد. بازیکنان استرالیا که به دنبال جبران شکست خود برابر تیم ملی آرژانتین بودند، در دقیقه 77 با شوت تماشایی گوودوین موفق شدند به گل اول خود در مسابقه امشب دست پیدا کنند تا اختلاف 2 تیم به یک گل کاهش پیدا کند. شوت سر ضرب ستاره استرالیایی‌ها در حالی وارد دروازه آرژانتین شد که میانه راه به انزو فرناندز هم برخورد کرد و مسیر آن تغییری داشت.



23:59 - شادی فرزندان لیونل مسی در ورزشگاه احمد بن علی بعد از به ثمر رسیدن گل برتری تیم ملی آرژانتین



23:46 - آلبی سلسته در یک‌قدمی صعود. اشتباه فاحش متیو رایان باعث شد تا توپ به جولین آلوارز برسد و او به راحتی در دقیقه 58 توانست دروازه تیم ملی استرالیا را باز کند تا اختلاف به 2 گل برسد.



23:31 - لیونل مسی در یک‌هشتم نهایی جام‌های جهانی:

* 2010: پاس گل مقابل مکزیک 

* 2014: پاس گل مقابل سوئیس

* 2018: 2 پاس گل مقابل فرانسه 

* 2022: گل مقابل استرالیا



23:22 - عبور مسی از رکورد مارادونا. لیونل مسی به رکورد 9 گل در ادوار جام جهانی رسید و با عبور از مارادونا در آستانه رسیدن به گابریل باتیستوتا 10 گله به عنوان بهترین گلزن آرژانتینی در جام جهانی قرار گرفت.



23:18 - نیمه اول مصاف تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا با تک گل لیونل مسی به سود آرژانتین خاتمه یافت.


23:12 - طلسم‌شکنی فوق‌ستاره آرژانتینی. لیونل مسی با گلزنی مقابل تیم ملی استرالیا توانست اولین گل خود در دور حذفی ادوار جام جهانی را به ثمر برساند و طلسم‌شکنی کند.



23:05 - مسی آرژانتین را پیش انداخت. بازیکنان آرژانتین همکاری زیبایی داشتند و سرانجام روی پاس خولین آلوارز، لیونل مسی با یک شوت تماشایی در دقیقه 35 گل اول مسابقه را به سود آرژانتین به ثمر رساند.



22:49 - آتش‌بازی دیدنی در ورزشگاه احمد بن علی پیش از آغاز تقابل تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا



22:41 - تصویری از شادمانی بازیکنان تیم ملی هلند بعد از صعود به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022



22:35 - تصویری از هواداران متفاوت تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا در مسابقه امشب



22:32 - استقبال ویژه عکاسان ورزشی از مصاف حساس تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا


22:30 - تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا از لحظاتی قبل با قضاوت ژیمون مارسینیاک آغاز شد.


22:26تعداد گل های مسی و رونالدو در مراحل حذفی جام جهانی



22:21 - لیونل مسی و یارانش آماده حضور در مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی برای دیدار با تیم ملی استرالیا



22:17 - کری‌خوانی هواداران استرالیا برای فوق‌ستاره آرژانتینی



22:14 - تصاویری از گرم کردن بازیکنان تیم ملی استرالیا قبل از آغاز مرحله یک‌هشتم نهایی



22:12 - خانواده مسی چشم‌انتظار درخشش لئو. همسر و فرزندان لیونل مسی با حضور در ورزشگاه احمد بن علی از نزدیک نظاره‌گر مسابقه تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا هستند.



22:09 - نمایی از حضور تماشاگران تیم ملی استرالیا در ورزشگاه احمد بن علی



22:07 - تصویری از رختکن تیم ملی آرژانتین پیش از آغاز تقابل این تیم مقابل تیم ملی استرالیا



22:03 - آرزوی سلامتی «اسپایر» برای پله. حین برگزاری بازی هلند - آمریکا در استادیوم خلیفه، پیامی با مضمون «زود خوب شو پله» روی برج مشعلِ کمپ اسپایر که در مجاورت این ورزشگاه قرار دارد، به نمایش درآمد.



22:02 - نمایی از رختکن تیم ملی استرالیا در ورزشگاه احمد بن علی



22:00 - بلندپروازی شاگردان آرنولد ادامه پیدا می‌کند؟ گراهام آرنولد سرمربی تیم ملی استرالیا از ترکیب تیمش برای مصاف با تیم ملی آرژانتین رونمایی کرد.



21:53 - پاپو گومز، سورپرایز غیرمنتظره اسکالونی. ترکیب اولیه تیم ملی آرژانتین برای حضور در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل تیم ملی استرالیا از سوی لیونل اسکالونی اعلام شد.



21:49 - اصلا نباید استرالیا را دست کم گرفت. لوئیس فن‌خال سرمربی تیم ملی هلند بعد از صعود تیمش به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر، درباره حریف احتمالی تیمش در مرحله یک‌چهارم نهایی گفت: «بازی با آرژانتین در مرحله یک‌چهارم؟ من اگر جای آرژانتینی‌ها بودم استرالیا را اصلا دست کم نمی‌گرفتم. آن‌ها در جام جهانی 2014 سخت‌ترین حریف ما در آن تورنمنت بودند. خیلی دوست دارم ببینم امشب در بازی آنها چه اتفاقی می‌افتد. ما در مسابقه امشب از نظر مالکیت خوب نبودیم اما توانستیم 2 گل فوق‌العاده بزنیم».



21:44سرنوشت این توپ را می‌دانست! با وجود باخت 3-1 مقابل هلند، آمریکا با گل خاطره‌انگیز حاجی رایت جام جهانی را ترک کرد؛ گلی که با این واکنش واکر زیمرمن ماندگار شد!



21:41 - سربلند از جام می‌رویم و به خودمان افتخار می‌کنیم. گرگ برهالتر بعد از شکست 3 بر یک تیمش مقابل تیم ملی هلند و حذف از گردونه رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر گفت: «عملکردمان واقعا باعث افتخار است. وقتی به این فکر می‌کنید که چگونه این گروه در 3 سال و نیم گذشته گرد هم آمده و تلاش کرده‌اند، این دستاورد را واقعا خاص می‌دانید. اغلب چنین پیوندی بین هم تیمی‌ها، کادرفنی و همه اعضای تیم ایجاد نمی‌شود. من واقعا به این گروه افتخار می‌کنم، اما از نتیجه و شکست امروز برابر تیم ملی هلند به شدت ناامید هستم».



21:38 - باید برای مهار امباپه یک اسکوتر بخریم! آرکادیوش میلیک مهاجم بلندقامت تیم ملی لهستان با اشاره به رویارویی تیمش با یاران کیلیان امباپه، راهکار جالبی درباره مهار امباپه گفت و توضیح داد: «بازیکنانی که در خط دفاعی تیم ملی لهستان بازی می‌کنند احتمالا باید یک اسکوتر بخرند، در غیر این‌صورت رسیدن به امباپه و مهار این بازیکن سخت خواهد بود. رقابت مقابل یکی از بهترین، اگر نگوییم بهترین بازیکن جهان، دشوار خواهد بود. همه بازیکنان لهستان باید از دروازه دفاع کنند».


21:33 - رسیدن‌مان به جمع 8 تیم غیرممکن نیست! پیوتر زیلسنکی هافبک باتجربه و گلزن تیم ملی لهستان با اشاره به شانس بالای تیمش برای کسب پیروزی مقابل تیم ملی فرانسه گفت: «بازی دشواری برابر تیم ملی فرانسه خواهیم داشت، اما ما می‌توانیم از پس این تیم برآمده و فردا شب به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی صعود کنیم. وقتی به فضای حاکم بر تیم ملی لهستان نگاه می‌کنم، معتقدم احساس و نگرش خوبی نسبت به این مسابقه وجود دارد. ما می‌توانیم با فرانسه مبارزه کنیم و به برتری دست یابیم».


21:29 - هنوز با امباپه هماهنگ نشده‌ام. آنتونی گریزمان ستاره تیم ملی فرانسه درباره رویارویی تیمش با تیم ملی لهستان، در واکنش به هماهنگی با کیلیان امباپه توضیح داد: «ما کنار هم زیاد بازی نکرده‌ایم و هماهنگ شدن با او کمی سخت است ولی به این هماهنگی خواهیم رسید. من بیشتر از امباپه به عقب می‌روم تا توپ‌گیری کنم ولی تقریبا به سبک بازی او و چیزی که نیاز دارد، آشنا شده‌ام. حالا نسبت به ابتدای جام، همه‌چیز ساده‌تر است».


21:25 - هراسی از فرانسه نداریم. چسلاو میخنویچ سرمربی تیم ملی لهستان در آستانه تقابل با تیم ملی فرانسه گفت: «باید از اشتباهات حریف خود استفاده کنیم، اما اگر به آن‌ها فشار نیاوریم، فرانسوی‌ها مرتکب اشتباه نخواهند شد. این بازی با بازی‌های قبلی ما کاملا متفاوت خواهد بود. ما باید نسبت به 3 بازی دور گروهی متفاوت بازی کنیم. فرانسه تیم بسیار خوبی است ولی ما هراسی از آنها نداریم».



21:20 - فردا فقط در مقابل لواندوفسکی قرار نمی‌گیریم. هوگو لوریس دروازه‌بان تیم ملی فرانسه که فردا به رکورد 141 بازی ملی می‌رسد، در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی لهستان درباره این بازی توضیح داد: «لواندوفسکی از بهترین شماره 9 های دنیاست و سال‌هاست که در بالاترین سطح بازی می‌کند. او بازیکن مهمی در بازی فردا خواهد بود ولی ما برابر لهستان قرار می‌گیریم، نه فقط لواندوفسکی. لهستانی‌ها بیشتر دفاع می‌کنند و به زجر کشیدن در بازی عادت دارند».



21:18 - حالا یک جام جهانی دیگر برای ما آغاز می‌شود! دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه در آستانه دیدار تیمش در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل لهستان گفت: «حالا یک جام جهانی دیگر برای ما شروع می‌شود. بازی‌های یک‌هشتم نهایی برای همه تیم‌ها سخت هستند. خوشحالیم که به این مرحله صعود کردیم ولی هدف ما رفتن به دور بعد است. بازی سختی است ولی به چیزی جز صعود فکر نمی‌کنیم. در بهترین فرم هستند ولی دوست ندارم آن‌ها را باهم مقایسه کنم. امباپه و لواندوفسکی هر 2 از بهترین های دنیا هستند ولی سبک بازی متفاوتی دارند. لواندوفسکی و امباپه فردا نقش مهمی در بازی خواهند داشت». 


21:14 - رکورد فوق‌العاده لوئیس فن‌خال. تیم ملی هلند در 11 بازی اخیر خود در جام‌های جهانی 2014 و 2022 با هدایت لوئیس فن‌خال شکست‌ناپذیر بوده است. گفتنی است که از زمان بازگشت فن‌خال به نیمکت تیم ملی هلند، او 19 بازی بدون باخت روی نیمکت تیم ملی هلند داشته است.



21:06 - دل‌پیرو، تماشاگر ویژه دوئل آرژانتین و استرالیا. الساندر دل‌پیرو اسطوره فوتبال ایتالیا خود را به ورزشگاه احمد بن علی رسانده تا از نزدیک مصاف حساس تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا را تماشا کند.



21:01 - هلندی‌ها چشم‌انتظار تعیین رقیب. تیم ملی هلند در حالی موفق به صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی شد که حریف شاگردان فن‌خال در این مرحله ساعتی بعد و در پایان تقابل تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا مشخص خواهد شد.


20:53 - حضور رامین رضاییان و مهدی طارمی در جمع بهترین حذف شده‌های جام‌جهانی از نگاه هواسکورد



20:44 - چهره ناراحت کریستین پولیسیچ ستاره تیم ملی آمریکا بعد از حذف تیمش از گردونه رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر



20:31 - دامفرایس به حقش رسید. دنزل دامفریس ستاره تیم ملی هلند که نقش اصلی را در صعود تیمش با ثبت یک گل و 2 پاس‌گل ایفا کرد، به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی هلند و آمریکا معرفی شد.



20:23 - هلند اولین مسافر مرحله یک‌چهارم نهایی. تیم ملی هلند توانست با ارائه یک نمایش تهاجمی و درخشش دنزل دامفریس، دیلی بلیند و البته ممفیس دیپای در نخستین مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 توانست با برتری 3 بر یک از سد تیم ملی آمریکا بگذرد و به عنوان اولین تیم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.



20:15 - تاریخ‌سازی دامفریس. دنزل دامفریس ستاره تیم ملی هلند در مسابقه امشب مقابل تیم ملی آمریکا تبدیل به اولین بازیکن تاریخ تیم ملی هلند شد که در نیمه اول یک مسابقه در جام جهانی، 2 پاس گل برای هم‌تیمی های خود ارسال می کند!



20:07 - شب رویایی دامفریس تکمیل شد. بازهم کار ترکیبی از بازیکنان تیم ملی هلند با ارسال دیلی بلیند همراه شد و دنزل دامفریس در دقیقه 81 موفق شد بعد از ثبت 2 پاس‌گل، این‌بار در نقش گلزن بدرخشد و برای سومین‌بار دروازه آمریکایی‌ها را در مسابقه امشب فرو ریخت تا هم درخشش خود را تکمیل کند و هم خیال شاگردان فن‌خال از صعود به مرحله حذفی آسوده شود.



20:02 - رایت امید را به اردوی آمریکا بازگرداند. اشتباه خط دفاعی تیم ملی هلند باعث شد تا توپ به کریستین پولیسیچ رسید و او توپ را روی دروازه هلندی‌ها ارسال کرد که حاجی رایت از میان مدافعان هلندی به توپ ضربه زد و به شکلی غیرمنتظره و البته تماشایی ضربه رایت در دقیقه 76 وارد دروازه هلند شد تا اختلاف 2 تیم به یک گل کاهش پیدا کند.


19:49 - شاگردان کی‌روش در رتبه بیست‌وششم. با اتمام مرحله گروهی مسابقات جام جهانی 2022 قطر مشخص شد تیم ملی فوتبال ایران در رتبه بیست‌وششم قرار گرفته است.



19:35 - شادی پدر و پسری. دیلی بلیند ستاره گلزن تیم ملی هلند بعد از باز کردن دروازه تیم ملی آمریکا به استقبال دنی بلیند پدرش و البته مربی تیم ملی هلند رفت و او را در آغوش گرفت.



19:29 - تصویری از هواداران تیم ملی هلند که در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه حضور دارند.



19:17 - نیمه نخست مصاف تیم‌های ملی هلند و آمریکا با گلزنی ممفیس دیپای و دیلی بلیند به سود هلندی‌ها به پایان رسید.


19:16 - بلیند خیال لاله‌های نارنجی را آسوده کرد. دنزل دامفریس دفاع راست تیم ملی هلند بار دیگر در نقش گل‌ساز درخشید و با استفاده از اشتباه خط دفاعی تیم ملی آمریکا به درون محوطه جریمه این تیم نفوذ کرد و با یک پاس به بیرون دیدنی توپ را به دیلی بلیند رساند و او با یک شوت سرضرب توپ را به تور دروازه آمریکا رساند تا اختلاف 2 تیم به 2 گل برسد.



19:01 - قطر یک ورزشگاه جام جهانی را برمی‌چیند. یکی از 8 ورزشگاه میزبان جام جهانی 2022 پس از این تورنمنت ناپدید خواهد شد؛ این ورزشگاه «974» است که نمایانگر کد بین‌المللی کشور قطر بوده و با 974 کانتینر قابل بازیافت کشتی ساخته شده است. ورزشگاه 974 دوحه که اولین ورزشگاه موقت تاریخ جام جهانی است و 40 هزار نفر را در خود جای داده است، قرار است پس از پایان جام بیست‌ودوم برچیده و اجزای تشکیل دهنده آن به کشورهایی فرستاده شود که نیازمند زیرساخت آن هستند.



18:56دیپای یک‌قدم دیگر به فن‌پرسی نزدیک‌تر شد. ممفیس دیپای در دیدار مقابل تیم ملی آمریکا موفق شد برای چهل‌وسومین‌بار در پیراهن تیم ملی هلند گل بزند تا با عبور از جان هونتلار، به تنهایی دومین گلزن برتر فوتبال ملی هلند شود. رابین فن‌پرسی با 50 گل زده بهترین گلزن تیم ملی هلند است.



18:53 - تیکی‌تاکای هلندی‌ها! گل اول تیم ملی هلند در دیدار مقابل تیم ملی آمریکا توسط ممفیس دیپای به ثمر رسید که توپ 20 بار پی در پی پیش از رسیدن به دیپای بین بازیکنان هلندی پاسکاری شد تا برای نخستین‌بار تیم ملی هلند با 20 پاس پیاپی در ادوار جام جهانی به گل برسد!



18:44 - تصویری از شادی بعد از گل ممفیس دیپای



18:39 - دیپای خیلی زود هلند را پیش انداخت. کار ترکیبی بازیکنان هلند با پاس به بیرون دنزل دامفریس همراه شد و ممفیس دیپای با یک ضربه دقیق در دقیقه 10 توانست گل اول مسابقه را به سود هلند به ثمر برساند.



18:33 - نمایی از حضور هواداران تیم ملی آمریکا در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه



18:30 - سوت آغاز مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی رسماً به صدا در آمد. مصاف تیم‌های ملی هلند و آمریکا به عنوان اولین مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر از لحظاتی پیش در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه با قضاوت ویلتون سامپایو آغاز شد.


18:26 - رکورد ویژه طارمی در پایان مرحله گروهی. مهدی طارمی در رده هفتم بازیکنان با بیشترین ایجاد موقعیت گل در جام جهانی 2022 قطر قرار گرفت.



18:22 - برزیل در غیبت 3 ستاره به مصاف کره جنوبی می‌رود؟ گابریل ژسوس و الکس تلس به علت مصدومیت، قادر به ادامه همراهی برزیل در جام جهانی نخواهند بود. به گفته پزشک تیم ملی برزیل، احتمال حضور نیمار و الکس ساندرو، دو بازیکن مصدوم دیگر تیم مقابل کره جنوبی خیلی بالا نیست.


18:18پوستر زیبای فیفا به بهانه شروع مرحله یک‌هشتم جام جهانی



18:16 - یک ایرانی در بین تکل‌زن‌ترین‌های جامِ 22! میلاد محمدی در رده پنجم بازیکنان با بیشترین تکل در پایان مرحله گروهی قرار گرفت.



18:14 - گل چشمی در میان گل‌های باورنکردنی جام جهانی. پس از پایان مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، صفحه رسمی جام جهانی پوستری با عنوان "چند قاب از گل‌های باورنکردنی جام جهانی" را منتشر کرد. در میان این گل‌ها، تصویر گل روزبه چشمی به تیم ملی ولز هم دیده می‌شود.



18:12 - انتقال «پله» به بخش «مراقبت‌های پایان عمر»! پله 8 ساله به بخش مراقبت‌های تسکین دهنده در بیمارستان «آلبرت انیشتین» در سائوپائولو منتقل شده است. بدن پله دیگر به شیمی درمانی در مبارزه با سرطان روده پاسخ نمی‌دهد. پله سه شنبه گذشته به دلیل تورم و نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شده بود و حالا بعد از بی نتیجه ماندن شیمی درمانی، قرار است در این بخش ویژه درد کمتری را تا پایان عمر احساس کند.



18:11 - رنکینگ 16 تیم حاضر در مرحله حذفی جام جهانی 2022 قطر



18:08قطر و بلژیک دنبال استخدام رنار. «نبیل جلی» خبرنگار نشریه فرانس فوتبال اعلام کرد رنار که تا سال ۲۰۲۷ با فدراسیون فوتبال عربستان قرارداد دارد، مورد توجه قطری‌هاست. نام او در بلژیک نیز به‌عنوان جانشین روبرتو مارتینس مطرح شده است. آینده مردی با پیراهن سفید این نوید را می‌دهد که دنبال کردن آن هیجان‌انگیز خواهد بود.



18:05 - تاریخ‌سازی ستاره کهنه‌کار برزیل؛ دنی آلوز با حضور در ترکیب برزیل مقابل کامرون با ۳۹ سال، به مُسن‌ترین کاپیتان سلسائو در جام‌های جهانی تبدیل شد.

  1. دنی آلوز (۳۹ سال و ۲ ماه و ۲۶ روز - سال ۲۰۲۲)
  2. تیاگو سیلوا (۳۸ سال و ۲ ماه و ۶ روز - سال ۲۰۲۲)
  3. جالما سانتوس (۳۷ سال و ۴ ماه و ۱۸ روز - سال ۱۹۶۶)



18:02 - طارمی دهمین گلزن جهان در 2022. سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) به گلزنان برتر فوتبال جهان تا پایان ماه نوامبر 2022 اشاره کرد که طارمی در جایگاه دهم دنیا قرار دارد. طارمی 18 گل در لیگ برتر پرتغال، 5 گل در سایر جام‌های داخلی این کشور و 6 گل در رقابت‌های بین‌المللی باشگاهی با پیراهن پورتو به ثمر رسانده و 5 بار دروازه رقبای تیم ملی ایران را گشوده است.


18:00 - رکورد ویژه امباپه، مودریچ و پولیسیچ. تنها 3 بازیکن موفق شدند در دیدارهای مرحله گروهی، 2 بار جایزه بهترین بازیکن زمین را به‌دست بیاورند.



17:59بیشترین گل زده در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر



17:57 - کاریکاتور سایتِ گل از تیم‌های حذف شده و تیم‌های راه‌یافته به یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022



17:55 - مسی امشب به یک رکورد جادویی می‌رسد. مسابقه امشب آرژانتین - استرالیا، هزارمین بازی دوران حرفه‌ای لیونل مسی خواهد بود! (778 بازی برای بارسلونا، 53 بازی برای پاری‌سن‌ژرمن و 168 بازی برای تیم ملی آرژانتین)

        * 788 گل

        *348 پاس‌گل



17:51خرافات عجیب پدر ستاره فوتبال انگلیس! پدر جک گریلیش همچنان به پوشیدن جلیقه طرح پرچم انگلستانش که اعتقاد دارد برای او خوش‌یمن است ادامه می‌دهد تا این کشور بتواند به جام قهرمانی برسد.



17:49 - تاریخ‌سازی نمایندگان آسیا با حضور 3 نماینده. پراکندگی تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022



17:47 - بازیکنان تیم ملی هلند وارد ورزشگاه بین‌المللی خلیفه شدند تا آماده دیدار با تیم ملی آمریکا در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر شوند.



17:46 - اقدام جالب‌توجه شاگردان دشان. بازیکنان تیم ملی فرانسه با پوشیدن لباس نخستین تیم دوران بازی حرفه‌ای‌ خود، از آن باشگاه‌ها بابت ایجاد فرصت و رشد در فوتبال، تشکر کردند.



17:43 - نمایی از رختکن تیم ملی هلند پیش از رویارویی با تیم ملی آمریکا



17:41جام برای ژسوس تمام شد. به نقل از گلوبو، گابریل ژسوس مهاجم تیم‌ملی برزیل به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، ادامه جام جهانی 2022 را از دست داد.



17:39 - پولیسیچ به ترکیب آمریکا بازگشت. گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی آمریکا 11 بازیکن منتخب خود را برای مصاف با تیم ملی هلند مشخص و معرفی کرد.



17:35 - زوج گاکپو-دیپای هلند را به جمع 8 تیم می‌رساند؟ لوئیس فن‌خال ترکیب اولیه تیمش را برای دیدار با تیم ملی آمریکا اعلام کرد.



17:32 - نمودار مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی 2022 قطر



17:30 - برنامه مسابقات روز چهاردهم جام جهانی 2022 قطر. 2 مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی امروز برگزار خواهد شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری