football360 logo

پایان روز هفدهم جام جهانی؛ شگفتی‌سازی مراکش، حذف اسپانیا و جشنواره گل پرتغال!

15 آذر 1401 ساعت 17:308 نظر
پرونده مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 با صعود تیم‌های ملی مراکش و پرتغال بسته شد.

به گزارش فوتبال 360، مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 به روز پایانی خود رسید، آن‌هم در حالی‌که روز گذشته تیم ملی کرواسی در پایان یک دوئل دشوار و سخت موفق شد بعد از کسب تساوی 1-1 در طول 120 دقیقه مقابل تیم ملی ژاپن، در ضربات پنالتی از سد حریف آسیایی خود بگذرد و به جمع 8 تیم برتر صعود کند. تیم ملی برزیل هم به عنوان پرافتخارترین تیم جام، شب گذشته نمایشی فوق‌العاده برابر کره جنوبی داشت و با نتیجه 4 بر یک شاگردان پائولو بنتو را شکست داد تا با صعود کرواسی و برزیل تعداد تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی به عدد 6 برسد و پرونده تیم‌های آسیایی حاضر در جام 22 بسته شود.

در روز پایانی مرحله یک‌هشتم نهایی، باید تکلیف 2 تیم دیگر صعودکننده به جمع 8 تیم برتر جام مشخص می‌شد تا بعد از 2 روز وقفه در برگزاری رقابت‌ها، از روز جمعه مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی دنبال شود. در نخستین تقابل از ساعت 18:30 تیم‌های ملی مراکش و اسپانیا باید مقابل هم صف‌آرایی می‌کردند. مراکشی‌ها با شگفتی‌سازی به عنوان تیم صدرنشین گروه ششم خود را به مرحله حذفی رسانده بودند و تیم ملی اسپانیا هم به عنوان تیم دوم گروه پنجم به این مرحله رسیده بود.

2 تیم در طول 90 دقیقه نمایش خوبی از خود به اجرا نگذاشتند و بازی بیشتر درگیرانه در میانه میدان دنبال می‌شد و همین مسئله باعث شد تا توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند و بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود. در 30 دقیقه وقت‌های اضافی، بازیکنان اسپانیا بیشتر مالک توپ بودند اما موقعیت‌های خطرناک‌تری از سوی مراکشی‌ها خلق شد که البته این موقعیت‌ها هم راهی به جایی نبرد تا برای تعیین برنده مسابقه امشب کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

شاگردان لوئیس انریکه در تیم ملی اسپانیا، در ضربات پنالتی عملکردی ضعیف داشتند و درخشش یاسین بونو باعث شد تا هیچکدام از 3 ضربه پنالتی ماتادورها به گل تبدیل نشود و در نهایت با برتری 3 بر صفر در ضربات پنالتی، تیم ملی مراکش با شگفتی‌سازی به جمع 8 تیم برتر جام جهانی صعود کند و تیم ملی اسپانیا از گردونه رقابت‌ها کنار برود!

تیم‌های ملی پرتغال و سوئیس هم از ساعت 22:30 برگزارکننده آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی بودند. پرتغالی‌ها به عنوان تیم صدرنشین گروه خود را به جمع 16 تیم برتر جام رساندند و در نقطه مقابل، تیم ملی سوئیس در گروه هفتم و در شرایطی که برزیل صدرنشین شد، به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی صعود کرد.

پرتغالی‌ها در نیمه نخست نمایش جذاب و تهاجمی از خود به اجرا گذاشتند و درخشش گونسالو راموس و په‌په باعث شد تا شاگردان فرناندو سانتوس با برتری 2 گله به رختکن بروند و در یک‌قدمی صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی قرار گیرند. در نیمه دوم حملات سلسائوی فوتبال اروپا ادامه داشت و گونسالو راموس توانست شب رویایی خود را 2 گل و یک پاس‌گل دیگر تکمیل کند تا با هت‌تریک این ستاره جوان و البته گلزنی رافائل گوئررو و رافائل لیائو تیم ملی پرتغال بتواند با نتیجه قاطع 6 بر یک تیم ملی سوئیس را شکست بدهد و به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 صعود کند. 

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز هفدهم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


00:45 - مسابقات جام جهانی به تعطیلاتی 2 روزه رفت و مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها از روز جمعه 18 آذرماه آغاز می‌شود. روز هجدهم جام جهانی 2022 با انجام 2 مسابقه از مرحله یک‌چهارم نهایی پیگیری می‌شود:

*جمعه 18 آذرماه

کرواسی - برزیل (ساعت 18:30 به وقت تهران)

هلند - آرژانتین (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:36 - و حالا 8 تیم فقط مانده‌اند. نمودار مسابقات جام جهانی 2022 بعد از اتمام دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی



00:29 - شب رویایی ستاره پرتغالی تکمیل شد. گونسالو راموس که در مسابقه امشب توانست در گلزنی هت‌تریک کند و یک پاس‌گل هم به ثبت رساند، به عنوان بهترین بازیکن تقابل تیم‌های ملی پرتغال و سوئیس معرفی شد.



00:23 - جشنواره گل پرتغالی‌ها با هت‌تریک راموس. تیم ملی پرتغال در شب درخشش غیرمنتظره گونسالو راموس و 3 گل این ستاره جوان، موفق شد با نتیجه 6 بر یک از سد تیم ملی سوئیس بگذرد تا شاگردان فرناندو سانتوس صعودی مقتدرانه به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشند.



00:20 - ضربه استثنایی لیائو گل ششم پرتغال را رقم زد! همکاری 2 نفره رافائل گوئررو و رافائل لیائو با ضربه نهایی و دیدنی لیائو همراه شد و ستاره پرتغالی‌ها موفق شد با یک ضربه کات‌دار برای ششمین‌بار در مسابقه امشب دروازه پرتغال را باز کند.



00:12 - رونالدو گل زد اما آفساید اعلام شد. پاس در عمق ویلیام کاروالیو به کریستیانو رونالدو رسید و او با شوتی محکم دروازه سوئیس را فرو ریخت اما بعد از ثبت گل، کمک داور مسابقه پرچم خود را بالا برد تا مشخص شود گل فوق‌ستاره پرتغالی‌ها در شرایط آفساید به ثبت رسیده است.



00:01 - اولین هت‌تریک جام 22 به نام راموس. گونسالو راموس پدیده تیم ملی پرتغال موفق شد در مسابقه امشب مقابل تیم ملی سوئیس در گلزنی هت‌تریک کند تا به اولین بازیکن جام جهانی 2022 قطر تبدیل شود که توانسته در یک مسابقه 3 گل بزند.


23:55 - هت‌تریک راموس جشنواره گل شاگردان سانتوس را تکمیل کرد. کار ترکیبی زیبای بازیکنان پرتغال با پاس پایانی ژائو فلیکس به گونسالو راموس همراه شد و ستاره جوان تیم ملی پرتغال با یک ضربه چیپ آرام موفق شد گل پنجم پرتغال و سوم خود در مسابقه امشب را به ثمر برساند.



23:46 - راموس این‌بار برای سوئیسی‌ها گل ساخت! ارسال ضربه کرنر برای سوئیسی‌ها در دقیقه 58 با پاس به عقب عجیب گونسالو راموس همراه شد و در دهانه دروازه، مانوئل آکانجی مدافع سوئیسی‌ها توانست دروازه خالی پرتغال را باز کند تا اختلاف 2 تیم به 3 گل کاهش پیدا کند.



23:44 - گوئررو گل چهارم برای سلسائو. ضدحمله سرعتی پرتغالی‌ها با پاس به بیرون گونسالو راموس به رافائل گوئررو همراه شد و مدافع چپ پیش‌تاخته تیم ملی پرتغال در دقیقه 56 موفق شد با یک ضربه دقیق گل چهارم را در مسابقه امشب به ثمر برساند.



23:39 - راموس خیال پرتغالی‌ها را آسوده کرد. ارسال دیدنی دیگو دالو در دقیقه 51 باعث شد تا توپ به گونسالو راموس برسد و او هم با فرصت‌طلبی توانست گل سوم را وارد دروازه سوئیس کند تا با درخشش او، پرتغال در آستانه صعود به مرحله حذفی قرار گیرد.



23:26 - آن‌ها تمرین خود را به درستی انجام ندادند. لوچو پیش از جام جهانی، از بازیکنانش خواسته بود ۱۰۰۰ ضربه پنالتی تمرین کنند، آن‌ها حتی یک پنالتی را هم گل نکردند!



23:19 - تیم ملی پرتغال با گلزنی گونسالو راموس و په‌په موفق شد در نیمه نخست به برتری 2 گله مقابل تیم ملی سوئیس دست پیدا کند.


23:13 - په‌په از رکورد همبازی‌اش عبور کرد. مسن ترین بازیکنانی که در جام جهانی گلزنی کرده‌اند:

  1. روژه میلا: 42 سال و 39 روز
  2. پپه: 39 سال 283 روز
  3. کریستیانو رونالدو: 37 سال و 295 روز



23:10 - تصویری از شادی کریستیانو رونالدو بعد از گلِ گونسالو راموس



23:07گونسالو راموس می‌داند جواب اعتماد را چگونه بدهد! بعد از جدایی داروین نونیز، به مهاجم اصلی بنفیکا تبدیل شد و در ۲۱ بازی، به اندازه همه ۵۹ بازی قبلی‌اش گلزنی کرد (۱۴). با نیمکت‌نشینی کریستیانو رونالدو، برای اولین بار در ترکیب ثابت تیم ملی پرتغال قرار گرفت و ظرف ۱۷ دقیقه، اولین گل ملی خود در یک بازی رسمی را به ثمر رساند.



23:03 - په‌په و گل دوم پرتغال. کرنر ارسالی برونو فرناندز در دقیقه 33 با ضربه سر په‌په همراه شد و مدافع پیش‌تاخته و باتجربه پرتغالی‌ها موفق شد گل دوم را وارد دروازه سوئیس کند تا اختلاف 2 تیم به 2 گل برسد.



22:58 - مدافع سوئیس آفساید را پر کرده بود. تصویری از لحظه گل اول تیم ملی پرتغال توسط تکنولوژی آفساید نیمه‌خودکار که نشان می‌دهد که فابیان شار آفساید را پر کرده و گل پرتغالی‌ها به درستی به ثبت رسیده است.



22:52 - انگار دارم روی ابرها راه می‌روم! ولید الرکراکی سرمربی تیم ملی مراکش بعد از صعود تاریخی تیمش به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر گفت: «از صعودمان آنقدر خوشحالم که انگار دارم روی ابرها راه می‌روم. این برای مراکش یک شب تاریخی است. همین‌طور برای آفریقا. اگر بازی را دیده باشید حتما با من موافقید که از نظر تاکتیکی بی‌نظیر بودیم و هیچ فضایی در اختیار اسپانیا قرار ندادیم. مهم این بود که از تمام توان‌مان استفاده کنیم تا در پایان بازی نتیجه هر چه باشد احساس افسوس خوردن نداشته باشیم. این عهدی بود که با بازیکنان بستیم. ما می‌دانستیم که دروازه‌بان بزرگی داریم که یکی از بهترین‌های دنیا است، کسی که ما را به مرحله یک‌چهارم نهایی رساند».



22:47 - سوپرگل راموس پرتغال را پیش انداخت. روی پاس ژائو فلیکس، گونسالو راموس با یک شلیک دیدنی از زاویه بسته موفق شد در دقیقه 17 گل برتری تیم ملی پرتغال را به ثمر برساند تا شاگردان سانتوس از حریف خود پیش بیفتند.



22:39 - همه لنزها تنظیم روی چهره رونالدو. پیش از آغاز تقابل تیم‌های ملی پرتغال و سوئیس، عکاسان زیادی در مقابل نیمکت پرتغال قرار گرفتند تا تصویر کریستیانو رونالدو را شکار کنند.



22:34 - باید با واقعیت کنار بیاییم. لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا بعد از باخت تیمش در ضربات پنالتی مقابل تیم ملی مراکش و حذف از جام جهانی 2022 قطر گفت: «این جام جهانی، جام شگفتی‌ها است. در سطح دفاعی، تیم‌ها تا حد زیادی در سطح هم هستند و تیم‌هایی مثل مراکش به خوبی می‌توانند در این سطح رقابت کنند. ما نتوانستیم بر نقشه دفاعی آنها غلبه کنیم. ولی انتظار نداشتیم مقابل مراکش حذف شویم. این یک واقعیت است که باید با آن روبرو بشویم. باید واقعیت را هضم کنیم و به خانه برگردیم».



22:30 - با قضاوت سزار راموس، تیم‌های ملی پرتغال و سوئیس از لحظاتی پیش در ورزشگاه لوسیل مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند.


22:24 - رونالدو چشم‌انتظار اعتماد سانتوس. کریستیانو رونالدو در تمرین پیش از مسابقه حاضر بود و امیدوار است در جریان مسابقه به ترکیب تیمش اضافه شود و بتواند در ترکیب تیم ملی پرتغال بدرخشد.



22:19 - تصویری از گرم کردن بازیکنان تیم‌های ملی پرتغال و سوئیس پیش از آغاز مسابقه امشب




22:11 - نیمکت‌نشینی بعد از 14 سال! پیش از بازی امشب پرتغال - سوئیس، کریستیانو رونالدو در هر ۳۱ بازی آخر پرتغال در جام جهانی + یورو در ترکیب ثابت قرار گرفته بود. آخرین نیمکت‌نشینی؟ بازی آخر مرحله گروهی یورو ۲۰۰۸ برابر همین سوئیس که پرتغال در نبردی بی‌اهمیت، با ۲ گل مغلوب حریف شد.



22:04عملکرد مثلث MMN در جام جهانی 2022



21:59 - باید به راه خودمان ادامه بدهیم. سرخیو بوسکتس کاپیتان تیم ملی اسپانیا بعد از حذف تیمش از جام جهانی 2022 گفت: «شب سختی است و باید بلند شویم و از این تجربه برای آینده خود استفاده کنیم. جوانان بسیار زیادی در ترکیب تیم ملی اسپانیا هستند که به موفقیت تیم در آینده کمک زیادی خواهند کرد و ما باید به راه خود ادامه دهیم. مشخص بود هدف بازیکنان تیم ملی مراکش چیست و آنها دوست داشتند بازی به پنالتی کشیده شود. ما در نهایت چیز بیشتری برای گفتن نداریم. ما در ضربات پنالتی موفق نبودیم و حالا به خانه می‌رویم».



21:52 - ستاره مراکشی‌ها مزد درخشش خود را گرفت. یاسین بونو که امشب نمایش فوق‌العاده‌ای در خط دروازه تیم ملی مراکش داشت و نقش اصلی را در صعود تیمش به مرحله حذفی ایفا کرد، به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی مراکش و اسپانیا معرفی شد.



21:50 - نمودار رقابت‌های جام جهانی 2022 پیش از آغاز آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی



21:46 - الرکراکی دوباره روی آسمان‌ها. ولید الرکراکی بعد از صعود تاریخی تیمش به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022، روی دستان شاگردانش در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی به آسمان پرتاب شد.



21:40 - شاگردان یاکین با همه توان به دنبال شگفتی‌سازی. مورات یاکین سرمربی تیم ملی سوئیس از 11 بازیکن ابتدایی تیمش برای مسابقه امشب مقابل تیم ملی پرتغال رونمایی کرد.



21:35 - انتخاب‌های عجیب سانتوس، از نیمکت‌نشینی کاپیتان تا کانسلو! ترکیب اولیه تیم ملی پرتغال برای مصاف با تیم ملی سوئیس مشخص شد.



21:34 - رونالدو مقابل سوئیس نیمکت‌نشین شد! فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال در اقدامی عجیب، در دیدار حساس مقابل سوئیس در یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، کریستیانو رونالدو را نیمکت نشین کرده است.



21:33 - 2 رکورد تاریخی برای مراکشی‌ها. مراکش پس از غنای سال ۲۰۱۰ به اولین تیم آفریقایی تبدیل شد که به مرحله ۱/۴ جام جهانی رسید. همچنین این اولین‌بار در تاریخ فوتبال مراکش است که این تیم موفق به رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شود.



21:27 - چیپ دیدنی حکیمی. اشرف حکیمی مدافع تیم ملی مراکش و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن زننده آخرین ضربه پنالتی تیم ملی مراکش بود و و با یک ضربه چیپ تماشایی توانست گل پیروزی‌بخش مراکش را به ثمر برساند و با گل او، مراکشی‌ها به جمع 8 تیم برتر جام راه یافتند.



21:20 - شاهکار بونو در ضربات پنالتی. از مجموع 3 ضربه پنالتی تیم ملی اسپانیا، 2 ضربه را یاسین بونو مهار کرد و ضربه تیرک توسط سارابیا به تیرک دروازه مراکش برخورد داشت تا با درخشش بونو، مراکشی‌ها به مرحله حذفی صعود کنند.



21:16 - بونو مراکش را به جمع 8 تیم برتر جام رساند. یاسین بونو دروازه‌بان تیم ملی مراکش با درخشش در ضربات پنالتی باعث شد تا شاگردان الرکراکی با پیروزی 3 بر صفر در ضربات پنالتی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود و با شگفتی‌سازی، تیم ملی اسپانیا از گردونه رقابت‌ها کنار برود.



21:05 - 120 دقیقه بدون گل مساوی. تیم‌های ملی مراکش و اسپانیا برنده نداشت و بدون گل خاتمه یافت تا برنده مسابقه امشب در ضربات پنالتی مشخص شود.


20:43 - ولید شدیره مهاجم تیم ملی مراکش بهترین فرصت گلزنی مسابقه را از دست داد و سیمون موفق به مهار ضربه او شد تا نیمه اول وقت‌های اضافی هم با تساوی بدون گل به پایان برسد.



20:22 - 90 دقیقه کم افت‌وخیز و بدون گل. تیم‌های ملی مراکش و اسپانیا در طول 90 دقیقه به تساوی بدون گل رضایت دادند تا بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود و تکلیف هفتمین تیم صعودکننده به مرحله یک‌چهارم نهایی بعد از اتمام دقیقه 120 و یا حتی ضربات پنالتی مشخص شود.


19:57 - دوئل تیم‌های مراکش و اسپانیا تا دقیقه 70 با تساوی بدون گل در جریان است و برخلاف گمانه‌زنی‌ها، نمایش سرد و کسل‌کننده از سوی 2 تیم تا به اینجای مسابقه ارائه شده است.


19:44تیم ملی برزیل اولین تیم تاریخ جام جهانی است که تمام بازیکنان حاضر در لیستش در این تورنمنت به میدان رفته‌اند.



19:32 - بوفال، کابوس یورنته! مارکوس یورنته در ۴۵ دقیقه نخست بازی مراکش - اسپانیا، 3⃣ بار دریبل خورد؛ تنها یک دریبل کمتر از پدری که ۲۷۰ دقیقه بیشتر از او در جام جهانی بازی کرده است!


19:25 - مصدومیت بدموقع امباپه. با اعلام نشریه «دیلی میل»؛ کیلیان امباپه امروز (سه‌شنبه) به دلیل احساس درد از ناحیه مچ پا در تمرینات گروهی تیم ملی فرانسه غایب بود و زیر نظر کادر پزشکی تمرینات اختصاصی انجام داد.


19:16 - در پایان یک نیمه کم‌افت و خیز، مصاف تیم‌های ملی مراکش و اسپانیا  بدون گل به پایان رسید.


19:12 - بیشترین تعداد بازی برای مراکش در جام‌های جهانی:

  1. اشرف حکیمی 7 بازی
  2. حکیم زیاش 7 بازی
  3. مصطفی حاجی 6 بازی

18:33 - 5 کشور با بیشترین حضور «تماشاگر» در جام جهانی

عربستان: ۷۷۱۰۶ نفر

هند: ۵۶۸۹۳ نفر

آمریکا: ۳۶۲۳۶ نفر

انگلیس با ۳۰۷۱۹ نفر

مکزیک: ۲۵۵۳۳ نفر



18:30 - تیم‌های ملی مراکش و اسپانیا با قضاوت فرناندو راپالینی در ورزشگاه اجوکیشن‌یستی از لحظاتی قبل کار خود را آغاز کردند.


18:24 - تصویری از استقبال ویژه تماشاگران تیم‌های ملی مراکش و اسپانیا از مسابقه حساس امشب



18:18 - رکوردشکنی گاوی. گاوی در بازی امشب مقابل مراکش، با ۱۸ سال و ۱۲۳ روز، جوانترین بازیکنی است که بعد از پله در فینال سال ۱۹۵۸ (۱۷ سال و ۲۴۹ روز)، در ترکیب ثابت تیمش در مرحله حذفی جام جهانی قرار می‌گیرد.



18:13 - چرا رد پیشنهاد النصر سخت است؟ ۲.۵ سال >> ۲۰ سال! النصر عربستان در حالی با پیشنهاد قراردادی ۲.۵ ساله با حقوق ۵۰۰ میلیون یورو خواهان جذب کریستیانو رونالدو شده که طبق آمار Capology، رونالدو در کل دوران ۲۰ ساله‌ حرفه‌ای خود، کمی بیش از ۳۷۳ میلیون یورو دستمزد گرفته است! البته این رقم، صرفا محدود به دستمزدی است که CR7 از تیم‌ها گرفته و سایر درآمدهای او را شامل نمی‌شود؛ در حالی که پیشنهاد النصر، با در نظر گرفتن قراردادهای تجاری و اسپانسرینگ به این رقم رسیده است.



18:08 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های مراکش و اسپانیا در اطراف ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی



18:04 - تصویری از رختکن تیم ملی مراکش در آستانه دیدار با تیم ملی اسپانیا



18:01 - یورنته، برگ برنده انریکه؟ مهم‌ترین شگفتی ترکیب ثابت اسپانیا برای مصاف با مراکش، حضور مارکوس یورنته در پست دفاع راست و نیمکت‌‌نشینی همزمان سزار آزپیلیکوئتا و دنی کارواخال است. یورنته ۲۷ ساله که در طول جام جهانی تنها روی نیمکت نشسته، آخرین بار در ماه سپتامبر و بازی مقابل سوئیس حضوری ۲۰ دقیقه‌ای در ترکیب اسپانیا داشت. او از مجموع ۲۱ بازی اتلتیکومادرید در این فصل نیز تنها در ۱۲ بازی به میدان رفته است.



17:59کین باز هم چیزی به برزیلی‌ها ایراد گرفت! روی کین پس از نمایش دلپذیر برزیلی‌ها در کارشناسی خود بین دو نیمه گفت: تا به حال به این اندازه رقص ندیده بودم. انگار داشتم برنامه Strictly را مشاهده می‌کردم! و به این ترتیب این‌بار او به شادی گل یک تیم اعتراض و آن را با یک شوی تلویزیونی مربوط به رقص مقایسه کرد.



17:56 - کنتاکی هم رونالدو را دست انداخت! توئیتر رسمی KFC در بریتانیا، با بازنشر خبر انتقال احتمالی کریستیانو رونالدو به النصر عربستان، نوشت: راستش را بخواهید، ذخیره خوبی برای ابوباکار است! ونسان ابوباکار که از سال ۲۰۲۱ در النصر حضور دارد، با ۲ گل (از جمله گل پیروزی مقابل برزیل) به یکی از چهره‌های ماندگار جام جهانی ۲۰۲۲ تبدیل شد.



17:54 - شاگردان الرکراکی به دنبال خلق یک شگفتی تازه. ترکیب اصلی تیم ملی مراکش برای دیدار با تیم ملی اسپانیا مشخص شد.



17:51 - شکایت فرانسوی‌ها برای گل گریزمان رد شد. فیفا شکایت تیم ملی فرانسه در خصوص رد غیرقانونی گل آنتوان گریزمان به تونس را نپذیرفت و از دادن توضیح بیشتر در خصوص چرایی مردود شدن این گل، امتناع کرد. اگرچه بسیاری دلیل شکایت فرانسه را اشتباه بودن تصمیم داور مبنی بر تشخیص آفساید گزارش داده‌اند، ظاهرا فرانسه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های VAR توسط متیو کانگر (سوت پایان، بررسی VAR و سپس، جریان دوباره بازی) به فیفا شکایت کرده بود.



17:48 - نیمکت‌نشینی موراتا. لوئیس انریکه ترکیب اولیه تیم ملی اسپانیا برای دیدار با تیم ملی ژاپن را اعلام کرد.



17:46 - طارمی سوژه AFC در جام جهانی شد. توئیتر رسمی AFC با انتشار تصویر 4 ستاره آسیایی جام جهانی از مخاطبانش سوال کرد که وجه اشتراک این 4 بازیکن در جام جهانی ۲۰۲۲چه بود؟ یکی از تصاویر منتشر شده مربوط به مهدی طارمی ستاره تیم فوتبال ایران در جام جهانی است که موفق شد در دیدار با انگلیس دو گل به ثمر برساند. گلزنی این 4 بازیکن در جام جهانی سوژه AFC شد.



17:42میزبانی قطر شگفت‌انگیز است. کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال درباره شرایط میزبانی کشور قطر توضیح داد: «جام جهانی قطر فوق‌العاده است و همه چیز شگفت‌انگیز است؛ از جمله حمل‌ونقل، مهمان‌نوازی، استادیوم‌ها و امکانات. ورزشگاه‌ها نزدیک به هم هستند و بنابراین می‌توانید بیش از یک بازی را در یک روز تماشا کنید. همچنین هواداران هم کاملا سازماندهی شده‌اند. از طرفی همه از گرما می‌ترسیدند اما هوا بسیار مناسب است. این یک تجربه عالی است و هر کسی که با توقعات کم به اینجا آمده است، بسیار خوشحال خواهد شد».


17:39در حال حاضر تمرکزمان روی کرواسی است نه آرژانتین. دنی آلوز در گفت‌وگوی پس از بازی خود درباره آرژانتین گفت: «همه‌چیز از طریق مسی و به وسیله پاهای او اتفاق می‌افتد. فکر می‌کنم او در حال حاضر لحظات بی‌رحمی سپری می‌کند. او یکی از بازیکنانی است که در طول جام مورد توجه قرار گرفته. حالا البته نمی‌توانیم به نیمه‌نهایی و احتمال بازی مقابل آرژانتین فکر کنیم زیرا به احترام کرواسی تمام تمرکزمان روی این بازی است. آن‌ها بازیکنان باکیفیتی دارند و شایسته تمرکز ۱۱۰ درصدی ما هستند».



17:35 - تنها ۵ بازیکن در سه جام جهانی گذشته موفق به ثبت حداقل یک گل شده‌اند.



17:33 - پایان ماجراجویی بنتو در فوتبال کره جنوبی. پائولو بنتو سرمربی ۵۳ ساله کره‌جنوبی، بعدِ حذف از جام جهانی ۲۰۲۲، از سمت خود استعفا داد. بنتو اعلام کرد این تصمیم را ۲ ماه قبل از آغاز رقابت‌ها گرفته است. بنتو آگوست ۲۰۱۸ جانشین شین تائه یونگ شد و با ۴ سال و ۴ ماه حضور، رکورد دوام یک مربی در تاریخ این تیم را شکست. او در ۵۷ بازی ۳۵ بار به پیروزی رسید و کره را بعد از ۱۲ سال به مرحله حذفی جام جهانی رساند.



17:30 - برنامه روز هفدهم جام جهانی 2022 قطر. امروز پرونده مسابقات یک‌هشتم نهایی جام 22 بسته می‌شود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری