football360 logo

پایان روز بیست‌ویکم جام جهانی؛ فرانسه حریف آرژانتین شد، مراکشی‌ها امیدوار به مقام سوم

23 آذر 1401 ساعت 21:3010 نظر
تیم ملی فرانسه موفق شد با برتری 2 گله برابر تیم ملی مراکش به فینال جام جهانی 2022 قطر راه یابد.

به گزارش فوتبال 360، مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2022 قطر امشب به پایان می‌رسد، آن‌هم در شرایطی که در اولین مسابقه این مرحله، شب گذشته تیم ملی آرژانتین با درخشش لیونل مسی و گلزنی و گل‌سازی این فوق‌ستاره و البته دبل گلزنی جولین آلوارز موفق شد با نتیجه 3 بر صفر برابر تیم ملی کرواسی به پیروزی برسد تا آرژانتینی‌ها به عنوان نخستین تیم راهی فینال جام جهانی شوند و در نقطه مقابل، شاگردان زلاتکو دالیچ در تیم ملی کرواسی به مرحله رده‌بندی راه یافتند.

تیم‌های ملی فرانسه و مراکش برگزارکننده دومین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی هستند. فرانسوی‌ها با عبور از سد تیم ملی انگلیس توانسته بودند خود را به جمع 4 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر برسانند و تیم ملی مراکش هم در یک بازی جذاب و دیدنی موفق شد تیم ملی پرتغال را با یک گل شکست بدهد تا شاگردان رکراکی به عنوان نخستین تیم در تاریخ فوتبال قاره آفریقا به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی صعود کنند.

فرانسوی‌ها مسابقه امشب را تهاجمی آغاز کردند و نمایش هجومی شاگردان دیدیه دشان باعث شد تا در دقیقه 5 تئو هرناندز گل اول مسابقه را به سود فرانسه به‌ثمر برساند و بعد از گلزنی هرناندز، حملات بازیکنان فرانسه برای رسیدن به گل‌های بیشتر ادامه داشت و حتی الیویه ژیرو موفق شد تیرک دروازه مراکش را هم به لرزه در بیاورد اما نتوانست گل دوم را به سود تیمش وارد دروازه یاسین بونو کند.

بازیکنان مراکش رفته‌رفته از لاک دفاعی خارج شدند و به دنبال پی‌ریزی حملات زهردار و خطرناک روی دروازه فرانسه بودند که جدی‌ترین موقعیت در دقیقه 44 به‌دست آمد اما ضربه آکروباتیک استثنایی جواد ال‌یامیق وارد دروازه فرانسه نشد و به تیرک دروازه این تیم برخورد کرد تا شاگردان رکراکی با شکست یک‌گله به رختکن بروند و فرانسوی‌ها خود را در آستانه صعود به مرحله فینال جام جهانی 2022 قطر ببینند.

شاگردان رکراکی در نیمه دوم نمایش تهاجمی از خود به اجرا در آوردند و به دنبال آن بودند تا بتوانند به گل تساوی دست پیدا کنند. حملات مراکشی‌ها روی دروازه تیم ملی فرانسه زهردار بود اما ایستادگی خط دفاعی باتجربه فرانسه باعث شد تا فرصت‌های گلزنی به‌دست آمده برای مراکش یکی پس از دیگری از دست برود.

راندال کولو موانی مهاجم تعویضی تیم ملی فرانسه یک‌ دقیقه بعد از حضور در میدان مسابقه، از غفلت مدافعان مراکش استفاده کرد و در دقیقه 80 توانست برخلاف جریان بازی گل دوم را به سود فرانسه وارد دروازه مراکش کند تا خیال شاگردان دشان از صعود به مرحله فینال آسوده شود. شیرهای اطلس در 10 دقیقه پایانی مسابقه به حملات خود ادامه دادند اما بدشانسی و البته درخشش خط دفاعی فرانسه باعث شد تا شاگردان رکراکی در حسرت گلزنی در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2022 قطر بمانند و بازی با برتری 2 گله تیم ملی فرانسه به پایان برسد.

تیم ملی فرانسه بعد از قهرمانی در جام جهانی 2018، موفق شد برای دومین دوره متوالی به فینال رقابت‌ها راه یابد و شاگردان دشان برای دبل قهرمانی باید در مسابقه فینال برابر تیم ملی آرژانتین قرار گیرند. تیم ملی مراکش هم که با شگفتی‌سازی توانست در جمع 4 تیم برتر جام 22 قرار بگیرد، حالا برای رسیدن به مدال برنز این دوره از رقابت‌ها باید در مرحله رده‌بندی مقابل تیم ملی کرواسی به میدان برود.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز بیست‌ویکم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


00:45 - بعد از اتمام مسابقات مرحله نیمه‌نهایی، رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر به تعطیلات 2 روزه رفت و شنبه 26 آذرماه، مسابقه رده‌بندی میان تیم‌های ملی کرواسی و مراکش برگزار خواهد شد تا تکلیف تیم سوم جامِ 22 مشخص شود.

*شنبه 26 آذرماه

کرواسی - مراکش (ساعت 18:30)


00:41 - طرحی ویژه درباره رویارویی کیلیان امباپه و لیونل مسی در فینال جام جهانی 2022 قطر



00:39 - نمودار مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر. فرانسه به مسابقه فینال راه یافت و رقیب آرژانتین شد.



00:36 - رفاقت و رقابت ادامه‌دار 2 فوق‌ستاره. کیلیان امباپه و اشرف حکیمی که در تیم پاری‌سن‌ژرمن هم‌تیمی هستند، بعد از اتمام تقابل تیم‌های ملی فرانسه و مراکش با یکدیگر پیراهن‌های خود را معاوضه کردند.



00:31 - گریزمان، ستاره فرانسه در نیمه‌نهایی. آنتوان گریزمان به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی فرانسه و مراکش انتخاب شد و جایزه بهترین بازیکن را در پایان مسابقه دریافت کرد.



00:25 - یاران امباپه علیه شگفتی‌ساز بزرگ جامِ 22. تیم ملی فرانسه در شب گلزنی تئو هرناندز و راندال کولو موانی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر مقابل تیم ملی مراکش به پیروزی برسد تا تیم ملی فرانسه به مرحله فینال جام جهانی 2022 قطر صعود کند و برای دومین‌بار متوالی فرصت قهرمانی در این رقابت‌ها را داشته باشد.



00:22 - کونده علیه گلزنی حمدالله. بازیکنان تیم ملی مراکش در وقت‌های اضافه به حملات خود برای رسیدن به گل ادامه دادند اما با بدشانسی موقعیت‌های آن‌ها راهی در چارچوب دروازه فرانسه شد و در بهترین موقعیت در دقیقه (3+90) ضربه عبدالرزاق حمدالله توسط ژول کونده از روی خط دروازه فرانسه برگشت داده شد تا مراکشی‌ها ناکام در رسیدن به گل برابر مدافه عنوان قهرمانی جام جهانی باشند!


00:07 - تعویض طلایی دشان حکم صعود فرانسه را امضا کرد. بازهم تاثیرگذاری کیلیان امباپه به کمک تیم ملی فرانسه بود و بعد از دفع شوت امباپه، توپ در مقابل کولو موانی قرار گرفت و مهاجم تعویضی فرانسوی‌ها که لحظاتی قبل به میدان آمده بود، در دقیقه 80 توانست دروازه بونو را باز کند تا اختلاف 2 تیم به 2 گل برسد.



23:52 - تصویری از لحظه تعویض کفش کیلیان امباپه. استوک فوق‌ستاره فرانسوی بعد از تکل شدید هافبک تیم ملی مراکش دیگر قابل استفاده نبود و او مجبور به تعویض کفش خود شد!



23:44 - شیوه جالب مراکشی‌ها برای مهار امباپه!



23:36 - قفل دروازه مراکش شکسته شد. پس از ۲ کلین‌شیت و ۲۶۵ دقیقه، سرانجام دروازه یاسین بونو و مراکش توسط تئو هرناندز باز شد. آخرین گلی که مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲ دریافت کرده بود، گل به‌خودی اکرد در دقیقه ۴۰ در بازی مقابل کانادا بود‌.



23:29 - دستاورد تازه لوریس، رسیدن به رکورد نویر. هوگو لوریس با رکورد ۱۹ بازی نویر در جام های جهانی برابری کرد. او صورت صعود فرانسه به فینال جام جهانی 2022، رکورددار بازی در جام جهانی توسط یک دروازه‌بان خواهد شد.



23:23 - رکورد ویژه هرناندز در جام جهانی! پس از گل واوا در دقیقه 2 دیدار تیم‌های ملی برزیل و فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 1958، گل تئو هرناندز سریعترین گلی است که یک تیم در این مرحله به‌ثمر رسانده است.



23:18 - برد یک نیمه‌ای شاگردان دشان. نیمه اول تقابل تیم‌های ملی فرانسه و مراکش با گلزنی تئو هرناندز به سود فرانسوی‌ها به پایان رسید.



23:14 - این‌بار تیرک دروازه فرانسه به لرزه در آمد. روی ارسال یک ضربه کرنر، جواد ال‌یامیق مدافع پیش‌تاخته تیم ملی مراکش در محوطه جریمه فرانسه صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه آکروباتیک و فوق‌العاده ال‌یامیق به تیرک دروازه فرانسه  برخورد کرد و راهی به درون دروازه هوگو لوریس پیدا نکرد.



23:01 - رکورد جدید گریزمان. آنتوان گریزمان در هر یک از ۱۸ بازی اخیر فرانسه در جام جهانی بازی کرده است که طولانی‌ترین حضور متوالی در جام‌جهانی در تاریخ تیم‌ملی فرانسه به شمار می‌رود.



22:54 - درخشش مدافعان فرانسه در نیمه‌نهایی‌های جام جهانی ادامه دارد! ۴ گل از ۵ گل آخر فرانسه در نیمه‌نهایی جام‌جهانی توسط مدافعان به ثمر رسیده است.

🔸۱۹۹۸: لیلیان تورام، ۲ گل مقابل کرواسی

🔹۲۰۱۸: اومتیتی مقابل بلژیک

🔸۲۰۲۲: تئو هرناندز مقابل مراکش



22:46 - تیرک دروازه علیه تکمیل شروع درخشان فرانسوی‌ها. حمله سرعتی تیم ملی فرانسه با شوت الیویه ژیرو در دقیقه 17 همراه شد که ضربه دیدنی او به تیرک دروازه مراکش برخورد کرد و وارد دروازه بونو نشد تا بازی همچنان یک بر صفر به سود فرانسه در جریان باشد.


22:35 - هرناندز خیلی زود فرانسه را پیش انداخت. بعد از ایستادن چندباره خط دفاعی تیم ملی مراکش در برابر ضربات کیلیان امباپه، توپ در گوشه محوطه شش‌قدم به تئو هرناندز رسید و او با یک ضربه دیدنی موفق شد در دقیقه 5 گل اول مسابقه امشب را به سود فرانسه به ثمر برساند.



22:34 - دلجویی امباپه از هوادار فرانسوی! یکی از هواداران فرانسه بر اثر برخورد شوت کیلیان امباپه به صورتش حین گرم کردن مصدوم شد. امباپه بلافاصه بعد از این اتفاق به سمت او رفت و از این هوادار دلجویی کرد.



22:30 - تیم‌های ملی فرانسه و مراکش در آخرین مسابقه از مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2022 از لحظاتی قبل با قضاوت سزار راموس در ورزشگاه البیت مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند.


22:28 - تصویری از کفش طلای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر



22:26 - برخورد گرم کیلیان امباپه و اشرف حکیمی پیش از آغاز تقابل تیم‌های ملی فرانسه و مراکش



22:23 - خداوند «جام» را به تو می‌دهد! ریوالدو اسطوره فوتبال برزیل در پیامی خطاب به لیونل مسی نوشت: «دیگر نه نیمار در جام جهانی مانده است و نه برزیل و به همین خاطر من دوست دارم که به خاطر مسی، آرژانتین جام قهرمانی را بالای سر ببرد.‌ به نظرم مسی شایستگی قهرمانی را دارد. لیونل! تو شایسته این هستی که قهرمانی در جام جهانی را به دست آوری. خداوند این را می‌داند و جام را روز یکشنبه به تو خواهد داد».


22:20 - نمایی از حضور هواداران تیم‌های ملی فرانسه و مراکش در ورزشگاه البیت



22:18 - ضربه بدموقع به مراکش؛ هواداران به قطر نرسیدند! شرکت Royal Air Maroc، بزرگترین هواپیمایی مراکش، اعلام کرد بنابر محدودیت‌های وضع شده توسط کشور قطر، کلیه ۷ پروازی که برای روز چهارشنبه بین کازابلانکا - دوحه برنامه‌ریزی شده بود، لغو شده است. این اتفاق در حالی رخ داده‌ که طی روزهای شنبه و یکشنبه، ۳۰ پرواز بین دو مقصد انجام شد و تراکم هواداران مراکش، دردسرهای زیادی برای کشور میزبان ایجاد کرده بود.



22:17 - تصویری از گرم کردن بازیکنان تیم‌های ملی فرانسه و مراکش



22:15 - امشب کدام روی فرانسه خواهد بود؟ عملکرد تیم ملی فرانسه پیش از آغاز مرحله نیمه‌نهایی و در میان ۴ تیم راه‌یافته:

🔺بهترین خط حمله: 

فرانسه (۱۱)

🔻تنها تیمی که در هر ۵ بازی گل خورده بود: 

فرانسه (۵)



22:11 - نماینده یک قاره. طرح زیبای بلیچرریپورت در واکنش به حضور تیم ملی مراکش در نیمه‌نهایی جام جهانی 2022 قطر



22:08 - مهم‌ترین افتخارات دوران مربیگری ولید الرکراکی

* قهرمانی لیگ ستارگان ۲۰-۲۰۱۹ با الدحیل در قطر

* قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا ۲۲-۲۰۲۱ 

⏪ یکشنبه، دریافت مدال از اینفانتینو؟



22:05 - لئو در انتظار پایانی خوش؛ یکشنبه، آخرین دیدار جام جهانی با مسی. طبق اعلام رسمی لیونل مسی، دوران حضور او در ادوار جام جهانی در سال 2022 پایان می‌پذیرد و مسی در دوره بعدی رقابت‌ها حضور نخواهد داشت.



22:02 - بازیکنان رکورددار جایزه بهترین بازیکن زمین در ادوار مختلف جام جهانی



21:59 - مقایسه مهم‌ترین شاخص‌های آماری فرانسه و مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲



21:55 - مانژو دیدار رده‌بندی را از دست داد! بازی شب گذشته آرژانتین مقابل کرواسی یک اخراجی داشت که از چشم دوربین‌ها پنهان ماند. ماریو مانژوکیچ، مهاجم اسبق کرواسی که در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ گلزنی کرده و حالا دستیار دالیچ است، هنگام اعلام خطای پنالتی کنار خط تنش ایجاد کرد و با کارت قرمز اورساتو روبرو شد.



21:53 - مسی اینجاست. پاسخ جنجالی هواداران تیم ملی آرژانتین به کری‌خوانی عربستانی‌ها



21:48 - مقایسه مهم‌ترین اعداد تاریخ فوتبال ملی فرانسه و مراکش



21:44 بازگشت مزراوی پس از بهبودی؛ عطیه‌الله به نیمکت بازگشت. ترکیب تیم ملی مراکش برای مسابقه امشب برابر تیم ملی فرانسه معرفی شد.



21:41 - دشان و ۲ تغییر اجباری؛ اوپامکانو و ربیو با بیماری از ترکیب خارج شدند. دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه ترکیب اولیه تیمش را برای مسابقه امشب مقابل تیم ملی مراکش اعلام کرد.



21:39 - مسیری کاملا مشابه؛ آرژانتین طبق این الگو قهرمان می‌شود!

🔸 جام جهانی ۲۰۱۸:

- یک‌هشتم: بلژیک، ژاپن را برد 

- یک‌چهارم: بلژیک، برزیل را برد

- نیمه‌نهایی: بلژیک به قهرمان (فرانسه) باخت 

🔸 جام جهانی ۲۰۲۲:

- یک‌هشتم: کرواسی، ژاپن را برد

- یک‌چهارم: کرواسی، برزیل را برد

- نیمه‌نهایی: کرواسی به قهرمان باخت؟



21:35 - رفقا به هم رسیدند. طرح جالب سایت گل در واکنش به رویارویی کیلیان امپابه و اشرف حکیمی در مسابقه امشب



21:33 - پوستر رسمی فیفا برای جدال امشب تیم‌های ملی فرانسه و مراکش



21:30 - برنامه مسابقه روز بیست‌ویکم جام جهانی 2022 قطر. امشب پرونده مسابقات مرحله نیمه‌نهایی بسته خواهد شد و رقابت‌ها 2 روز تعطیل می‌شود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری