football360 logo

درخشش شماره 17 ایران در جام جهانی؛ تهدیدی برای مثلث طلایی

12 آذر 1401 ساعت 10:0070 نظر
علی قلی‌زاده یکی از چهره‌های ویژه ایران در جام جهانی بود و حالا، به ترکیب اصلی نزدیک‌تر شده است.

به گزارش فوتبال 360، ایران در جام جهانی قطر، نمایش‌های پرفراز و نشیبی داشت. یکی از معدود بازیکنانی که در هر سه بازی ایران توانست کیفیت خود را حفظ کند، علی قلی‌زاده بود. قلی‌زاده سال‌هاست اصلی‌ترین آلترناتیو برای مثلث طلایی خط حمله ایران یعنی علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون محسوب می‌شود. قلی‌زاده در جام جهانی، 2 بازی تیم ملی فیکس بود و با این نمایش‌ها، شاید ترکیب مثلث خط حمله ایران را تغییر دهد.

قدرشناسی کامل

علی قلی‌زاده اولین بازی ایران در جام جهانی را از روی نیمکت آغاز کرد. پس از نمایش ضعیف ایران در نیمه اول، قلی‌زاده جای جهانبخش را در ترکیب اصلی گرفت. او در یک نیمه حضورش، دو پاس کلیدی داد و گل اول تیم ملی را برای مهدی طارمی ساخت. پاداش عملکرد خوب قلی‌زاده مقابل انگلیس، قرار گرفتن او در ترکیب اصلی بازی با ولز بود. قلی‌زاده در نقش وینگر راست، جای جهانبخش را گرفت. مهمترین صحنه او در این مسابقه، شوت زیبایی بود که به تیرک دروازه ولز خورد و گل نشد. کارت زردی که جهانبخش مقابل ولز دریافت کرد، باعث شد قلی‌زاده بازی سوم ایران روبروی آمریکا هم فیکس باشد. قلی‌زاده در هر دو مسابقه با ولز و آمریکا، تا دقیقه 77 در زمین ماند و تعویض شد. کارنامه قلی‌زاده در این سه مسابقه و تاثیرگذاری روی حملات ایران، باعث شده او گزینه‌ای جدی برای بازی به عنوان بازیکن ثابت تیم ملی باشد.

افت رقیب اصلی

قلی‌زاده توانایی بازی در پست‌های مختلفی را دارد اما پست تخصصی او، وینگر راست است. جایی که علیرضا جهانبخش، سال‌هاست مهره ثابت آن در تیم ملی محسوب می‌شود. جهانبخش در جام جهانی، روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت. بازی اول بین دو نیمه تعویض شد، بازی دوم فقط 13 دقیقه بازی کرد و بازی آخر با آمریکا را هم بخاطر دو کارته شدن از دست داد. آخرین تاثیرگذاری جهانبخش روی یک گل تیم ملی، بازی دوستانه با الجزایر بود که تک گل ایران را زد. جهانبخش در بازی‌های انتخابی جام جهانی، بازی‌های درخشانی انجام داد و نقش موثری در صعود ایران داشت اما برای حفظ جایگاهش، باید هر چه زودتر به روزهای خوبش برگردد. به خصوص که حالا، حاشیه امنش را از دست داده و رقیبی آماده پست او را تهدید می‌کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری