football360 logo

سه‌شیر؛ رویین‌ تن در مقابل مردمان قاره سیاه

13 آذر 1401 ساعت 14:168 نظر
انگلیس تاکنون هرگز به رقبای آفریقایی خود نباخته است.

به گزارش فوتبال 360، شاید فقط یک بار بر بام فوتبال دنیا ایستاده باشند، شاید ده‌ها سال است که با شعار باز گرداندن فوتبال به خانه و موفق نشدن در عملی کردن آن زخم طعنه‌ها را تحمل می‌کنند، شاید آخرین شاهدان عینی تنها قهرمانی انگلیس نسلشان رو به انقراض باشد اما با تمام این عبارات سرشار از زخم و کنایه، سه‌شیر در طول تاریخ فوتبالش هرگز مقابل یک رقیب آفریقایی شکست نخورده است. سنگال باید برای یک تاریخ سازی مقابل انگلیسی آماده شود که گویا راه غلبه بر تیم‌های قاره سیاه را خوب بلد است. انگلیس برای رسیدن به یک چهارم نهایی پشتوانه تاریخی قابل اتکایی دارد.

سابقه انگلیس در تقابل با آفریقایی‌ها

کامرون با 4 تقابل مقابل انگلیس بیش از هر تیم آفریقایی دیگر فرصت غلبه بر انگلیس را داشته اما با وجود در اختیار داشتن چنین فرصتی هرگز رنگ پیروزی بر تیم مهد فوتبال را ندیده است. انگلیسی‌ها تاکنون 20 بار مقابل نمایندگانی از قاره سیاه قرار گرفته‌اند که در این بازی‌ها 14 پیروزی و 6 تساوی را ثبت کرده‌اند. همچنین آمار غرور آفرین دیگری در این رابطه وجود دارد مبنی بر این که هیچ تیمی از قاره آفریقا موفق نشده 2 بار مقابل انگلیس ایستادگی کند و گرت ساوتگیت تیمی را هدایت می‌کند که در طول تاریخ بیش‌تر از یک بار تن به تساوی با هیچ یک از رقبای آفریقایی نداده است. انگلیس 3 پیروزی در مصاف با کامرون، 3 برد در مقابل مصر، 2 برتری در جدال با نیجریه، 2 برد در برابر تونس، 2 برتری در مواجهه با آفریقای جنوبی و 2 پیروزی هم از 2 رویارویی با 2 تیم مراکش و ساحل عاج را در کارنامه دارد. آن‌ها اگر چه تاکنون با سنگال بازی نکرده‌اند اما پشتوانه خوبی از رویارویی با هم‌قاره‌های این تیم دارند و با تکیه‌گاه تاریخی مناسبی پا به میدان یک هشتم نهایی جام جهانی می‌گذارند. انگلیس اگر در مصاف با سنگال باز هم راه شکست را بسته نگه دارد یک طلسم طولانی را تمدید کرده و اگر نتیجه را واگذار کند خط پایان یک رکورد تاریخی را امضا کرده است. در مجموع این مسابقه یک جدال تاریخی برای 2 تیم حاضر در میدان خواهد بود که هر 2 سو سعی می‌کنند تاریخ را به نام خودشان ثبت کنند. به خصوص انگلیسی‌ها که در مورد نبردن جام‌ها مورد طعنه قرار می‌گیرند سعی می‌کنند از این عناوین و رکوردهای باقی مانده در تاریخ فوتبال خود به خوبی حراست کنند.

سابقه سنگال در مواجهه با اروپایی‌ها

اگر چه سنگال طلسم و رکوردی به بزرگی نباختن مقابل تیم‌های هم‌قاره با انگلیس را در کارنامه ندارد اما نگاه به تاریخ رویارویی‌های این تیم با نمایندگان قاره سبز نشان می‌دهد آن‌ها هم از اروپایی‌ها ترسی ندارند و بارها از پس بزرگ‌ترین تیم‌های این قاره بر آمده‌اند. سنگال همان تیمی است که فرانسه را به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در سال 2002 شکست داد، در همان 2002 سوئد را هم مغلوب کرد و در 2018 از سد لهستان گذشت. اضافه بر این سنگالی که در این جام می‌بینیم با حضور ستاره‌های شناخته شده‌تر، جاه‌طلبی و بلند پروازی بیش‌تری را هم دارد. نماینده قاره سیاه مامور شکست دادن انگلیس به نیابت از تمام تیم‌های قاره سیاه است. آن‌ها نمی‌خواهند افتخار اولین تیم آفریقایی برنده در مقابل انگلیس را از دست بدهند و یقینا برای پیروزی به میدان خواهند آمد. همان طور که در 2002 مهم نبود فرانسه مدافع عنوان قهرمانی است و سنگال پیروز میدان نام گرفت، اکنون هم برای بازیکنان این تیم مهم نخواهد بود که انگلیس در مقابل آفریقایی‌ها بی‌شکست بوده و تیم آفریقایی میدان جسارت خلق اولین‌ها را داشته و بارها با همین جسارت در میادین بین المللی به تاخت و تاز پرداخته است. سنگال تیمی است که می‌خواهد برای اولین بار پرچم مردمان قاره سیاه را بر پیکر رویین تن انگلیس به اهتزاز در بیاورد.

مسابقه‌ای برای طلسم‌ها و رکوردها

فارغ از اینکه برنده دیدار امشب 2 تیم به جمع 8 تیم برتر فوتبال دنیا می‌پیوندد، باید اعتراف کنیم جدال انگلیس و سنگال برای ثبت در تاریخ و حمله به طلسم‌ها یا دفاع از رکوردهاست. انگلیسی‌ها می‌توانند سابقه دور و دراز خود را ارتقا بدهند و سنگالی‌ها  این شانس را دارند که در یک مقوله مهم عنوان اولین تیم را از آن خود کنند. رقابت امشب رقابتی از جنس رویارویی طلسم‌ها با مدعیان طلسم شکنی و جنگ رکوردها برای ادامه داشتن است. جدال انگلیس و سنگال از این نظر شاید خاص‌ترین مسابقه مرحله یک هشتم پایانی جام جهانی 2022 نام بگیرد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری