football360 logo

یوریس به رکورد نویر رسید؛ فینال، وعده‌گاه رکوردشکنی کاپیتان

24 آذر 1401 ساعت 00:5325 نظر
هوگو یوریس در دیدار فینال، تبدیل به باتجربه‌ترین بازیکن تاریخ جام‌جهانی خواهد شد.
به گزارش فوتبال 360، پس از شکستن رکورد لیلیان تورام به عنوان باتجربه‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال فرانسه، هوگو یوریس با حضور در دیدار برابر مراکش، فاصله‌اش با تورام را بیش‌تر کرد و رکوردش را بهبود بخشید تا این فرصت را داشته باشد که با 145 دیدار، به عنوان باتجربه‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال فرانسه با پیراهن تیم ملی کشورش خداحافظی کند.
اتفاقی که اگر با تکرار عنوان قهرمانی همراه شود، یوریس را در تاریخ فوتبال جاودانه خواهد کرد و او به‌عنوان اولین کاپیتان تاریخ که 2 بار متوالی موفق به بالا بردن جام طلایی می‌شود، در تاریخ بی‌نظیر می‌شود. این ها اما تنها دستاوردهای یوریس در این تورنمنت نبوده و او موفق شد با به میدان رفتن در دیدار برابر مراکش، نوزدهمین تجربه جام‌جهانی‌اش را با ثبت کلین‌شیت همراه کند.
باتجربه‌ترین دروازه‌بان تاریخ جام‌جهانی
پیش از این، مانوئل نویر موفق شده بود با حضور در 19 دیدار از چارچوب دیدارهای جام‌جهانی، رکورد بیش‌ترین حضور یک دروازه‌بان در این تورنمنت را از آن خود کند و حالا یوریس از این نظر در کنار نویر ایستاد. در صورتی که کاپیتان در دیدار فینال مقابل آرژانتین به میدان برود، به‌ت نهایی رکورددار خواهد شد و بالاتر از مانوئل نویر این عنوان را به تنهایی از آنِ خود می‌کند.
امان از آن تصمیمِ دشان
یوریس در دیدار فینال، علاوه بر شانس شکستن رکورد تعداد بازی نویر در جام‌جهانی این شانس را هم خواهد داشت تا با کسب دومین جام طلایی، بالاتر از نویر، کاسیاس و بوفون بایستد که هرکدام تنها یک بار فاتح جام‌جهانی شده‌اند. در صورتی که در دیدار آخر دور گروهی مقابل تونس، دشان تصمیم به نیمکت‌نشین کردن اکثر قریب به اتفاق بازیکنانش گرفت، یوریس هم از این ماجرا مستثنی نبود و این اتفاق، رکورد شکنی‌های این سنگربان باتجربه را به تعویق انداخت.
بالاتر از سپ مایر و تافارل
به هر حال اما در دور یک‌چهارم نهایی و دیدار مقابل انگلیس، هوگو یوریس از سنگربانان نامداری چون سپ مایر و کلودیو تافارل عبور کرده بود و عصر یکشنبه به احتمال فراوان مانوئل نویر را هم  پشت سر خواهد گذاشت تا با حضور در 20 دیدار جام‌جهانی، رکورددار شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری