football360 logo

صعود بی دردسر لاله‌های نارنجی به یک چهارم نهایی؛ آمریکا حرفی برای گفتن نداشت

12 آذر 1401 ساعت 20:5511 نظر
شاگردان لوئیس فان‌خال اولین تیم حاضر در یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر لقب گرفتند.

به گزارش فوتبال 360، اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر بعدازظهر جمعه بین دو تیم هلند و آمریکا برگزار شد و شاگردان لوئیس فان‌خال موفق شدند به عنوان اولین تیم جام، مجوز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را با شکست ایالات متحده به دست بیاورند. هلند در حالی با نتیجه 3-1 حریف خود را شکست داد که در طول 90 دقیقه تیم برتر زمین بود.

میخ پیروزی در نیمه اول کوبیده شد

نیمه اول در حالی آغاز شد که به نظر می‌رسید ایالات متحده کمی تا حدودی تحت تاثیر نام و آوازه رقیب خود قرار گرفته است. تنها 10 دقیقه کافی بود تا هلند بتواند بازی خود را به ایالات متحده دیکته کند. ممفیس دپای روی یک کار هماهنگ و بسیار جالب توجه تیمی موفق شد گل اول هلند را خیلی زود در دقیقه 10 وارد دروازه حریف کند. در ادامه بازی آمریکایی‌ها فرصت‌های اندکی روی دروازه هلند ایجاد کردند که بهترین آن توسط پولیشیچ از دست رفت. در ادامه، بازی به لحظات پایانی خود در نیمه اول نزدیک می‌شد که دالی بلیند موفق شد در دقیقه 46 گل دوم هلند را روی کار بسیار مشابه با گل اول، وارد دروازه آمریکا کند و لاله‌های نارنجی بخش مهمی از مسیر پیروزی و صعود را در همان نیمه اول طی کنند.

امیدهای آمریکا فقط 5 دقیقه زنده ماند

نیمه دوم با یک بازی نسبتا متعادل از سوی دو تیم آغاز شد و هلند به حفظ نتیجه علاقه بیشتری داشت. با این وجود حملات پراکنده آمریکایی‌ها نیز در دقایقی از بازی خط دفاعی هلند را محک میزد. هاجی رایت در دقیقه 76 اولین گل ایالات متحده را وارد دروازه هلند کرد تا آمریکایی‌ها امیدوار به بازگشت به بازی شوند اما این امید تنها 5 دقیقه دوام آورد و دنزل دامفرایس در دقیقه 81 بازی خوب خود را با به ثمر رساندن سومین گل هلند کامل کرد تا خیال لاله‌های نارنجی از پیروزی و صعود به مرحله یک چهارم نهایی راحت شود.
هلند اگرچه از نظر آماری در طول بازی برتری محسوسی نسبت به آمریکا  نداشت و حتی در برخی از آمار همچون مالکیت توپ و شوت درون چهارچوب وضعیت ضعیف‌تری را به ثبت رساند اما تجربه بالاتر ستارگان هلند به کمک آنها آمد تا بدون مشکل و در 90 دقیقه صعود خود را قطعی کنند. شاگردان فان‌خال در انتظار دیدار امشب آرژانتین و استرالیا خواهند ماند تا حریف خود در مرحله یک چهارم نهایی را بشناسند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری