football360 logo

«لوکیتا» کاپیتان تمام نشدنی؛ فعلا خبری از خداحافظی نیست!

27 آذر 1401 ساعت 15:05
شنبه گذشته کرواسی با رهبری لوکا مودریچ به مقام سوم جام جهانی 2022 قطر دست پیدا کرد.

به گزارش فوتبال 360، جام جهانی قطر 2022 در ایستگاه پایانی خود قرار دارد و با برگزاری دیدار فینال عصر یکشنبه بین آرژانتین و فرانسه به تاریخ خواهد پیوست. این جام برای بازیکنان با تجربه برخی از کشورها که پیشکسوت ترکیب خود به حساب می‌آمدند، ایستگاه پایانی حضور در بازی های ملی به شمار می‌رفت اما در این بین یک نفر هنوز خیال خداحافظی از این عرصه را ندارد؛ لوکا مودریچ.

آغاز مسیر به دست کرانچار فقید

لوکا مودریچ جوان 20 ساله و زاده شهر زادار دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشت. او در خاک یوگسلاوی به دنیا آمد؛ کشوری که با آن همه چهره به یاد ماندنی از جمله سینیشا میهایلوویچ فقید در دوران کودکی مودریچ برای همیشه از صحنه روزگار محو شد! این نوجوان سختی کشیده که پشتکار و تلاش منحصر به فرد مردمان بالکان در رگ‌هایش جاری بود، توانست در 20 سالگی با درخشش در پیراهن دیناموزاگرب توجه زلاتکو کرانچار فقید، سرمربی وقت تیم ملی کرواسی را به خود جلب کند و برای اولین بار در روزهای منتهی به جام جهانی 2006 پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کرد تا مسیری با شکوه را برای خود و فوتبال کشورش آغاز کند. در ابتدای کار شاید بهترین جایگاه برای مودریچ، تبدیل شدن به بازیکنی بود که بتوان آن را با فوق‌ستاره‌ای به نام زوانمیر بوبان مقایسه کرد، اما مودریچ بسیار فراتر رفت و حالا جوانان آینده فوتبال کرواسی باید تلاش کنند تا شاید لقب مودریچ جدید فوتبال این کشور را به دست بیاورند.

162 بازی ملی هم کافی نیست!

از آن روز تا به این جا، لوکیتا حضور در 4 دوره جام ملت‌های اروپا و 4 دوره جام جهانی را با کرواسی تجربه کرده است و حاصل 162 بار پوشیدن پیراهن شطرنجی تیم ملی برای او کسب یک عنوان نایب قهرمانی جام جهانی 2018 و یک عنوان سوم جهان در قطر 2022 بود؛ اتفاقی که برای یک کشور کوچک همانند کرواسی، معادل یک تاریخ‌سازی بزرگ است اما این تعداد بازی نیز به نظر می‌رسد برای لوکیتا کافی نباشد. او پس از پیروزی تیمش برابر مراکش و کسب مقام سوم جام جهانی در مورد آینده خود به خبرنگاران گفت: «بله شاید این آخرین جام جهانی من باشد و باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده چه می‌شود اما حداقل می‌خواهم تا لیگ ملت‌های اروپا در تیم ملی بمانم. می‌خواستم کشورم را قهرمان جهان کنم. این رویای بزرگ من بود اما نشد. در هر صورت از کارنامه خودم با کرواسی بسیار بسیار راضی و خوشحالم. کسب 2 مدال جهانی بسیار مهم است. حالا دیگر کسی نمی‌گوید کرواسی 20 سال یک بار ظهور می‌کند. ما خودمان را در زمین نشان دادیم و ثابت کردیم آینده بسیار درخشانی در پیش داریم».
این صحبت‌های لوکا مودریچ 37 ساله، از همه بیش‌تر زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور را خوشحال می‌کند که آرزو کرده بود رهبر تیمش فعلا تصمیمی برای خداحافظی از بازی‌های ملی نگیرد و همچنان به تیم ملی کشورش کمک کند.

وضعیت در رئال مادرید؟

قرارداد لوکا مودریچ با رئال مادرید در حالی پایان این فصل به اتمام می‌رسد که او به زودی وارد 38 سالگی خواهد شد و از ابتدای سال جدید میلادی می‌تواند با هر باشگاهی وارد مذاکره شود. موضوعی که البته لوکیتا علاقه‌ای به آن ندارد. طبق توافق دوطرفه بین اسطوره فوتبال کرواسی و باشگاه رئال مادرید، تمدید قرارداد این مهره بی‌جانشین یک سال، یک سال خواهد بود و مودریچ  اصراری بر سر مسائل اقتصادی ندارد؛ موضوعی که شاید باعث شود همانطور که خود لوکیتا دوست دارد تا سن 40 سالگی با پیراهن رئال مادرید به میدان رفته و سپس با همین پیراهن از فوتبال خداحافظی کرده و وارد کادر مدیریتی رئال مادرید شود.در هر صورت چیزی که در حال حاضر می‌توانیم از آن مطمئن باشیم لذت بردن از حضور لوکا مودریچ در زمین حداقل برای یک فصل دیگر است!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری