football360 logo

عبور از روزهای سیاه؛ «عابدزاده» و چالش احیا شدن

21 آذر 1401 ساعت 15:0023 نظر
دروازه‌بان ملی‌پوش پونفرادینا در تلاش برای درخشش دوباره در لیگ 2 اسپانیا است.

به گزارش فوتبال 360، امیر عابدزاده سال پر فراز و نشیبی را در عرصه باشگاهی و ملی گذراند، او توانست خود را به لیگ 2 اسپانیا برساند و در یک‌قدمی رسیدن به رویای دوران کودکی‌اش که بازی در لالیگای اسپانیا بوده، برسد و در تیم ملی هم توانست بار دیگر به فهرست مدعوین بازگردد و حتی برای تیم ملی به میدان هم برود اما افول غیرمنتظره این دروازه‌بان 29 ساله باعث شده تا در فصل منتهی به جام جهانی همه معادلات بر علیه او تغییر کند و نتواند همچنان به عنوان مهره‌ای قابل اتکا کار خود را دنبال کند.

در حسرت یک دقیقه بازی در جام جهانی!

عابدزاده یکی از چهره‌های ویژه فهرست تیم ملی در جام جهانی 2018 و جام جهانی 2022 بود. او باوجود عملکرد پر فراز و نشیب توانست خود را در جمع بازیکنان منتخب کارلوس کی‌روش قرار بدهد و همراه تیم ملی هم سفر به روسیه را تجربه کرد و هم عازم دوحه شد اما حتی یک دقیقه بازی در جام جهانی هم در کارنامه او به چشم نمی‌خورد تا رویای بزرگ بازی در جام جهانی برای او در آستانه رنگ باختن باشد.

دروازه‌بان 29 ساله پونفرادینایِ اسپانیا در اردوی تیم ملی در اتریش برای دقایقی در مصاف با اروگوئه در دروازه ایران ایستاد اما رضایت کارلوس کی‌روش را جلب نکرد، به طوری‌که سرمربی تیم ملی ایران تصمیم گرفت تا در دوره مصدومیت علیرضا بیرانوند در جام جهانی 2022 به حسین حسینی اعتماد کند و امیر عابدزاده جزو 4 بازیکنی باشد که در فهرست ایران در جام جهانی 2022 فرصت بازی به‌دست نیاورده است!

بازگشت طوفانی به لیگ 2 اسپانیا

امیر عابدزاده که در ماه‌های گذشته در پونفرادینا نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند و عملکرد خوبی را از خود به جای نگذاشته بود، بعد از اتمام مسابقات جام جهانی و از سر گرفته شدن رقابت‌های لیگ 2 اسپانیا، بازگشتی رویایی را به ترکیب پونفرادینا داشته است. عابدزاده در اولین گام در مصاف با تیم مدعی بورگوس نیمکت‌نشین بود اما شکست 2 گله تیمش باعث شد تا دروازه‌بان ایرانی به ترکیب یازده نفره تیمش اضافه شود.

عابدزاده در مصاف حساس با لوانته با چند مهار تماشایی باعث شد تا دروازه پونفرادینا بسته بماند و تیمش به یک امتیاز ارزشمند دست پیدا کند. دروازه‌بان باتجربه تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در مصاف با تیم لوگو موفق شد بار دیگر بدرخشد و دومین کلین‌شیت متوالی خود را به‌ثبت برساند تا سومین کلین‌شیت او در طول فصل اخیر در لیگ 2 اسپانیا به‌ثبت رسیده باشد.

دروازه‌بان 29 ساله تیم ملی که امیدوار است در سالیان آینده بتواند جای علیرضا بیرانوند را در خط دروازه تیم ملی بگیرد، بعد از گذراندن یک دوره پر فراز و نشیب گویا توانسته به دوران اوج خود نزدیک شود؛ به طوری‌که در هفته اخیر امیر عابدزاده موفق شد هم جایگاه خود در ترکیب پونفرادینا را پس بگیرد و هم با 2 کلین‌شیت متوالی پاسخ اعتماد کادرفنی تیمش را بدهد و با درخشش پونفرادینا از منطقه سقوط خارج شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری