football360 logo

آخرین فرصت «مسی» برای فرار از یک اتهام؛ مرد روزهای بزرگ؟

18 آذر 1401 ساعت 10:0081 نظر
«لیونل مسی» فرصت دارد در پنجمین حضورش در جام‌های جهانی، طلسم مراحل پایانی را بشکند و روی گل‌های آرژانتین تاثیرگذار باشد.

به گزارش فوتبال 360، جام جهانی قطر برای مسی، رویایی دنبال شده است. او پس از مدت‌ها توانسته در حد توقع ظاهر شود و گل‌های حساسی برای آرژانتین بزند. مسی می‌داند این جام جهانی، شاید آخرین فرصت او برای قهرمانی جهان با آرژانتین باشد و همین هم انگیزه او را بیشتر کرده است. در 4 دوره قبلی که مسی در جام جهانی به میدان رفته، تا به حال نتوانسته از مرحله یک چهارم نهایی به بعد تاثیری روی گل‌های آرژانتین داشته باشد. موضوعی که باعث انتقادات زیادی از مسی شده است. او مقابل هلند، فرصت دارد تا علاوه بر فرستادن آرژانتین به جمع چهار تیم پایانی، در مراحل نهایی جام جهانی هم بدرخشد و با تاثیرگذاری روی گل‌های تیمش، در نقش قهرمان ظاهر شود.

پکرمن بدسلیقه

جام جهانی 2006، خوزه پکرمن سرمربی آرژانتین علاقه‌ای به استفاده از مسی 18 ساله در ترکیب اصلی تیمش نداشت. مسی، به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین می‌شد و توانست در بازی با صربستان و مونتنگرو اولین گلش در جام‌های جهانی را هم بزند. مرحله یک چهارم نهایی، آرژانتین روبروی آلمان قرار گرفت. مسی، در ترکیب اصلی نبود و تعویض اجباری روبرتو آبوندانزیری باعث شد پکرمن گزینه‌های کمتری برای به میدان فرستادن داشته باشد. او در نهایت، خولیو کروز و استبان کامبیاسو را به عنوان دو تعویضی دیگر تیمش انتخاب کرد و به مسی بازی نداد. آرژانتین در ضربات پنالتی حذف شد و مسی فرصت حضور در مراحل بعدی را هم پیدا نکرد.

طلسم «مارادونا»

تنها جام جهانی که مسی در آن گل نزده، جام جهانی 2010 است. تورنمنتی که او در نقش هافبک هجومی بازی می‌کرد و بیشتر، وظیفه موقعیت‌سازی برای هم‌تیمی‌هایش را داشت. مسی دور گروهی، این وظیفه را به خوبی انجام داد اما در دور حذفی حریفان آرژانتین به راحتی توانستند رابطه او با مهاجمان تیمش را مسدود کنند. آرژانتین مرحله یک چهارم نهایی، دوباره روبروی آلمان قرار گرفت و با نتیجه 4-0 شکست خورد. مسی در آن مسابقه، نتوانست کمکی به تیمش برای فرار از این شکست سنگین کند.

کاپیتان کمرنگ

لیونل مسی در جام جهانی 2014، کاپیتان و رهبر آرژانتین بود. او در دور گروهی، برای تیمش خوب گل زد و مرحله یک هشتم نهایی مقابل سوئیس هم، پاس تک گل آرژانتین را داد. از مرحله یک چهارم نهایی به بعد، او دوباره نتوانست کمکی به آرژانتین کند و آرژانتین هم بدون او، در گلزنی ناکام بود. تک گل آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی به بلژیک را، گونزالو هیگواین زد. در دو بازی مرحله نیمه نهایی با هلند و فینال با آلمان هم، آرژانتین نتوانست دروازه حریف را بدون جادوی مسی باز کند. آرژانتین در بازی نیمه نهایی به لطف ضربات پنالتی پیروز شد اما مقابل آلمان، در وقت‌های اضافه شکست خورد و شانس قهرمانی را از دست داد.

شکست مقابل قهرمان

مسی در جام جهانی 2018، برای اولین بار نتوانست به همراه آرژانتین، حضور در مرحله یک چهارم نهایی را تجربه کند. بازی‌های ضعیف آرژانتین در دور گروهی، باعث شد آن‌ها به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتن نهایی شوند و روبروی فرانسه، قدرتمندترین تیم جام قرار بگیرند. مسی در مرحله یک هشتم نهایی، نمایش درخشانی داشت و دو پاس گل برای آرژانتین داد. پاس‌های طلایی او، جلوی شکست آرژانتین را نگرفتند و فرانسه با پیروزی 4-3، راهی مرحله بعد شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری