football360 logo

آرنولد، مردی که اصلاً شبیه به یک بازنده نبود؛ استرالیا، سربلندترین بازنده جام

13 آذر 1401 ساعت 20:297 نظر
سرمربی موفق استرالیا قراردادش به پایان رسیده و از پیشنهادهای جدید استقبال می‌کند.

به گزارش فوتبال 360، پس از شکست مقابل فرانسه در دیدار نخست، کمتر کسی فکر می‌کرد استرالیا بالاتر از دانمارک راهی جمع 16 تیم برتر جهان شود اما شاگردان آرنولد در همان دیدار نخست نشان دادند آماده به دردسر انداختن هر تیمی خواهند بود.

استرالیا در هفته پایانی دور گروهی موفق شد از سد دانمارک بگذرد و پس از فرانسه، به عنوان تیم دوم گروه راهی دور یک هشتم نهایی شود. شاید اگر کانگوروها در تفاضل گل نسبت به حریف دست پایین‌تر را نداشتند، باتوجه به تصمیم دشان در بازی پایانی و شکست مقال تونس، می‌توانستند به عنوان تیم صدرنشین راهی دور بعد شده و حریفی به مراتب آسان‌تر از مدعی شماره یک قهرمانی در جام را همچون لهستان مقابل ببینند. تقابل با آرژانتین، اگر چه بسیار سخت بود اما شاگردان شایسته گراهام آرنولد موفق شدند به خوبی یاران لئو مسی را به دردسر انداخته و آبرومندانه با جام خداحافظی کنند. شاید اگر بخت در ثانیه‌های پایانی دیدار با مارتینس و مدافعان آرژانتین یار نبود، تعویض طلایی آقای سرمربی شگفتی بزرگ جام را رقم می‌زد.

بهتر از بسیاری مدعیان!

تیمی که حتی یک بازیکن در لیگ‌های معتبر اروپایی ندارد و از مبدا آمریکای جنوبی هم راهی جام‌جهانی نشده، کاملاً در حد و اندازه‌های ایستادن در جمع 16 تیم برتر جهان نشان داد. استرالیا تعداد گل‌های زده‌اش در دور گروهی از مکزیک، دانمارک، بلژیک، ولز، ایالات متحده و حتی لهستان بیش‌تر بود و از آلمان، صربستان، غنا، ولز و عربستان سعودی گل‌های کم‌تری دریافت کرد. سرمربی 59 ساله استرالیا به خوبی از پس تزریق روحیه جنگندگی به شاگردانش برآمد و آن‌ها حریف قابل احترامی برای آرژانتین بودند.

تجربه تلخ 98 را فراموش کن

آرنولد که در آخرین بازی دوران حرفه‌ای با پیراهن تیم ملی شکست تلخی مقابل ایران در مقدماتی جام‌جهانی 1998 تجربه کرد، 24 سال پس از آن اتفاق حالا دینش را به فوتبال ملی این کشور ادا کرده است. او که برای دومین مقطع و پس از یک تحقیق گسترده درباره جانشینی برت فان مارویک در سال 2018 سکان هدایت کانگوروها را بر عهده گرفت در اولین تورنمنت با یک ناکامی محض در جام ملت‌های آسیا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی مواجه شد اما ثمره اطمینان به آرنولد، صعود دراماتیک به پنجمین جام‌جهانی متوال بود؛ اتفاقی که بدون شک تاثیر شجاعت آرنولد در آن بخصوص در دیدار مقابل پرو و تعویض لحظات پایانی دروازه‌بان به چشم آمد.

او طلسم عدم پیروزی را شکست

هرچند استرالیا موفق نشد برای اولین مرتبه در تاریخ راهی دور یک چهارم نهایی شود اما تکرار بهترین رکورد تاریخ این کشور در مسابقات جام‌جهانی با نسلی متفاوت از بازیکنان، دستاورد کمی نیست. آرنولد موفق شد استرالیا را در جام‌جهانی پس از 7 دیدار متوالی که کانگوروها موفق به پیروزی در جام‌جهانی نمی‌شدند، سرانجام به پیروزی برساند و برای اولین بار پس از سال 2006  کانگوروها را به جمع 16 تیم برتر جهان رساند. سال 200 استرالیا در دور یک هشتم نهایی مغلوب ایتالیا (قهرمان آن دوره) شد و امسال هم بازی را درحالی به آرژانتین واگذار کرد که آلبی سلسته یکی از مدعیان اصلی رسیدن به عنوان قهرمانی است.

ذهنیت برنده، جایی برای بهانه‌جویی ندارد

قرارداد آرنولد با فدراسیون فوتبال استرالیا به محض به صدا درآمدن سوت پایان دیدار مقابل آرژانتین به صدا درآمد و پس از پایان بازی به جای آن که به کسب بیش‌ترین امتیاز در یک دوره از جام‌جهانی برای استرالیا ببالد، شکست تیم ملی استرالیا مقابل آرژانتین را یک ناکامی توصیف کرد. او حتی در مقام دفاع از سنگربان تیمش که با اشتباه مهلک، رویاهای استرالیا را بر باد داد، برآمد و گفت: «هر بازیکنی ممکن است در طول بازی اشتباه کند و خطا، جزئی از بازی است. مت رایان در طول تورنمنت یک رهبر تمام عیار و کاپیتانی قابل احترام برای ما بود. من بیش‌تر از همیشه به بازیکنانم افتخار می‌کنم».


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری