football360 logo

رقص سلسائو در آسمان قطر؛ کره‌جنوبی قربانی شایسته جادوگران!

15 آذر 1401 ساعت 00:5413 نظر
برزیل در یک نیمه اول به یاد ماندنی کار کره‌جنوبی را یکسره کرد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال برزیل با ارائه یک نمایش دلچسب به طور ویژه در نیمه اول بازی برابر کره‌جنوبی در نهایت موفق شد این حریف شایسته آسیایی را شکست داده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. تیته که به لطف مسجل کردن صعود تیمش پس از بازی دوم مرحله گروهی موفق شده بود در دیدار سوم به برخی از مهمترین بازیکنان ترکیب اصلی خود استراحت بدهد در این دیدار نهایت استفاده را از سر حال بودن فوق ستاره‌های خود برد.

نیمه اولی برای ثبت در تاریخ!

شاگردان تیته بازی را تهاجمی آغاز کردند و طوفان سلسائو با گل زیبای وینیسیوس جونیور در دقیقه 7 آغاز شد. برزیل که هیچ علاقه‌ای به فرصت دادن به کره‌ای‌ها برای تمرکز و تنفس نداشت در دقیقه 13 از روی نقطه پنالتی توسط نیمار به گل دوم رسید. نیمار که به دلیل مصدومیت بازی دوم و سوم برزیل را از دست داده بود حالا پس از به ثمر رساندن اولین گل خود در این جام به نظر می‌رسد در ادامه بتواند تیم ملی کشورش را همراهی کند. گل نیمار پایان کار برزیل در نیمه اول نبود و پس از یک حرکت تیمی چشم‌نواز از سوی مهاجمان این تیم، گل سوم توسط ریچارلیسون در دقیقه 29 وارد دروازه کره شد.
اما نکته جالب توجه این است که گل سوم هم عطش برزیل را کم نکرد و تنها 7 دقیقه پس از گل سوم، لوکاس پاکتا روی پاس زیبای وینیسیوس موفق شد برای بار چهارم دروازه کره را باز کند تا شاگردان تیته با به ثمر رساندن 4 گل در 36 دقیقه در یک دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی رکوردی به یاد ماندنی از خود به جا بگذارند. رکورد بیشترین گل خورده در یک نیمه در مراحل حذفی جام جهانی طی 60 ساله گذشته، متعلق به خود برزیل بود که در نیمه نهایی جام جهانی 2014 در آن بازی شوم برابر آلمان 4 بار در نیمه اول دروازه خود را باز شده دید. سلسائو این بار انتقام خود را از کره‌جنوبی گرفت و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

نیمه دوم و مدارا؛ کره جان سالم به در بُرد

نیمه دوم بر خلاف نیمه اول با کنترل بازی از سوی برزیل آغاز شد. شاگردان تیته که به خوبی می‌دانستند به دنبال چه چیزی هستند، هیچ علاقه‌ای به خسته کردن خود و گلباران کره جنوبی نداشتند و در عین آرامش نیمه دوم تا دقیقه 76 پیش رفت. پارک سونگ هو با به ثمر رساندن یک گل فوق العاده از راه دور در دقیقه 76 جام 2022 را برای کره به شکلی زیبا به پایان برد. برزیل در نهایت با پیروزی 4 بر یک برابر نماینده شایسته آسیا به دور یک چهارم نهایی صعود کرد و حریف کرواسی در این مرحله شد. جمعه 18 آذرماه از ساعت 18:30 سلسائو برابر یاران مودریچ به میدان می‌رود تا یک قدم به رویای بزرگ خود نزدیک‌تر شود.
بازیکنان برزیل در پایان این دیدار با عکس نوشته‌ای از پله افسانه‌ای حمایت و برای او آرزوی سلامتی کردند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری