football360 logo

خبرنگار آمریکایی و یک مرگ عجیب؛ ماموریت ناتمام!

20 آذر 1401 ساعت 15:1320 نظر
گرنت وال، خبرنگار 48 ساله اهل ایالات متحده در بحبوحه گزارش‌های جام‌جهانی دیده از جهان فرو بست.

به گزارش فوتبال 360، یکی از مشهورترین ورزشی نویسان ایالات متحده که برای پوشش خبری مسابقات جام‌جهانی راهی قطر شده بود، جمعه شب و حین گرفتن گزارش از بازی آرژانتین مقابل هلند درحالی که تنها 48 سال داشت به کام مرگ کشیده شد.

همکاران او که از نزدیک شاهد ماجرا بودند، شرح ماجرا را این گونه تعریف می‌کنند: «گرنت، مشغول تهیه گزارش در باکس خبرنگاری استادیوم لوسیل بود که ناگهان، همزمان با وقت اضافه پیش از آغاز ضربات پنالتی از پشت با صندلی‌اش به زمین افتاد و ما فوراً درخواست کمک پزشکی کردیم. کادر پزشکی حاضر در استادیوم به سرعت دست به کار شدند اما چند دقیقه بعد خبر رسید که گرنت وال، فوت کرده است».

علت مرگ، هنوز نامشخص

وال البته روز دوشنبه هفته گذشته در وبسایت شخصی‌اش نوشته بود برای اطمینان خاطر به مرکز درمانی در شهر دوحه مراجعه کرده و احساس چندان بدی ندارد. کمیته اجرایی جام‌جهانی در گزارشی اعلام کرده برای مشخص شدن کم و کیف ماجرا، با سفارت ایالات متحده بیش‌ترین همکاری ممکن را خواهد داشت و از هیچ تلاشی برای با احترام تحویل دادن جسد به خانواده‌اش در آن سوی آتلانتیک، فروگذار نخواهد کرد اما این کمیته، علت مرگ خبرنگار باتجربه امریکایی را به طور مشخص اعلام نکرده است.

یک هفته دست و پنجه نرم کردن با کسالت!

وال نوشته بود: «سرانجام بدنم اعلام کرد قادر به همکاری مسالمت آمیز با من نیست! 3 هفته تلاش ممتد با فشار کاری بسیار بالا، از طرف مقابل خواب بسیار اندک و تحمل استرس بیش از اندازه این هشدار را به شما می‌دهد. پس از بازی ایالات متحده مقابل هلند، من درد شدیدی را در قسمت بالای قفسه سینه‌ام احساس کردم و از این بابت که کووید تهدیدم نمی‌کند هم اطمینان خاطر داشتم. در مرکز درمانی به من اعلام کردند احتمالاً به (برونکایتیس) مبتلا شده‌ام و پزشکان برایم مقداری آنتی‌بایوتیک تجویز کرده‌اند. هرچند احساس دردم نسبتاً کمتر شده اما هنوز هم نمی‌توانم بگویم خوب هستم!»

مرخصی اجباری هم کارساز نبود

وال در پادکست هفتگی‌اش در روز سه‌شنبه نیز مجددا این خبر را به دنبال کنندگانش داد و اعلام کرد هر برنامه‌ای که برای آن روز داشته را کنسل کرده تا با خیال راحت استراحت داشته و به اندازه کافی بخوابد. او خوشحال بود که وضعیت تنفسی، این اجازه را داده بود تا در مدت زمان ضبط پادکست همچون سایر ساعت‌های روز سرفه نکند و از مخاطبینش بابت صدای گرفته و عدم آمادگی صدردرصدی، عذرخواهی کرده بود. آن شب پرتغال و سوئیس به علاوه مراکش و اسپانیا با یکدیگر دیدار می‌کردند که وال نتوانسته بود به خوبی از پس پوشش این 2 مسابقه جذاب بربیاید. همچنین این خبرنگار اعلام کرده بود از حجم بسیار پایین مبتلایان به کرونا ویروس در کشور قطر بسیار تعجب کرده است.

خبرنگاری، همراه با کنش اجتماعی

این خبرنگار قبلا و در جریان دیدار ایالات متحده مقابل ولز در روز 21 نوامبر به سبب پوشیدن پیراهن رنگین‌کمانی در باکس گزارشگری و اعتراض به قوانین محدود کننده قطر، خبرساز شده و اعلام کرده بود پیش از ورود به استادیوم به مدت 25 دقیقه توسط نیروهای تامین امنیت استادیوم احمد بن علی الریان برای از تن بیرون کردن این پیراهن، متوقف شده است. او همچنین اعلام کرد به سبب این رفتار، رسماً عذرخواهی فیفا را دریافت کرده و مشکل خاصی برایش ایجاد نشده بود.

یک نفر از 84 خبرنگار افتخاری فیفا کم شد!

وال، از سال 1996 سابقه خبرنگاری ورزشی داشت و از سال 2012 تا 2019 خبرنگار فاکس اسپورتس بود. او از معدود خبرنگارانی لقب گرفت که نشان افتخاری فیفا را به سبب حضور حرفه‌ای در بیش از 8 جام‌جهانی دریافت کرده بود. فوت این خبرنگار باتجربه، واکنش بازیکنان تیم ایالات متحده از جمله تایلر آدامز را هم در پی داشت و درحالی که امیدوار بود سرانجام گرفتن گزارش از جام‌‎جهانی 2026 به میزبانی کشورش را تجربه کند، عمرش کفاف رسیدن به این خواسته را نداد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری