football360 logo

بازندگان ایران در جام‌جهانی 2022؛ بدشانس‌ها و ناآماده‌ها

14 آذر 1401 ساعت 12:52127 نظر
اتفاقاتی که در جام‌جهانی و روزهای قبل از آن رخ داد، برای برخی از بازیکنان تلخ‌تر از حد مورد انتظار بود.

به گزارش فوتبال 360، ششمین حضور ایران در جام‌جهانی، تجربه شیرینی نبود و تیم ملی باز هم موفق به صعود به مرحله حذفی نشد. در این بین برخی از بازیکنان ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شدند یا بعضی دیگر تورنمنت مطابق میل آنها پیش نرفت تا جام‌جهانی 2022 جزو خاطرات خوب فوتبالی آنها نباشد.

غافل‌گیری بزرگ برای 3 عنصر دفاعی

در طول دوران مربیگری دراگان اسکوچیچ و در مسیر صعود تیم ملی برای جام‌جهانی 3 دفاع از 4 مدافع تیم ملی حضور تضمین شده‌ای در تیم ملی داشتند. صادق محرمی در دفاع راست و شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب دفاع تقریباً در تمام دیدارها برای تیم ملی به میدان رفتند. با برکناری اسکوچیچ و روی کار آمدن کارلوس کی‌روش قابل پیش‌بینی بود که موقعیت شجاع در تیم ملی به استحکام قبل نباشد اما با توجه به درخشش محرمی در فوتبال اروپا و آمادگی کنعانی‌زادگان جایگاه این 2 بازیکن خدشه‌ناپذیر به نظر می‌رسید.

با این اوصاف شجاع خلیل‌زاده حتی یک دقیقه هم فرصت بازی در جام‌جهانی پیدا نکرد. عدم حضور کنعانی‌زادگان در ترکیب اصلی در بازی نخست مقابل انگلیس از جمله نکات عجیب ترکیب ایران بود. پس از یک نیمه افتضاح برای تیم ملی، این بازیکن در نیمه دوم وارد زمین شد و در حضور این بازیکن هم تیم ملی 3 گل دریافت کرد و دیگر مجال بازی به این بازیکن نرسید. محرمی هم پس از نمایش ضعیف مقابل انگلیس، جام برایش تمام شد و بقیه مسابقات را از روی نیمکت دنبال کرد.

روزهای بد برای «جهانبخش» و «قدوس»

از علیرضا جهانبخش قبل از مسابقات به عنوان یکی از اصلی‌ترین مهره‌های هجومی ایران یاد می‌شد و با توجه به حضور طولانی مدت این بازیکن در فوتبال اروپا به عنوان یکی از کاپیتان‌های تیم ملی نقش تعیین‌کننده‌ای برای این بازیکن تصور می‌شد. جهانبخش اما در مجموع 90 دقیقه هم برای تیم ملی بازی نکرد و در این مدت 2 کارت زرد گرفت تا در دیدار حساس با آمریکا غایب باشد.

به نظر می‌رسید که در این جام بالاخره طلسم سامان قدوس شکسته شود. این بازیکن تکنیکی و خوش‌نقش از زمان حضور در تیم ملی فرصت کمی برای بازی پیدا کرده و توقع می‌رفت که شاید در این جام بتواند این طلسم را بشکند. کی‌روش در سرنوشت‌سازترین دقایق این جام برای ایران به قدوس فرصت بازی داد و در نیمه دوم دیدار با آمریکا و در حالیکه تیم ملی احتیاج به گل داشت به زمین رفت و به هیچ وجه چهره قابل قبولی نداشت و فرصت‌های خوبی را از دست داد.

رکورد بد برای «عابدزاده»

امیر عابدزاده از جمله بازیکنانی بود که حتی یک دقیقه هم در این جام فرصت بازی پیدا نکرد. اینکه یک بازیکن در یک جام نتواند بازی کند اتفاق عجیبی نیست ولی عابدزاده تنها بازیکن تاریخ ایران است که با حضور در 2 جام‌جهانی حتی یک دقیقه هم بازی نکرده است. این در حالی است که در این جام شرایط بازی برای او مهیا بود.

در بازی نخست مقابل انگلیس، پس از مصدومیت علیرضا بیرانوند، انتخاب کی‌روش بین حسین حسینی و عابدزاده، سنگربان استقلال بود و عابدازده علی‌رغم سابقه ملی و بین‌المللی بیشتر باز هم روی نیمکت باقی ماند. برای بازی دوم مقابل ولز، بیرانوند آماده بازی نشده بود و با توجه به روز بد حسینی مقابل انگلیس انتظار می‌رفت که عابدزاده شانس بازی در جام‌جهانی را پیدا کند ولی این دروازه‌بان که در مقطعی تبدیل به دروازه‌بان اول تیم ملی شده بود باز هم نتوانست که در جام‌جهانی بازی کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری