football360 logo

بهترین آسیایی‌های جام 22؛ درخشش سامورایی‌ها و کولاک «طارمی»

17 آذر 1401 ساعت 13:0055 نظر
جام جهانی 2022 برای نمایندگان قاره آسیا در مرحله یک‌هشتم نهایی به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، دومین جام جهانی برگزار شده در قاره آسیا، خاطره کره‌جنوبی در سال 2002 را تکرار نکرد و خبری از رسیدن نمایندگان قاره کهن به مراحل پایانی جام جهانی نبود و بعد از اتمام رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی، مشخص شد که در مراحل بعدی تیم‌های آسیایی حضور نخواهند داشت و 3 تیم صعود کرده از مرحله حذفی نتوانستند به ماجراجویی خود ادامه بدهند.

جام جهانی 2022 در حالی برای تیم‌های آسیایی به پایان رسید که باتوجه به میزبانی قطر، بیشترین تیم از قاره آسیا در ادوار جام جهانی در این دوره حضور داشت اما هیچ‌کدام از 6 نماینده آسیا نتوانستند خود را به جمع 8 تیم برتر جام برسانند، البته که نتایج درخشان کره‌جنوبی، ژاپن و حتی استرالیا باعث شد تا تعریف و تمجید ویژه‌ای از آن‌ها صورت گیرد.

میزبان بدترین تیم، ژاپن بهترین آسیاییِ جام 22

تیم ملی قطر در اولین دوره حضورش در جام جهانی عملکردی ناامید کننده داشت و نشان داد که اگر در جام جهانی 2022 میزبانی رقابت‌ها را برعهده نداشت، بی‌شک لایق حضور در جمع 32 تیم شرکت‌کننده در این مسابقات نبود. قطری‌ها در حالی به ماجراجویی خود در جام 22 پایان دادند که حتی در کسب یک امتیاز هم ناتوان بودند و با 7 گل خورده و بدون گل زده، اولین تیمی بودند که حذف‌شان از گردونه رقابت‌ها در پایان دور دوم مرحله گروهی مسجل شد!

تیم ملی ژاپن در نقطه مقابل میزبان رقابت‌ها قرار داشت. شاگردان هاجیمه موری‌یاسو در بین تیم‌های آسیایی در سخت‌ترین گروه قرار داشتند و در حالی‌که همه پیش‌بینی‌ها حکایت از صعود آلمان و اسپانیا از گروه پنجم رقابت‌ها بود، اما سامورایی‌ها موفق شدند با کسب 6 امتیاز صدرنشین شوند و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند، آن‌هم در حالی‌که 6 امتیازِ شاگردان موری‌یاسو مقابل تیم‌های ملی آلمان و اسپانیا به‌دست آمد. ژاپنی‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی هم نسبت به کره‌جنوبی و استرالیا، نمایش بهتری از خود در مقابل رقیب خود نشان دادند و ضعف در زدن ضربات پنالتی باعث شد تا سامورایی‌ها مقابل تیم ملی کرواسی مغلوب شوند و ناکام در رسیدن به جمع 8 تیم برتر رقابت‌ها باشند.

«طارمی» موثرترین ستاره آسیایی

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران بالاتر از ستارگانی نامداری مثل سون هیونگ مین که در تیم تاتنهام انگلیس حضور دارد یا دایچی کامادا که در آینتراخت فرانکفورت توپ می‌زند، موفق شد عنوان موثرترین بازیکن آسیایی جام جهانی 2022 قطر را از آن خود کند. طارمی در راه رسیدن به این عنوان موفق شد در دیدار با تیم ملی انگلیس، 2 بار دروازه جردن پیکفورد را باز کند و در دیدار با ولز هم پایه‌گذار گل دوم ایران بود، تا با 2 گل و یک پاس‌گل صاحب عنوان موثرترین بازیکن آسیایی جام شود.

سالم الدوساری کاپیتان تیم ملی عربستان با 2 گل زده و چو گیو سونگ که در دیدار با تیم ملی غنا دبل تماشایی در گلزنی انجام داد، بعد از طارمی در جدول موثرترین بازیکنان آسیایی جام 22 قرار گرفتند.

قطر ضعیف‌ترین خط حمله، درخشش 2 نماینده شرق آسیا

شاگردان فلیکس سانچز در تیم ملی قطر به جز ناکامی در کسب پیروزی، در فاز تهاجمی هم عملکرد بسیار ضعیفی از خود در جام جهانی 2022 به جای گذاشتند و با به‌ثمر رساندن تنها یک گل در 3 مسابقه، ضعیف‌ترین خط حمله را در بین تیم‌های آسیایی جام داشتند و حتی در بین تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها هم، مشترکاً با تیم‌های ملی بلژیک، دانمارک، تونس و ولز صاحب ضعیف‌ترین خط حمله جام 22 بودند!

تیم‌های ملی ژاپن و کره‌جنوبی که هر دوی آن‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی موفق به گلزنی شدند، با 5 گل زده توانستند مشترکاً صاحب عنوان بهترین خط حمله آسیایی‌ها رقابت‌ها شوند.

رکورد منفی ملی‌پوشان ایران در کنار قطری‌ها!

تیم ملی ایران با وجود درخشش در فاز تهاجمی، در فاز دفاعی عملکردی ناامیدکننده داشت و دریافت 6 گل فقط در یک مسابقه باعث شد تا شاگردان کارلوس کی‌روش با 7 گل خورده نام‌شان جزو ضعیف‌ترین خط دفاعی‌های جام جهانی 2022 قرار بگیرد. در کنار تیم ملی ایران، تیم ملی قطر هم در 3 بازی مرحله گروهی 7 گل دریافت کرد تا عنوان بدترین خط دفاعی در بین تیم‌های آسیایی مشترکاً به ایران و قطر برسد.

شاگردان پائولو بنتو در تیم ملی کره‌جنوبی هم با توجه به شکست 4 گله برابر برزیل، شمار گل‌های دریافتی‌شان به عدد 8 رسید اما با توجه به انجام 4 مسابقه، میانگین 2 گل خورده در کارنامه آن‌ها ثبت شد تا از نظر میانگین گل خورده در هر مسابقه، عملکردی بهتر نسبت به ایران و قطر داشته باشند.

رکورد خاص شاگردان «آرنولد»

تیم ملی استرالیا شاید نامش در بین بهترین و بدترین خط حمله‌ها و خط دفاع‌های جام جهانی 2022 نباشد، اما عملکرد درخشان شاگردان گراهام آرنولد در مقابل تیم‌های ملی تونس و دانمارک باعث شد تا تیم ملی استرالیا با 2 کلین‌شیت در 4 مسابقه، از حیث کلین‌شیت جزو بهترین تیم‌های جام جهانی 2022 باشد و بعد از انگلیس و مراکش با 3 کلین‌شیت، در رتبه سوم قرار بگیرد.

تیم‌های ملی کره‌جنوبی و ایران هم با یک کلین‌شیت به کار خود در جام جهانی 2022 پایان دادند و تیم‌های ملی قطر، عربستان و ژاپن هم ناکام در ثبت کلین‌شیت در این رقابت‌ها بودند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری