football360 logo

سردرگمی ساوت‌‌گیت برای ماندن یا رفتن؛ پایان یک دوره موفق؟

21 آذر 1401 ساعت 21:086 نظر
گرت ساوت‌‌گیت پس از ناکامی اخیر برای ادامه کار در تیم ملی انگلیس سردرگم شده است.

به گزارش فوتبال 360، گرت ساوت‌گیت ضمن ابراز تمایل قوی به کناره‌گیری از سمت سرمربیگری تیم ملی انگلیس گفته با توجه به ناکامی‌های مختلف در  18 ماه گذشته در مورد ماندن در این تیم احساس سردرگمی دارد. 

ساوت‌گیت به دلیل شکست تیمش در مرحله یک چهارم نهایی جام‌جهانی مقابل فرانسه از لحاظ جسمی و روحی متزلزل است؛ اگرچه او به نحوه بازی تیمش افتخار می‌کند. سرمربی مصمم بود از مسابقات قطر لذت ببرد و این را در چندین مورد گفت. این باور تقویت شد که حضور در قطر آخرین نمایش ساوت‌گیت روی نیمکت انگلیس باشد؛ این در حالی است که او تا دسامبر 2024 با اتحادیه فوتبال قرارداد دارد.

مدت‌ها این حس وجود داشت که در صورت ادامه ناکامی، هواداران به دنبال طغیان علیه او هستند. این امر در رقابت‌های ناامیدکننده لیگ ملت‌ها رخ داد و در اتفاقی نادر انگلیس در بازی خانگی مقابل مجارستان 4 بر صفر مغلوب شد. ساوت‌گیت در آن شب از موج انتقادات جمعیت متعجب شد.

ساوت‌گیت گفت: «بخش‌های بزرگی از این 18 ماه سخت گذشته است. آن شب در ورزشگاه وولورهمپتون! چیزهای زیادی در ذهن من وجود دارد که در حال حاضر واقعاً سردرگم کننده هستند. با این فرض که ادامه کار در تیم ملی تصمیم درست است، من می‌خواهم از این مطمئن شوم که قطعاً انرژی لازم را برای انجام این کار دارم. من نمی‌خواهم 4 یا 5 ماه در این سمت بمانم و بعد به اشتباه بودن این تصمیم فکر کنم».

نظر اتحادیه فوتبال انگلیس

واضح است که ساوت‌گیت تنها تصمیم‌گیرنده خواهد بود چون اتحادیه فوتبال انگلیس نمی‌خواهد او را از دست بدهد. هیات حاکمه اتحادیه فوتبال از تغییر شرایط تیم، پس از رقابت فاجعه بار یورو 2016 که انگلیس توسط ایسلند حذف شد، خوشحال است. این روزها در اردوی تیم ملی انگلیس امید جای خود را به انتظار داده است. او از حمایت بازیکنان هم برخوردار است. مشخص نیست ساوت‌گیت چه زمانی تصمیم می‌گیرد اما او اشاره کرد حداقل به چند روز نیاز دارد تا به آرامش برسد.

او گفت «با پشت سر گذاشتن چند تورنمنت، فکر کردن به شرایط جدید در چند هفته آینده دشوار خواهد بود. این نتایج انرژی زیادی از شما گرفت و ذهنتان از چیزهای مختلف پر شده است. در هر صورت می‌خواهم به درستی تصمیم بگیرم؛ یک تصمیم درست برای ماندن یا رفتن. فکر نمی‌کنم اکنون زمان آن باشد که چنین تصمیمی بگیرم. چند روز آینده هم واقعا زمان مناسبی نیست». به ساوت‌گیت گفته شد ممکن است برای تصمیم‌گیری زمان زیادی در اختیار نداشته باشد. او پاسخ داد «بعد از هر تورنمنتی با همه اعضا اتحادیه فوتبال انگلیس جلسه داشته‌ام و مسائل را به طور منطقی بررسی کرده‌ام. فکر می‌کنم این روند درستی است که باید دوباره انجام شود». 

پس از حضور در 3 تورنمنت و توقعات و استرس‌های کشنده این مسئولیت، به راحتی می‌توان از این که همچنان ساوت‌گیت به دنبال حضور در این سمت باشد و در یورو 2024 آلمان تیم را رهبری کند، تعجب کرد.

عملکرد سه‌شیر 

از ساوت‌گیت پرسیده شد چقدر طول می‌کشد تا جام‌جهانی را از ذهن خود خارج کند. او گفت: «فکر نمی‌کنم هنوز از کابوس آخرین تورنمنت (یورو 2020) راحت شده باشم. اما این احساس کمی متفاوت است زیرا وقتی به آنچه انجام داده‌ایم فکر می‌کنیم، مطمئن نیستم آیا می‌توانستیم کارهای بیش‌تری انجام دهیم. من فکر می‌کنم مقابل یک تیم برتر، فرانسه، عملکرد بسیار خوبی ارائه دادیم. این یک گام روانی مهم برای بازیکنان بود. با تیم‌های سطح بالا بازی کرده‌ایم. در بیش‌تر این بازی‌ها در عقب زمین جمع شده‌ایم و تحت تسلط آن‌ها بوده‌ایم. می‌دانستم فرانسه از ضدحمله استفاده می‌کند. بنابراین بازی با تیم مالک توپ که می‌تواند ما را در عقب زمین جمع کند، کمی متفاوت است. می‌خواستیم در مسابقات جسورانه رفتار کنیم و فکر می‌کنم پا به پای آن‌ها رفتیم. ما گفته‌ایم می‌خواهیم در تمام طول مسیر عملکرد رقابتی داشته باشیم و به اعتقاد من در این زمینه در صدر جدول این 3 تورنمنت هستیم. ما اعتبار خودمان را دوباره به دست آورده‌ایم. دنیا به انگلیس به عنوان یک تیم خوب نگاه می‌کند. اینجا بودیم تا برنده شویم اما برنده نشدیم».

زمانی که ساوت‌گیت قرارداد خود را در نوامبر سال گذشته تمدید کرد، از میزان استعداد بازیکنان در اختیارش صحبت کرد. او از کارهای فنی متعددی که انجام داده تا سه شیر را به یک مدعی تبدیل کند، سخن گفت و از تمایل خود برای به ثمر رساندن این فعالیت صحبت کرد. او گفت: « کناره‌گیری از تیم در لحظه‌ای که همچنان اعتقاد داریم چند سال آینده می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد، بسیار دشوار است»

آیا این احساس هنوز در ساو‌ت‌گیت زنده است یا همه چیز به طور غیرقابل برگشت تغییر کرده است؟


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری