football360 logo

پایان روز شانزدهم جام جهانی/ پایان کار نمایندگان آسیا و صعود برزیل و کرواسی

14 آذر 1401 ساعت 17:3022 نظر
تیم‌های ملی کرواسی و برزیل موفق شدند با عبور از سد رقبای خود به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 صعود کنند.

به گزارش فوتبال 360، شب گذشته تکلیف صعود 2 تیم دیگر به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر مشخص شد، تیم ملی فرانسه موفق شد با درخشش فوق‌ستاره جوان خود از سد لهستان بگذرد و با 2 بار گلزنی کیلیان امباپه صعودی مقتدرانه به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشد. تیم ملی انگلیس هم کار دشواری برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر نداشت و شاگردان گرت ساوت‌گیت موفق شدند با 3 گل تیم ملی سنگال را شکست بدهند تا یکی از دوئل‌های جذاب مرحله یک‌چهارم نهایی میان تیم‌های ملی فرانسه و آرژانتین شکل گیرد.

تیم‌های ملی هلند و آرژانتین پیشتر توانسته بودند صعود خود به جمع 8 تیم برتر جام 22 را جشن بگیرند و امشب باید تکلیف 2 تیم صعودکننده دیگر به مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص می‌شد. در نخستین مسابقه، تیم ملی ژاپن که موفق شده بود در گروه مرگ با شکست دادن آلمان و اسپانیا به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شود مقابل تیم ملی کرواسی به عنوان نایب‌قهرمان دوره گذشته رقابت‌های جام جهانی قرار گرفت.

ژاپنی‌ها در نیمه نخست توانستند به گل برتری برسند و نمایش مالکانه بازیکنان تیم ملی کرواسی راه به جایی نبرد، اما در نیمه دوم شاگردان زلاتکو دالیچ موفق شدند به گل تساوی دست پیدا کنند و بعد از گلزنی ایوان پریشیچ به سود کرواسی، تلاش بازیکنان 2 تیم برای رسیدن به گل تا دقیقه 90 بی‌ثمر بود تا بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود و در 30 دقیقه وقت‌های اضافی هم نتیجه مسابقه تغییر نکرد تا در ضربات پنالتی تکلیف برنده مسابقه امشب مشخص شود.

دومینیک لیواکوویچ دروازه‌بان تیم ملی کرواسی در ضربات پنالتی ستاره تیمش بود و موفق شد 3 ضربه پنالتی بازیکنان تیم ملی ژاپن را مهار کند تا با درخشش لیواکوویچ، شاگردان دالیچ بتوانند به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر صعود کنند و ماجراجویی‌های تیم ملی ژاپن در جام جهانی 2022 به پایان برسد.

تیم ملی برزیل هم به عنوان پرافتخارترین تیم جام جهانی در ششمین مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی از ساعت 22:30 باید در مقابل تیم ملی کره جنوبی قرار می‌گرفت تا تکلیف سومین و آخرین نماینده آسیا هم در جام جهانی 2022 مشخص شود. برنده 2 مسابقه امشب باید در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر هم صف‌آرایی می‌کردند.

شاگردان تیته در نیمه نخست نمایشی فوق‌العاده از خود به اجرا در آوردند و در فاصله 29 دقیقه، 4 بار دروازه کره جنوبی فرو ریخت تا تیم ملی برزیل در همان نیمه اول صعودش به مرحله یک‌چهارم نهایی را مسجل کند. زردپوشان در نیمه دوم با حریف آسیایی خود مدارا کردند و بیشتر به دنبال مدیریت مسابقه بودند و در این میان، کره‌ای‌ها موفق شدند با یک شلیک تماشایی دروازه برزیل را باز کنند تا در پایان یک بازی جذاب و تماشایی، تیم ملی برزیل موفق شود با نتیجه 4 بر یک از سد کره جنوبی بگذرد و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز شانزدهم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


00:50 - روز هفدهم جام جهانی 2022 قطر با انجام 2 مسابقه پایانی مرحله یک‌هشتم نهایی به پایان می‌رسد.

        * مراکش - اسپانیا (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * پرتغال - سوئیس (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:45 - حمایت بازیکنان تیم ملی برزیل از پله. اسطوره فوتبال برزیل این روزها به دلیل سرطان در بیمارستان بستری بوده است.



00:41 - اولین گل نیمار با اولین جایزه. نیمار جونیور که امشب موفق شد اولین گل خود در جام جهانی 2022 را به ثمر برساند، به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی برزیل و کره جنوبی معرفی شد.



00:36 - چهره درهم و اندوهگین سون هیونگ مین بعد از حذف تیم ملی کشورش از جام جهانی 2022



00:29 - هواداران برزیل به یاد اسطوره فراموش‌نشدنی. هواداران تیم ملی برزیل در ورزشگاه 974 تصویر بزرگ پله را به نمایش در آوردند تا اینگونه یاد و خاطره اسطوره فوتبال جهان را زنده نگه دارند.



00:24 - صعود مقتدرانه برزیل با 4 گل. تیم ملی برزیل با ارائه نمایشی تهاجمی در نیمه نخست و مدیریت بازی در نیمه دوم موفق شد با نتیجه 4 بر یک از سد تیم ملی کره جنوبی بگذرد تا شاگردان تیته به عنوان ششمین تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 صعود کنند.



00:12 - تصمیم غیرمنتظره تیته در خط دروازه. در دقیقه 81 مصاف تیم‌های ملی برزیل و کره جنوبی با تصمیم تیته، آلیسون بکر از ترکیب برزیل خارج شد و به جای او وورتون به میدان رفت تا برزیل به اولین تیم جام جهانی 2022 تبدیل شود که از هر 26 بازیکن خود استفاده کرده است!



00:06 - سوپرگل دیدنی تعویض طلایی کره‌ای‌ها. سئونگ هو پایک هافبک تعویضی تیم ملی کره جنوبی در دقیقه 76 توانست توپ برگشت داده شده از سوی خط دفاعی برزیل را با یک شلیک استثنایی به تور دروازه برزیل برساند تا نتیجه مسابقه 4 بر یک به سود برزیل شود و شاگردان بنتو موفق شوند مقابل پرافتخارترین تیم جام به گل برسند.



00:03 - اسطوره‌های فوتبال برزیل در ورزشگاه 974. رونالدو نازاریو، ریوالدو، کافو و روبرتو کارلوس اسطوره‌های فوتبال برزیل با حضور در ورزشگاه 974 از نزدیک تماشاگر دوئل تیم‌های ملی برزیل و کره جنوبی هستند.



00:01 - شاگردان پائولو بنتو تا دقیقه 70 ناکام در رسیدن به گل در مقابل تیم ملی برزیل بوده‌اند تا آخرین نماینده آسیا هم در آستانه حذف از رقابت‌های جام جهانی 2022 قرار گیرد.


23:52تیم داوری ایرانی تماشاگران ویژه بازی کرواسی و ژاپن. علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی که در مرحله یک‌هشتم نهایی قضاوت نکردند امشب مصاف تیم‌های ملی کرواسی و ژاپن را از نزدیک تماشا کردند.



23:45 - خاطره برزیل-آلمان زنده شد! در 48 سال اخیر، فقط یک تیم دیگر در نیمه نخست یک بازی جام جهانی حداقل 4 گل خورده بود. (باخت ۱-۷ مقابل آلمان، نیمه نهایی ۲۰۱۴)


23:31 - تاریخ‌سازی نیمار با اولین گل در جام 22. نیمار پس از پله و رونالدو به سومین بازیکن برزیلی تاریخ تبدیل شد که در 3 جام جهانی گلزنی کرده است.



23:20 - نمایش تهاجمی بازیکنان برزیل مقابل تیم ملی کره جنوبی در نیمه نخست باعث شد تا شاگردان تیته با برتری 4 گله به رختکن بروند و صعودشان به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 را تقریباً مسجل کنند!


23:06 - پاکتا و گل چهارم برای برزیل! حمله سرعتی برزیلی‌ها با پاس تماشایی وینیسیوس جونیور همراه شد و توپ به لوکاس پاکتا رسید و او با یک شوت تماشایی و سرضرب موفق شد در دقیقه 36 گل چهارم را وارد دروازه کره جنوبی کند. 



22:58 - ریچارلیسون خیال تیته را دقیقه 29 آسوده کرد! کار ترکیبی دیدنی بازیکنان برزیل با پاس در عمق نهایی کاسمیرو برای ریچارلیسون همراه شد و او با یک ضربه تک‌ضرب و تماشایی موفق شد در دقیقه 29 برای سومین‌بار دروازه کره جنوبی را در مسابقه امشب باز کند.



22:47 - شادی بعد از گل هماهنگ و جالب‌توجه بازیکنان تیم ملی برزیل



22:42 - نیمار اختلاف را به 2 گل رساند. نیمار در دقیقه 13 از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد تا خیلی زود اختلاف 2 تیم به 2 گل برسد و اولین گل نیمار در جام جهانی 2022 به ثبت برسد.



22:41 - ریچارلیسون با تیزهوشی پنالتی گرفت. ریچارلیسون با تیزهوشی توانست از کیم جین‌سو در دقیقه 11 پنالتی بگیرد تا فرصت طلایی برای رسیدن به گل دوم برای برزیلی‌ها به دست آید.


22:40 - و بازهم حرکت تحسین‌برانگیز ژاپنی‌ها. هواداران تیم ملی ژاپن بعد از شکست تیم‌شان مقابل تیم ملی کرواسی، با تمیز کردن سکوهای ورزشگاه الجنوب از ورزشگاه خارج شدند.



22:37 - وینیسیوس خیلی زود موتور برزیل را روشن کرد. پاس به بیرون تماشایی رافینیا با عبور از چند بازیکن حاضر در محوطه جریمه تیم ملی کره جنوبی به وینیسیوس جونیور رسید و او با یک ضربه دقیق و تماشایی توانست در دقیقه 7 گل اول را به سود برزیل به ثمر برساند.



22:35 - هیچ‌وقت ما را دست کم نگیرید! بعد از صعود تیم ملی کرواسی به جمع 8 تیم برتر جام جهانی، زلاتکو دالیچ سرمربی این تیم در نشست خبری گفت: «حریف خیلی درگیرانه بازی کرد و بعد از 3-2 حمله دروازه ما باز شد. با این حال در ادامه توانستیم خودمان را جمع‌و‌جور کنیم. آن‌ها فکر می‌کردند ما را به راحتی شکست خواهند داد، همانطور که با بنرهای خود این را نشان داده بودند اما هرگز کرواسی را دست کم نگیرید. بیایید تا آخر بجنگیم. بچه‌ها تا آخر ایمان خود را نشان دادند».


22:32 - عصر جدیدی آغاز شده است. هاجیمه موری‌یاسو سرمربی تیم ملی ژاپن بعد از حذف تیمش از گردونه رقابت‌های جام جهانی 2022 در نشست خبری گفت: «بازیکنان ژاپن در این بازی و در این تورنمنت از جان و دل مایه گذاشتند. دوباره نتوانستیم از سد مرحله حذفی عبور کنیم ولی بازیکنانم نشان دادند عصر جدیدی آغاز شده است. اگر فوتبال ژاپن به همین شکل ادامه بدهد شک ندارم که در آینده تیم ملی ما از این سد هم عبور خواهد کرد».



22:30 - تیم‌های برزیل و کره جنوبی از لحظاتی قبل با قضاوت کلمنت تورپین در ورزشگاه 974 مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند.


22:22 - کره‌ای طلسم‌شکنی می‌کنند؟ تیم ملی کره جنوبی هیچگاه مقابل تیم‌های منطقه آمریکای جنوبی برنده نبوده و امشب شاگردان پائولو بنتو امیدوارند بتوانند طلسم‌شکنی کنند و از سد برزیل بگذرند تا یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های جام جهانی 2022 هم به ثبت برسد.



22:16 - تعظیم سرمربی ژاپنی‌ها بعد از حذف. هاجیمه موری‌یاسو سرمربی تیم ملی ژاپن بعد از شکست تیمش مقابل تیم ملی کرواسی و حذف از رقابت‌های جام جهانی 2022، مقابل هواداران ژاپنی حاضر در ورزشگاه الجنوب تعظیم و از آن‌ها عذرخواهی کرد.



22:11 - 5 ستاره از لیگ جزیره در ترکیب اصلی تیم ملی برزیل. آلیسون بکر، تیاگو سیلوا، کاسمیرو، لوکاس پاکتا و ریچارلیسون امشب با تشخیص تیته در ترکیب اولیه تیم ملی برزیل برای دیدار با تیم ملی کره جنوبی قرار گرفته‌اند.



22:07 - بازگشت فوق‌ستاره برزیلی. نیمار مهره کلیدی و باتجربه تیم ملی برزیل بعد از 2 بازی غیبت در فهرست تیمش به دلیل مصدومیت، امشب در ترکیب اصلی تیمش برابر کره جنوبی قرار گرفته است.



22:03 - دروازه‌بان کرواسی مزد درخشش خود را گرفت. دومینیک لیواکوویچ که با درخشش در ضربات پنالتی توانست باعث صعود تیم ملی کرواسی شود، به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی ژاپن و کرواسی معرفی شد.



21:58 - جشن صعود لوکا مودریچ بعد از صعود کرواسی به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 در کنار اعضای خانواده



21:53 - دروازه‌بانانی که در ضربات پنالتی یک بازی جام جهانی، موفق به مهار 3 پنالتی شدند:

  1. ریکاردو (یک‌چهارم نهایی ۲۰۰۶، مقابل انگلیس)
  2. دنیل سوباشیچ (یک‌هشتم نهایی ۲۰۱۸، مقابل دانمارک)
  3. دومینیک لیواکوویچ (یک‌هشتم نهایی ۲۰۲۲، مقابل ژاپن)



21:46 - رونالدو بازیکن الهام‌بخشی است و منتظر رویارویی با او هستم. بریل امبولو ستاره گلزن تیم ملی سوئیس درباره رویارویی با کریستیانو رونالدو گفت: «او بازیکنی الهام‌بخش و یکی از مهم‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. شما می‌توانید چیزهای زیادی از کریستیانو یاد بگیرید و من مشتاقانه منتظر بازی در مقابل او هستم».


21:42 - فردا می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم. مورات یاکین در آستانه تقابل تیم‌های ملی پرتغال و سوئیس، در نشست خبری پیش از بازی گفت: «تیم ملی سوئیس قصد دارد تاریخی‌سازی کند. تیم در هر زمینه گام‌هایی رو به جلو برداشته است. ما نشان داده‌ایم که نه تنها مقابل تیم‌های بزرگ عقب نمی‌نشینیم، بلکه می‌توانیم بر جریان مسابقه مسلط هم شویم. ما کشور کوچکی هستیم و از اینکه مورد توجه قرار بگیریم، خوشحال می‌شویم. البته که تماشای بازی کریستیانو رونالدو لذت بخش است و بازیکنان خوشحالند که برابر او بازی می کنند».



21:39 - در رختکن ترکیبم را اعلام می‌کنم و سرنوشت رونالدو نامعلوم است! فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال درباره ترکیب تیمش در مسابقه حساس فردای پرتغال مقابل تیم ملی سوئیس توضیح داد: «من همیشه در ورزشگاه و در رختکن نام 11 بازیکن را اعلام می کنم و همیشه این‌طور بوده است. مسئله برای من تمام شده و همه بازیکنان شانس بازی کردن دارند. تمایل مردم پرتغال به نیمکت نشینی رونالدو؟ متاسفم و نمی‌خواهم به این مسئله اهمیتی بدهم. من اخبار را تماشا نمی‌کنم و مدت کوتاهی فرصت دارم تا تیم را آماده کنم، پس آنقدرها به این مسائل فکر نمی‌کنم».


21:35 - به دنبال جبران شکست مقابل ژاپن هستیم و می‌خواهیم صعود کنیم. پدری پدیده جوان فوتبال اسپانیا که همراه لوئیز انریکه در نشست خبری حضور پیدا کرده بود، درباره مصاف فردای تیمش با تیم ملی مراکش گفت: «فکر نمی‌کنم انگیزه مراکشی‌ها بیشتر از ما باشد. هر بازیکنی از بازی در یک‌هشتم نهایی جام جهانی لذت می برد و اشتیاق حضور در آن را دارد. این نمی‌تواند تمایز بین مراکش و اسپانیا باشد. فکر می‌کنم شکست از ژاپن به موقع بود و درس گرفتیم. انگیزه تیم برای جبران آن شکست بسیار زیاد است. ما تیم بسیار خوبی هستیم و به توانایی‌های‌مان ایمان داریم».



21:31 - آخرین تیم آسیایی جام به دنبال شگفتی‌سازی. ترکیب اصلی تیم ملی کره جنوبی برای دیدار با تیم ملی برزیل مشخص شد.



21:28 - حق‌مان است که به قهرمانی فکر کنیم. ولید الرکراکی سرمربی تیم ملی مراکش در آستانه مصاف تیمش با تیم ملی اسپانیا در مرحله یک‌هشتم نهایی توضیح داد: «ما باید بدون هیچ اشتباهی بازی کنیم. در این جام جهانی اتفاقات غیرمنتظره زیادی رخ داد. ما با بلژیک و کرواسی بازی کردیم و مهم نبود مالکیت توپ را در اختیار داشتیم، فقط کسب پیروزی اهمیت داشت. ما حق داریم رویای قهرمانی در جام جهانی را داشته باشیم، نگفتیم که توانایی قهرمانی در جام جهانی را داریم، اما باید جاه‌طلب باشیم و به جلو نگاه کنیم. تیم های آفریقایی باید به مانند یک بازیکن جوان، چنین رویایی را داشته باشند».


21:24 - مطمئن هستم که صعود می‌کنیم! لوئیز انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی مراکش گفت: «نتیجه برایم کمترین اهمیت را دارد و بیشتر دوست دارم تیمم آنطور که می خواهم بازی کند و برنده شود. اگر بهتر از حریف بازی کنید و مستحق برد باشید، طبیعی است که نتیجه نیز به سود شما باشد. من مطمئنم که فردا بازی بهتری نسبت به مراکش انجام خواهیم داد و تیم شایسته صعود خواهیم بود. ما به اینجا آمده ایم تا هفت بازی انجام دهیم».



21:22 - ترکیب تهاجمی برزیل با حضور نیمار. تیته از ترکیب اولیه تیم ملی برزیل برای مصاف با تیم ملی کره جنوبی رونمایی کرد.



21:15 - نمایش فوق‌العاده دروازه‌بان کرواسی. دومنیک لیواکوویچ دروازه‌بان باتجربه تیم ملی کرواسی امشب موفق شد از 4 ضربه پنالتی که به سوی دروازه‌اش روانه شد، 3 ضربه را مهار کند تا با درخشش او کرواسی به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 صعود کند.



21:11 - لیواکوویچ یک‌تنه کرواسی را به جمع 8 تیم فرستاد. درخشش دومنیک لیواکوویچ در ضربات پنالتی و مهار 3 ضربه پنالتی بازیکنان ژاپن باعث شد تا شاگردان زلاتکو دالیچ بعد از تساوی 1-1 در جریان مسابقه، با نتیجه 3 بر یک در ضربات پنالتی پیروز شوند و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند.



21:02 - نبرد تیم‌های ملی ژاپن و کرواسی در طول 120 دقیقه برنده نداشت و 2 تیم با تساوی 1-1 به کار خود پایان دادند تا برنده مسابقه امشب در ضربات پنالتی مشخص شود.



20:44 - نیمه اول وقت‌های اضافی تقابل تیم‌های ملی ژاپن و کرواسی گلی در پی نداشت تا بازی با همان نتیجه تساوی 1-1 همچنان دنبال شود.


20:27 - استادیوم الجنوب امشب تکمیل ظرفیت نشد. پنجمین مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 میان تیم ملی ژاپن و تیم ملی کرواسی در حالی در طول 90 دقیقه با تساوی 1-1 به پایان رسید که 42523 تماشاگر در ورزشگاه 45 هزار نفری الجنوب حضور دارند.



20:24 - با تساوی تیم‌های ملی ژاپن و کرواسی، برای اولین بار یک بازی در جام جهانی قطر به 120 دقیقه کشیده شد!



20:22 - نبرد تیم‌های ملی ژاپن و کرواسی با تساوی 1-1 در طول 90 دقیقه به پایان رسید تا در وقت‌های اضافی و یا حتی ضربات پنالتی برنده این مسابقه مشخص شود.



20:03 - یک رکورد دیگر برای ستاره کرواسی. بازیکنانی که در هر 3 جام جهانی اخیر گلزنی کرده‌اند (۲۰۱۴ - ۲۰۱۸ - ۲۰۲۲):

  1. کریستیانو رونالدو
  2. لیونل مسی
  3. ژردان شکیری
  4. ایوان پریشیچ

19:55 - کری‌خوانی جنجالی هوادار تیم ملی ژاپن برای کاپیتان کرواسی؛ لوکا مودریچ کجاست؟



19:51 - پریشیچ از رکورد تاریخی شوکر رسید! بیشترین گل برای کرواسی در تاریخ جام جهانی + یورو:

  • ایوان پریشیچ: 10
  • داوور شوکر: 9
  • ماریو مانژوکیچ: 8 

19:45 - تصویری از شادی بعد از گل ایوان پریشیچ



19:43 - پریشیچ گل تساوی را وارد دروازه ژاپن کرد. ایوان پریشیچ وینگر بلندقامت تیم ملی کرواسی موفق شد روی ارسال دژان لوورن در دقیقه 55 گل اول کرواسی را در مسابقه امشب به ثبت برساند تا با گلزنی پریشیچ، نبرد تیم‌های ملی ژاپن و کرواسی 1-1 مساوی شود.



19:39 - تصمیم بحث‌برانگیز داور آمریکایی. برونو پتکوویچ مهاجم تیم ملی کرواسی در دقیقه 52 در محوطه جریمه ژاپن سرنگون شد اما الفتح داور آمریکایی مسابقه این صحنه را پنالتی تشخیص نداد و حتی از (VAR) برای بازبینی صحنه هم استفاده نکرد. 


19:24 - یک نیمه تا شب شگفتی‌سازی جدید شاگردان موری‌یاسو. تیم ملی ژاپن بعد از صدرنشینی در گروه مرگ و عبور از سد تیم‌های ملی آلمان و اسپانیا، حالا در آستانه کسب پیروزی مقابل تیم ملی کرواسی به عنوان نایب‌قهرمان دوره قبل جام جهانی و صعود به جمع 8 تیم برتر قرار دارد!



19:18 - نیمه اول تقابل تیم‌های ملی ژاپن و کرواسی با تک گل دایزن مائدا به سود ژاپنی‌ها به پایان رسید.


19:13 - اولین شوت در چارچوب ژاپنی‌ها گل شد! در دقیقه 44 کار تمرین‌شده زیبای بازیکنان تیم ملی ژاپن روی یک ضربه کرنر باعث شد تا توپ به مائدا برسد و او توانست با استفاده از غفلت مدافعان کرواسی دروازه این تیم را باز کند تا شاگردان موری‌یاسو با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.



18:44 - ستاره ایرانی دوباره در اردوی پورتویی‌ها. مهدی طارمی بعد از حذف تیم ملی ایران از جام جهانی 2022 قطر، در تمرینات پورتو حاضر شد.



18:37 - رونالدو در النصر؟ تکذیب شد! در حالی که از ساعاتی قبل و با خبر مارکا، بازار شایعات پیرامون آینده کریستیانو رونالدو و نهایی شدن قرارداد او با النصر داغ شده، پیرس مورگان خبرنگار سرشناس نزدیک به رونالدو در توئیتی این اخبار را تکذیب کرد.


18:32 - الدوساری به رکورد الجابر رسید. تصویری از تمامی گلزنان تیم ملی عربستان در ادوار مختلف جام جهانی



18:30 - نبرد تیم‌های ملی ژاپن و کرواسی با قضاوت اسماعیل الفتح از لحظاتی پیش در ورزشگاه الجنوب آغاز شد.


18:23 - تصویری از هواداران تیم‌های ملی ژاپن و کرواسی در ورزشگاه الجنوب



18:18 - نمایی از بازیکنان تیم‌های ملی ژاپن و کرواسی در هنگام گرم کردن پیش از شروع مسابقه



18:12شانس آورد جلوی چشمم نبود! دیدیه دشان پس از برد مقابل لهستان درباره گردن‌بندی که ژول کونده مدافع تیمش بسته بود و در جریان مسابقه آن را از گردنش باز کرد، گفت: او چنین حقی ندارد. نمی‌‌‌دانم او چه چیزی روی زنجیرش داشت اما می‌دانم ژول اندکی خرافاتی است و در تمرین‌ها هم این گردن‌بند را استفاده می‌کند. معنایش را نمی‌دانم و حتی به او گفتم خوش‌شان بودی که در آن لحظه جلوی من نبودی».



18:07 - بیشترین تعداد کسب عنوان بهترین بازیکن بازی در جام جهانی:

  1. لیونل مسی (۸)
  2. کریستیانو رونالدو (۷)
  3. آرین روبن (۶)



18:04امشب، خداحافظی با ۹۷۴، ورزشگاهی با تنها یک سال سن! ورزشگاه راس ابو عبود دوحه که به خاطر ساخته شدن با ۹۷۴ کانتینر بازیافتی با این عدد نیز شناخته می‌شود، امشب پس از برگزاری بازی برزیل و کره‌جنوبی جمع شده و احتمالا در مکانی دیگر برپا خواهد شد. ورزشگاه ۹۷۴ که برای برگزاری جام عرب ۲۰۲۱ افتتاح شد، برای هفتمین و آخرین بار از یک بازی جام جهانی ۲۰۲۲ میزبانی می‌کند. گمانه‌زنی‌های اولیه، حاکی از انتقال این ورزشگاه به آفریقا بود؛ اما اکنون شنیده می‌شود احتمال برپایی دوباره آن در اروگوئه، گزینه میزبانی مشترک جام  ۲۰۳۰، هم وجود دارد.



18:00 - روزهای متفاوت میشینه‌ویچ بعد از 16 سال! سزلا میشنیه‌ویچ، سرمربی تیم لهستان که در جام جهانی 2006 در به در بدنبال پیدا کردن بلیت بازی‌ها در اطراف ورزشگاه بود، روز گذشته شاهد شکست تیمش بود و حالا برای مرحله بعد باز هم باید به دنبال بلیت باشد!



17:57گزارش شدیداللحن روزنامه اروگوئه‌ علیه فغانی. روزنامه ال‌پایس نوشت: «کابوس پنالتی با علیرضا فغانی در دیدار با پرتغال اغاز شد. زمانی که او ابتدا مخالف پنالتی بود اما پس از بازبینی صحنه در وی ای آر، در سوت خود دمید و برای برونو فرناندز پنالتی گرفت. ال‌پایس همچنین مدعی شده که رییس فدراسیون فوتبال اروگوئه با ماسیمو بوساکا، رییس کمیته داوری فیفا، در این خصوص صحبت کرده و بوساکا نیز این پنالتی را تصمیم اشتباه دانسته است؛ ادعایی که هنوز از سوی فیفا تایید نشده است».


17:53طرح جالب‌توجه گل از درخشش 2 ستاره پاری‌سن‌ژرمن در جام جهانی 2022 قطر



17:51 - یاران مودریچ دوباره در جمع 8 تیم برتر جام جهانی؟ ترکیب اولیه تیم ملی کرواسی برای مصاف با تیم ملی ژاپن مشخص شد.



17:45 - رونالدو - النصر؛ نزدیک به نهایی شدن! به گزارش مارکا، قرارداد ۲.۵ ساله کریستیانو رونالدو با النصر در آستانه قطعی شدن قرار گرفته و CR7 از روز ۱ ژانویه ۲۰۲۳، رسما به این تیم می‌پیوندد. هما‌ن‌گونه که هفته پیش افشا شده بود، درآمد رونالدو از این قرارداد مجموعا ۵۰۰ میلیون یورو خواهد بود و او تا رسیدن به ۴۰ سالگی در النصر حضور خواهد داشت.



17:40کین در یک‌قدمی تاریخ‌سازی. هری کین کاپیتان تیم ملی انگلیس تنها یک گل تا رسیدن به عناون بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی انگلیس فاصله دارد!



17:37 - قهرمان آسیا نایب‌قهرمان جهان را هم حذف می‌کند؟ هاجیمه موری‌یاسو ترکیب اولیه تیمش را برای دیدار حساس امروز مقابل تیم ملی کرواسی اعلام کرد.



17:33ژسوس ادامه جام جهانی را از دست داد. به ادعای اکثر رسانه‌های انگلیسی، گابریل ژسوس دچار مصدومیت زانو شده است و ممکن است بین ۳ هفته تا چند ماه دور از میادین باشد. در صورتی که زانوی او نیاز به جراحی نداشته باشد، او بین ۳ تا ۴ هفته آینده می‌تواند بار دیگر برای آرسنال به میدان برود.



17:30 - برنامه مسابقات روز شانزدهم جام جهانی 2022 قطر. امشب شمار تیم‌های صعود کرده به مرحله یک‌چهارم نهایی به عدد 6 می‌رسد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری