football360 logo

برزیل با گذر از کرواسی، آماده تقابل بزرگ خواهد شد؛ جهان با سلسائو برقص!

18 آذر 1401 ساعت 08:208 نظر
دور یک چهارم نهایی جام‌جهانی 2022 با تقابل برزیل مقابل کرواسی آغاز می‌شود.

به گزارش فوتبال 360، پس از برگزاری دیدارهای دور یک هشتم نهایی و مشخص شدن 8 تیم پایانی جام، امروز و فردا  دور یک چهارم نهایی به سرانجام خواهد رسید که در اولین دیدار این مرحله، برزیل باید مقابل کرواسی صف‌آرایی کند.

یک چهارم نهایی

کرواسی - برزیل

جمعه 18 آذر

ساعت 18:30

استادیوم اجوکیشن سیتی (الریان)

داور: مایکل اولیور (انگلیس)

شانس پیروزی کرواسی در پایان 90 دقیقه: 11.5  درصد

شانس پیروزی برزیل در پایان 90 دقیقه: 68.2 درصد

2 تیم که در شرایطی کاملاً متفاوت از یکدیگر پا به این مرحله گذاشته‌اند، به تبع از شانس یکسانی برای پیروزی هم برخوردار نیستند و برزیل به عنوان یکی از 3 مدعی اصلی فتح جام، قصد متوقف شدن در این مرحله و مقابل کرواسی را ندارد. شاگردان زلاتکو دالیچ با برتری نفس‌گیر مقابل ژاپن در ضربات پنالتی به برزیل رسیدند و از طرف مقابل، شاگردان تیته برای حضور در این دیدار، چشم بادامی‌های بخت برگشته را در یک نیمه قلع‌وقمع کردند.

تیته و لذت تماشای رقص پسران

البته تیته که پس از پایان بازی مقابل کره‌جنوبی به این متهم شد که احترام تیم حریف را نگه نداشته است، اعلام کرد شرکت در جشن بازیکنان و رقصیدن به همان شیوه منحصر به فرد پس از گل ریچارلیسون، هرگز به معنای زیر سوال بردن شخصیت تیم حریف نبوده و از قضا، احترامی بسیار خاص برای پائولو بنتو قائل بوده. نیمار که در 2 دیدار پایانی دور گروهی غایب بود با گلزنی در دیدار برابر کره‌جنوبی به سومین بازیکن تاریخ برزیل پس از پله و رونالدو بدل شد که در 3 تورنمنت جام‌جهانی، گلزنی را تجربه می‌کند. او حالا تنها یک گل تا رسیدن به رکورد پله به عنوان برترین گلزن تاریخ برزیل (77) فاصله دارد و در صورت گشودن دروازه کرواسی به این رکورد خواهد رسید.

دژ رسوخ ناپذیر مقابل نایب قهرمان

نایب قهرمان جهان، حالا برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر جهان، مانع سرسخت برزیل را مقابل خود می‌بیند. تیمی که به دنبال صعود به نیمه‌نهایی برای نهمین بار در تاریخ جام‌جهانی و تبدیل شدن به باسابقه‌ترین کشور پس از آلمان از این نظر (12) است و در هیچ کدام از 4 دیدار اخیر مقابل کرواسی، بازنده نبوده. از طرف مقابل کرواسی هر بار که موفق به صعود از گروهش شده، مسیر خود را حداقل تا نیمه‌نهایی ادامه داده و (2) از این جهت به دنبال ثبت سومین تجربه پس از 1998 و 2018 و باطل نکردن این سنت جالب توجه است. امید کرواسی در این دیدار به لوکا مودریچ خواهد بود. کروات‌ها در تاریخ تقابلشان با اهالی آمریکای جنوبی در جام‌جهانی، تنها یک بار و آن هم مقابل آرژانتین (پیروزی 3 بر صفر در سال 2018) موفق به کسب پیروزی شده‌اند و 4 بار هم تیم مغلوب میدان بوده‌اند. 4 دیداری که در میانشان، 2 شکست مقابل برزیل در سال‌های 2006 و 2014 نیز به ثبت رسیده است.

به نیمار پنالتی ندهید!

نیمار در 11 دیدار اخیرش با پیراهن برزیل، روی 15 گل تاثیر مستقیم گذاشته (8 گل و 7 پاس گل) و صدالبته در این میان 6 گلش از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده‌اند. تیم پیروز در این دیدار در دور نیمه‌نهایی به مصاف برنده دیدار آرژانتین و هلند خواهد رفت و در صورت صعود به فینال، تیمی به جز فرانسه، انگلیس، پرتغال یا مراکش در آخرین گام از مسیر قهرمانی سد راهشان نخواهد شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری