football360 logo

سنگربان کرواسی، یکی از 3 حماسه‌ساز ضربات پنالتی؛ هت‌تریک افتخار

15 آذر 1401 ساعت 17:2410 نظر
لیواکوویچ با نمایش شب گذشته به تاریخ جام‌های جهانی الصاق شد.

به گزارش فوتبال 360، ژاپنی‌ها فکر همه جای بازی در مقابل کرواسی را کرده بودند به جز ایستادگی یک سنگربان آماده در ضربات پنالتی! ترفندهای سامورایی در تمام دقایق بازی به کمک نماینده آسیا آمد اما شمشیر آن‌ها برای شکست دادن حریف از توانایی‌های دومنیک لیواکوویچ برنده‌تر نبود. کرواسی سومین بازی در ضربات پنالتی خود در جام‌های جهانی را با سومین پیروزی همراه کرد و این موفقیت شب گذشته یک قهرمان به نام لیواکوویچ داشت. مرد 27 ساله دروازه تیم دینامو زاگرب در مقابل ژاپن بسیار بالاتر از نام و اعتبار باشگاه خود عمل کرد و علاوه بر سومین پیروزی کرواسی در ضربات پنالتی یک سومین دیگر را هم به تاریخ ادوار جام جهانی اضافه کرد. لیواکوویچ تبدیل به سومین دروازه‌بانی شد که 3 پنالتی را در یک مسابقه جام جهانی در ضربات پنالتی مهار می‌کند. شاید برزیل ایستگاه آخر کروات‌ها برای جام جهانی باشد اما لیواکوویچ، قطر را تبدیل به ایستگاه اولش برای پیوستن به جمع بزرگان دنیای فوتبال قرار داده است.

سومین دروازه‌بان با 3 مهار پنالتی

اولین بار این ریکاردو سنگربان پرتغال بود که در جریان دیدار تیمش در جام جهانی 2006 مقابل انگلیس موفق شد 3 پنالتی حریف را مهار کند. ریکاردو پس از این موفقیت به مدت 12 سال در این عنوان تنها بود تا این که در جام جهانی گذشته دنیل سوباسیچ با مهار 3 پنالتی دانمارک زمینه‌ساز صعود تیمش شد و دومین دروازه‌بانی نام گرفت که در یک مسابقه جام جهانی در ضربات پنالتی 3 پنالتی حریف را مهار می‌کند. دوران 2 نفره بودن سوباسیچ و ریکاردو به اندازه دوران تنهایی ریکاردو به طول نینجامید و باز هم یک دروازه‌بان دیگر از کرواسی به نام دومنیک لیواکوویچ با مهار 3 پنالتی ژاپن این جمع را 3 نفره کرده است. لواکویچ در این جام جهانی نمایش قابل قبولی را  داشته و از مهم‌ترین مهره‌های تیمش برای راهیابی به جمع 8 تیم برتر دنیا به شمار می‌رود. 

مرد تاثیر گذار دیناموزاگرب

سنگربان اول کروات‌ها پیش از جام جهانی هم نمایش درخوری در تیم باشگاهی برای انتخاب شدنش به عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی برای جام جهانی داشته است. او در این فصل در 16 مسابقه در ترکیب دیناموزاگرب 17 بار گل خورده اما این تمام آمار لواکویچ در تیم باشگاهی‌اش نیست. عملکرد او تحسین برانگیزتر به نظر می‌رسد اگر بدانیم تا اینجای فصل 61 شوت به سمت چارچوب دروازه تیم باشگاهی لواکویچ شلیک شده که این سنگربان آماده موفق به مهار 45 شوت از این تعداد شده است. لیواکوویچ در مجموع بیش از 70 درصد ضربات به سمت دروازه‌اش را مهار کرده که آمار قابل قبول و خوبی به شمار می‌رود. قهرمان بازی در مقابل ژاپن تا این جای فصل در عرصه باشگاهی بیش از 10 درصد مسابقات تیمش را با کلین‌شیت پشت سر گذاشته؛ آماری که در جام جهانی برای او به 50 درصد رسیده و این ستاره را در زمره تاثیرگذارترین بازیکنان تیم زلاتکو دالیچ قرار داده است. مرد 27 ساله دروازه کرواسی باید در مسابقه بعدی تیمش در مقابل حملات بی‌مهابا و خطرناک‌تر برزیلی‌های مدعی قهرمانی قرار بگیرد. یقینا تقابل با برزیل روز سخت‌تری نسبت به روز بازی با ژاپن برای لیواکوویچ رقم خواهد زد. ضمن این که در مسابقه بعد کرواسی، دروازه‌بان این تیم با همتای برزیلی‌ خودش، آلیسون بکر مقایسه خواهد شد و یکی از بزرگ‌ترین جدال‌های دوران حرفه‌ای خود را پشت سر می‌گذارد. باید دید مرد اول تیم دالیچ در بازی مقابل ژاپن آیا می‌تواند عنوان مرد اول تیم بودن را در مقابل ضربات نیمار، وینیسیوس، کاسمیرو و دیگر ستاره‌های بزرگ برزیل تصاحب کند یا اینکه جدال با آلیسون صرفا یک درس برای دوران حرفه‌ای دروازه‌بان اول نایب قهرمان دوره گذشته جام جهانی خواهد بود. کسی چه می‌داند. شاید برزیل هم فکر همه جای بازی در مقابل کرواسی را کرده باشد اما مانند ژاپنی‌ها در سدی به نام لیواکوویچ متوقف شود. اگر این رویای دوردست برای کروات‌ها محقق شود، باید منتظر پیشنهاد تیم‌های بزرگ اروپا به سنگربان دیناموزاگرب در فصل نقل و انتقالات زمستانی باشیم.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری