football360 logo

پایان جام جهانی 2022 قطر؛ «مسی» جان داد و جام گرفت!

27 آذر 1401 ساعت 16:007 نظر
تیم ملی آرژانتین در ضربات پنالتی موفق شد از سد تیم ملی فرانسه بگذرد و قهرمان جهان شود.

به گزارش فوتبال 360، چشم‌انتظاری هواداران فوتبال برای تماشای فینال جام جهانی 2022 قطر به پایان رسید و در روز پایانی جام 22، تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه باید دیدار فینال را برگزار می‌کردند. روز گذشته مسابقه رده‌بندی میان تیم‌های ملی کرواسی و مراکش برگزار شد و کروات‌ها موفق شدند بعد از نایب‌قهرمانی در جام جهانی 2018، صاحب عنوان سومی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر شوند.

تیم ملی آرژانتین توانست در مرحله حذفی از سد آمریکا، هلند و کرواسی بگذرد و به مرحله فینال راه یابد و در نقطه مقابل، تیم ملی فرانسه در مرحله حذفی موفق شد تیم‌های لهستان، انگلیس و مراکش را از گردونه رقابت‌ها کنار بزند و برای دومین دوره متوالی خود را به فینال جام جهانی برساند. همه نگاه‌ها در مسابقه امروز به 2 فوق‌ستاره بود؛ لیونل مسی در تیم ملی آرژانتین در آخرین حضورش در ادوار جام جهانی به دنبال تاریخ‌سازی و رسیدن به جام بود و در آن‌سو هم کیلیان امباپه فوق‌ستاره فرانسوی‌ها در رویای فتح دومین جام جهانی در 23 سالگی‌اش بود و با این رویای بزرگ پا به میدام مسابقه گذاشت.

2 تیم از ساعت 18:30 امروز (یکشنبه) در آخرین مسابقه از جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه لوسیل با قضاوت شیمون مارچینیاک از کشور لهستان مقابل هم صف‌آرایی کردند. شاگردان لیونل اسکالونی در نیمه نخست مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند و با پاس‌کاری‌های متوالی به دنبال رسیدن به گل برتری بودند. آنخل دی‌ماریا در دقیقه 23 موفق شد از عثمان دمبله پنالتی بگیرد و لیونل مسی پنالتی به‌دست آمده را به گل تبدیل کرد. بعد از گل مسی، نمایش تهاجمی آرژانتینی‌ها ادامه پیدا کرد.

بازیکنان تیم ملی آرژانتین با یک حرکت سرعتی و تماشایی توانستند در دقیقه 36 توسط آنخل دی‌ماریا به گل دوم برسند تا درخشش ستاره آرژانتینی‌ها در مسابقه امشب تکمیل شود. دی‌ماریا در شرایطی امشب موفق شد تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای در برتری 2 گله آرژانتین در نیمه نخست داشته باشد که برای نخستین‌بار در جام جهانی 2022 در ترکیب اصلی تیم ملی آرژانتین به میدان می‌رفت. دیدیه دشان در دقایق پایانی نیمه اول 2 تعویض تهاجمی انجام داد اما روند بازی تغییری نکرد تا شاگردان اسکالونی با برتری 2 گله به رختکن بروند.

آرژانتینی‌ها در نیمه دوم بازی  را بهتر آغاز کردند اما رفته‌رفته شرایط به سود فرانسه تغییر کرد و تعویض‌های خوب دیدیه دشان باعث شد تا ورق بازی به سود خروس‌ها برگردد. کیلیان امباپه در فاصله 2 دقیقه توانست با 2 گل نتیجه بازی را به تساوی کشاند. گل اول امباپه از روی نقطه پنالتی بود و سپس او توانست با یک ضربه استثنایی دروازه مارتنیز را فرو بریزد. بعد از به تساوی کشیده شدن مسابقه، 2 تیم تلاش زیادی برای رسیدن به گل برتری انجام دادند اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود.

شاگردان اسکالونی در وقت‌های اضافی بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه 109، لیونل مسی موفق شد آرژانتین را پیش بیندازد اما برتری 3 بر 2، نتیجه پایانی مسابقه نبود و کیلیان امباپه در دقیقه 118 موفق به کسب ضربه پنالتی به سود فرانسه شد و خود این ضربه را به گل تبدیل کرد تا هت‌تریک خود در مسابقه امشب را تکمیل کند و بازی را مجدداً به تساوی بکشاند تا در پایان 120 دقیقه رقابت جذاب و نفسگیر، 2 تیم با تساوی 3-3 به استقبال رضایت پنالتی بروند.

کیلیان امباپه و لیونل مسی اولین ضربات پنالتی تیم‌های خود را به گل تبدیل کردند اما در ادامه درخشش امیلیانو مارتیز و مهار ضربه کینگزلی کومان باعث شد تا آرژانتینی‌ها در ضربات پنالتی پیش بیفتند و اورلین شوامنی هم پنالتی خود را از دست داد تا خیال شاگردان اسکالونی از پیروزی آسوده شود و گلزنی گونزالو مونتیل باعث شد تا آرژانتین در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی برسد و لیونل مسی به رویای بزرگ خود که فتح جام جهانی بود، برسد.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز بیست‌وسوم و پایانی جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


22:15 - و پایان جام جهانی 2022 قطر با قهرمانی آرژانتین و جامی که لیونل مسی بالای سر برد.



22:11 - لباس عربی بر تن لیونل مسی. امیر قطر بعد از اتمام مراسم اهدای مدال طلا، لباس عربی به مسی اهدا کرد.



22:07 - سومین قهرمانی آرژانتین و سبقت از اروگوئه و فرانسه



22:05 - کیلیان امباپه و جایزه بهترین گلزن و حسرت قهرمانی در جام 22!



22:02 - تصویری از بوسه لیونل مسی بر کاپِ جام جهانی



22:01 - لیونل مسی، بهترین بازیکن و برنده توپ طلای جام جهانی ۲۰۲۲



22:00 - کیلیان امباپه، آقای گل و برنده کفش طلای جام جهانی ۲۰۲۲



21:58 - دستکش طلایی به مارتینز رسید. امیلیانو مارتنیز که نمایش فوق‌العاده‌ای در جام جهانی 2022 داشت، به عنوان بهترین دروازه‌بان رقابت‌ها انتخاب و معرفی شد و دستکش طلایی رقابت‌ها را از آن خود کند.



21:57 - فرناندز، پدیده جام جهانی 2022. انزو فرناندز هافبک جوان تیم ملی آرژانتین به عنوان پدیده جام جهانی 2022 قطر معرفی شد.



21:54 - فینالی که جام ۲۲ را تاریخی کرد.

با به ثمر رسیدن 6 گل در فینال، جام جهانی ۲۰۲۲ 🇶🇦 به پرگل‌ترین دوره تاریخ جام‌های جهانی تبدیل شد. 

🥇 جام جهانی ۲۰۲۲: ۱۷۲ گل

🥈 جام جهانی ۲۰۱۴: ۱۷۱ گل

🥈 جام جهانی ۱۹۹۸: ۱۷۱ گل 


21:51 - چهره مغموم و ناراحت کیلیان امباپه بعد از ناکامی در قهرمانی جام جهانی 2022



21:45 لیونل مسی و ویترینی که بالاخره کامل شد.



21:40 - آگوئرو با طبل وارد جشن قهرمانی شد! سرخیو آگوئرو مهاجم سابق تیم ملی آرژانتین بعد از قهرمانی تیمش در جام جهانی 2022 قطر، با طبلی بزرگ به میانه میدان مسابقه آمد.



21:37 - آقای گلی تلخ امباپه. کیلیان امباپه با هت‌تریک در مسابقه امشب توانست بالاتر از لیونل مسی با 8 گل زده به عنوان آقای گلی جام جهانی 2022 قطر دست پیدا کند.



21:33 - طرحی فوق‌العاده از تاج‌گذاری لیونل مسی بعد از قهرمانی در جام جهانی 2022



21:31 - حلقه شادی آرژانتینی‌ها دور لیونل مسی!



21:25آرژانتین، قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲



21:24 - مونتیل و گل قهرمانی آرژانتین! گونزالو مونتیل پشت چهارمین ضربه پنالتی آرژانیتنی ایستاد و توانست این ضربه را به گل تبدیل کند تا با برتری 4 بر 2 آرژانتینی‌ها در ضربات پنالتی به پیروزی برسند.


21:23 - موانی دومین گل را وارد دروازه مارتنیز کرد. کولو موانی مهاجم جوان تیم ملی فرانسه چهارمین ضربه پنالتی تیمش را با یک شوت محکم به گل تبدیل کرد و گل دوم فرانسه را در ضربات پنالتی فینال جام جهانی به ثمر رساند. 


21:22 - پاردس و سومین گل آرژانتین. لئوناردو پاردس موفق شد سومین ضربه آرژانتین را در مسابقه امشب به گل تبدیل کند تا نتیجه بازی در ضربات پنالتی 3 بر یک شود.


21:21 - شوامنی هم پنالتی‌اش را از دست داد! اورلین شوامنی سومین ضربه پنالتی فرانسوی‌ها را از دست داد و شوت او به بیرون رفت و جایی در چارچوب دروازه آرژانتین نداشت.


21:20 - دیبالا، آرژانتین را پیش انداخت. پائولو دیبالا پشت دومین ضربه پنالتی آرژانتین ایستاد و توپ را به وسط دروازه فرانسه زد تا آرژانتینی‌ها با نتیجه 2 بر 1 در ضربات پنالتی پیش بیفتند.


21:20 - مارتنیز پنالتی کومان را گرفت! امیلیانو مارتنیز موفق شد دومین ضربه پنالتی فرانسه را مهار کند و مسیر توپ کینگزلی کومان را به خوبی تشخیص داد.


21:19 - مسی هم اولین پنالتی را گل کرد. لیونل مسی با خونسردی کامل موفق شد اولین پنالتی آرژانتین را در مسابقه امشب به گل تبدیل کند تا بازی در ضربات پنالتی هم با تساوی 1-1 دنبال شود.


21:19 - امباپه شب رویایی خود را تکمیل کرد. فوق‌ستاره تیم ملی فرانسه پشت اولین ضربه پنالتی تیمش در فینال جام جهانی 2022 قطر ایستاد و با وجود تشخیص درست امیلیانو مارتنیز موفق شد توپ را به گل تبدیل کند.


21:14 - فینال جام جهانی 2022 به ضربات پنالتی کشیده شد. نبرد فوق جذاب تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه با تساوی 3-3 در پایان 120 دقیقه به ضربات پناللتی کشیده شد.


21:09 - فرصت‌سوزی تورام در دقیقه 120. ارسال کیلیان امباپه در دقیقه 120 در محوطه جریمه آرژانتین به مارکوس تورام رسید اما ضربه سر تورام کیفیت لازم را نداشت و در چارچوب دروازه آرژانتین قرار نگرفت.


21:07 - هت‌تریک امباپه بار دیگر فرانسه را به جام برگرداند. امباپه ضربه پنالتی به دست آمده به سود تیمش را در دقیقه 117 به گل تبدیل کرد تا هت‌تریک او در مسابقه امشب تکمیل شود و بازی دوباره به تساوی کشیده شود!



21:05 - امباپه برای فرانسه پنالتی گرفت. شوت کیلیان امباپه در دقیقه 116 به دست گونزالو مونتیل برخورد کرد و داور لهستانی نقطه پنالتی را به سود فرانسه اعلام شد.


20:58 - فرصت‌طلبی مسی و گل سوم آرژانتین! لیونل مسی در دقیقه 108 روی ریباند شوت لائوتارو مارتنیز موفق شد دروازه فرانسه را باز کند تا گل سوم به سود آرژانتین به ثبت برسد.



20:57 - شوت مسی و مهار دوباره لوریس. در دقیقه 107، لیونل مسی با شوتی محکم دروازه فرانسه را هدف قرار داد که هوگو لوریس موفق شد بار دیگر فوق‌ستاره آرژانتینی را ناکام بگذارد و شوت او را مهار کرد.


20:53 - رکورد تازه امباپه. هیچ بازیکنی در تاریخ جام جهانی، نتوانسته بیشتر از 3 گل در فینال‌ها بزند:

- جف هرست

- واوا

- پله

- زین‌الدین زیدان

- کیلیان امباپه



20:52 - نیمه اول وقت‌های اضافی فینال جام جهانی 2022 قطر با تساوی 2-2 به پایان رسید.


20:51 - فرصت طلایی که مارتنیز از دست داد! حرکت ترکیبی بازیکنان تیم ملی آرژانتین به لائوتارو مارتنیز رسید اما شوت او با تکل فوق‌العاده دایوت اوپامکانو در دقیقه 105 دفع شد تا بهترین فرصت برای آلبی‌سلسته از دست برود.



20:48 - تعویض‌های تهاجمی اسکالونی! در دقیقه 102 با تصمیم لیونل اسکالونی، جولین آلوارز و رودریگو دی‌پائول از ترکیب آرژانتین خارج و به جای این 2 بازیکن، لائوتارو مارتنیز و لئوناردو پاردس وارد زمین مسابقه شدند تا ترکیب آرژانتین آرایشی تهاجمی به خود گیرد.


20:41 - فوفانا، تعویض پنجم فرانسه. آدرین ربیو در دقیقه 96 جای خود را به یوسف فوفانا داد تا انرژی تازه‌ای به خط هافبک فرانسه تزریق شود.


20:38 - تعویض تازه اسکالونی ورق را برمی‌گرداند؟ در آغاز نیمه دوم وقت‌های اضافی، گونزالو مونتیل به جای نائوئل مولینا وارد ترکیب آرژانتین شد تا دومین تعویض امشب آرژانتینی‌ها انجام شود.


20:37 - حضور حداکثری در فینال جام جهانی 2022. 88966 تماشاگر در ورزشگاه لوسیل از نزدیک نظاره‌گر مصاف تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه هستند.



20:31 - برنده فینال جام جهانی در وقت اضافی یا پنالتی مشخص خواهد شد! درخشش کیلیان امباپه در نیمه دوم باعث شد تا برتری 2 گله آرژانتینی‌ها در نیمه نخست از دست برود و با دبل گلزنی امباپه، بازی به تساوی 2-2 کشیده شد. با این نتیجه در پایان 90 دقیقه، 2 تیم باید 30 دقیقه دیگر در وقت‌های اضافه بازی کنند.


20:29 - شوت دیدنی مسی و مهار استثنایی لوریس. در دقیقه (7+90) لیونل مسی با یک شوت سرکش دروازه فرانسه را هدف قرار داد که واکنش فوق‌العاده هوگو لوریس باعث شد تا ضربه مسی به گل سوم فرانسه در مسابقه امشب تبدیل نشود.


20:28 - طرح فوق‌العاده صفحه 433 در واکنش به درخشش خیره‌کننده کیلیان امباپه



20:26 - فرصت طلایی کامبک از دست رفت! آدرین ربیو در دقیقه (4+90) صاحب یک فرصت ایده‌آل گلزنی شد که ضربه او توسط امیلیانو مارتنیز در 2 مرحله مهار شد و بهترین فرصت برای تکمیل کامبک فرانسوی‌ها از دست رفت.


20:24همان توپی که مسی در میانه زمین از دست داد، آقای گلی را هم از او گرفت!



20:22 - 8 دقیقه سرنوشت‌ساز. شیمون مارچینیاک برای پایان نیمه دوم 8 دقیقه وقت اضافی اعلام کرد تا فرصتی ویژه در اختیار 2 تیم برای رسیدن به گل برتری قرار گیرد.


20:19 - سرنگونی تورام در محوطه جریمه آرژانتین شبیه‌سازی تشخیص داده شد! مارکوس تورام در دقیقه 87 در محوطه جریمه تیم ملی آرژانتین بعد از برخورد با انزو فرناندز سرنگون شد اما داور لهستانی مسابقه معتقد به شبیه‌سازی بازیکن فرانسه بود و همین مسئله باعث شد تا تورام با کارت زرد جریمه شود.


20:13 - فرانسه به جام بازگشت! کیلیان امباپه در دقیقه 82 موفق شد پاس تماشایی مارکوس تورام را با یک ضربه دیدنی به گل تبدیل کند تا با درخشش این فوق‌ستاره جوان، فرانسه به جام جهانی 2022 قطر بازگردد.



20:12 - امباپه امید را به اردوی فرانسه برگرداند. کیلیان امباپه با یک ضربه دقیق و محکم توانست با وجود تشخیص درست مارتینز، توپ را وارد دروازه آرژانتین کند تا نتیجه مسابقه در دقیقه 80، 2 بر یک به سود آرژانتین شود.



20:11 - و حالا پنالتی به سود فرانسه! کولو موانی مهاجم جوان و تازه‌نفس تیم ملی فرانسه با یک فرار سرعتی نیکولاس اوتامندی را وادار به خطا کرد و شیمون مارچینیاک در سوت خود به نشانه اعلام پنالتی به سود فرانسه در دقیقه 79 دمید.


20:05 - اصلا تصمیم خوبی نبود مربی! الیویه ژیرو مهاجم بلندقامت تیم ملی فرانسه بعد از تعویض زودهنگام در نیمه نخست، واکنش تندی نسبت به تصمیم دیدیه دشان داشت.



20:01 - تعویض‌های دشان ناجی فرانسه می‌شود؟ سرمربی تیم ملی فرانسه در دقیقه 71، کینگزلی کومان و ادواردو کاماوینگا را به جای آنتوان گریزمان و تئو هرناندز به میدان فرستاد.


19:56 - دی‌ماریا از ترکیب آرژانتین خارج شد. لیونل اسکالونی در دقیقه 64 تصمیم به تعویض کرد و آنخل دی‌ماریا را از ترکیب خارج و به جای مارکوس آکونیا را به میدان فرستاد.


19:51 - تلاش نافرجام آلوارز برای گلزنی. جولین آلوارز در دقیقه 59 صاحب یک موقعیت گلزنی خوب شد اما شوت پرقدرت او با در 2 مرحله توسط لوریس مهار شد تا آرژانیتنی‌ها ناکام در رسیدن به گل سوم در مسابقه امشب باشند.


19:47 - ربیو، اولین اخطاری فرانسوی‌ها. آدرین ربیو هافبک بلندقامت تیم ملی فرانسه در دقیقه 54 با تکل خود مانع شکل‌گیری ضدحمله تیم ملی آرژانتین شد و همین مسئله باعث شد تا او با کارت زرد داور لهستانی مسابقه مواجه شود.


19:44 - کنایه تند اورا به عملکرد داور لهستانی. پاتریس اورا مدافع چپ سابق تیم ملی فرانسه و تیم منچستریونایتد در واکنش به عملکرد مارچینیاک در صحنه اعلام پنالتی به سود آرژانتین در صفحه توییتری خود نوشت: «ترس من از آرژانتین نبود، از داور بود!»



19:40 - دی‌پائول و شوت چکشی که گل نشد. آرژاتینی‌ها در نیمه دوم هم با آرایش تهاجمی به میدان آمدند و روی پاس آنخل دی‌ماریا، رودریگو دی‌پائول با یک ضربه چکشی دروازه فرانسه را هدف قرار داد که لوریس موفق به مهار ضربه او شد.


19:32 - بازیکنانی که در 2 فینال جام جهانی با بازوبند کاپیتانی به میدان آمدند:

- کارل هاینتس رومینگه (۱۹۸۲، ۱۹۸۶)

- دیگو مارادونا (۱۹۸۶، ۱۹۹۰)

- دونگا (۱۹۹۴، ۱۹۹۸)

- لیونل مسی (۲۰۱۴، ۲۰۲۲)

- هوگو لوریس (۲۰۱۸، ۲۰۲۲)



19:22 - مسی 45 دقیقه تا رویایش فاصله دارد. نیمه نخست تقابل تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه با گلزنی لیونل مسی و آنخل دی‌ماریا با 2 گل به سود آرژانتین به پایان رسید.



19:21 - اولین کارت زرد فینال برای انزو فرناندز. فرار سرعتی راندال کولو موانی در دقیقه (7+45) با خطای انزو فرناندز همراه شد و داور لهستانی مسابقه، هافبک آرژانتین را با کارت زرد جریمه کرد تا فرناندز اولین اخطاری مسابقه امشب لقب گیرد.


19:14 - سال رویایی دی‌ماریا تکمیل شد. آنخل دی‌ماریا بعد از موفقیت در گلزنی در فینال کوپا آمه‌ریکا و فینالیسیما امشب توانست در فینال جام جهانی هم گل بزند و درخشش خود را تکمیل کند.



19:10 - تصمیم جالب دشان در دقیقه 41! دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه در دقیقه 41 تصمیم گرفت تا الیویه ژیرو و عثمان دمبله را از میدان مسابقه خارج کند و به جای این 2 ستاره، مارکوس تورام و راندال کولو موانی به ترکیب فرانسه اضافه شدند.



19:05 - شب رویایی دی‌ماریا با گلزنی تکمیل شد. حرکت تیمی زیبای بازیکنان تیم ملی آرژانتین با پاس فوق‌العاده الکسیس مک‌آلیستر همراه شد و آنخل دی‌ماریا در دهانه دروازه فرانسه صاحب توپ شد و توانست گل دوم را در دقیقه 36 وارد دروازه فرانسه کند تا خیال شاگردان اسکالونی آسوده شد.



19:03 - تصویری جالب‌توجه از شادی بعد از گل لیونل مسی در فینال جام جهانی 2022



19:00 - بیشترین تعداد پنالتی که برای یک تیم در یک دوره جام جهانی گرفته شده:

🔝آرژانتین ۲۰۲۲: ۵ پنالتی

➖پرتغال ۱۹۶۶: ۴ پنالتی

➖هلند ۱۹۷۸: ۴ پنالتی



18:57 - رکوردها او را دنبال می‌کنند! لیونل مسی با گلزنی از روی نقطه پنالتی به تیم ملی فرانسه بدل به تنها بازیکنی شد که در یک دوره از جام جهانی، در تمامی دیدارهای مرحله حذفی موفق به گلزنی می‌شود. اسکیلاچی، باجو، اسنایدر، استویچکوف و شوکر موفق شده بودند تا پیش از فینال در تمامی مراحل حذفی گلزنی کنند و حالا با گلزنی در فینال، مسی رکوردی دیگر را به نام خود به ثبت رسانده است.



18:52 - مسی آرژانتین را پیش انداخت. لیونل مسی در دقیقه 23 پشت ضربه پنالتی به‌دست آمده به سود تیمش ایستاد و توانست برخلاف جهت حرکت هوگو لوریس توپ را وارد دروازه آرژانتین کند تا شاگردان اسکالونی با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.



18:51 - دی‌ماریا از دمبله پنالتی گرفت! نفوذ آنخل دی‌ماریا به درون محوطه جریمه تیم ملی فرانسه باعث شد تا عثمانه دمبله روی او مرتکب خطا شود و داور لهستانی مسابقه در سوت خود به نشانه اعلام پنالتی به سود آرژانتین دمید.



18:49 - ثروتمندترین مرد جهان در فینال جام جهانی. ایلان ماسک که به تازگی شبکه اجتماعی توییتر را خریداری کرده و از او به عنوان ثروتمندترین مرد جهان یاد می‌شود، با حضور در ورزشگاه لوسیل از نزدیک مصاف تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه را تماشا می‌کند.



18:44 - بنزما امشب مدال می‌گیرد! نام کریم بنزما در لیست فرانسه دیده می‌شود و این یعنی اگر فرانسه امشب قهرمان شود به کریم نیز مدال طلا می‌رسد و در غیر این‌صورت به او مدال نقره جام جهانی 2022 قطر می‌رسد!



18:40 - تصویری تماشایی از لیونل مسی و کاپ قهرمانی جام جهانی 2022 قطر



18:38 لحظه دیدار ابرستاره‌ها!



18:35 - مک‌آلیستر اولین موقعیت فینال جام 22 را ساخت. الکسیس مک آلیستر هافبک تیم ملی آرژانتین در دقیقه 5 با شوتی سنگین دروازه فرانسه را تهدید کرد که هوگو لوریس موفق به مهار شوت او شد تا اینگونه اولین شوت در چارچوب جام جهانی 2022 قطر به ثبت برسد. 


18:32 - نمایی فوق‌العاده از مراسم آتش‌بازی پیش از آغاز فینال جام جهانی 2022



18:30 - فینال جام جهانی 2022 قطر از لحظاتی پیش میان تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه با قضاوت شیمون مارچینیاک آغاز شد.


18:27 - تصویری از حضور تماشاگران تیم ملی فرانسه در ورزشگاه لوسیل



18:24 - مقایسه فوق ستاره‌های فینالیست‌ها؛ امباپه یا مسی؟ امباپه با اینکه ۱۰۰ دقیقه کمتر از مسی بازی کرده، اندازه او گل زده و حتی دریبل موفق بیشتری داشته، اما در زمینه خلق موقعیت و پاس گل، همچنان لئو را بالاتر از خود می‌بیند.



18:22 - نمایی از حضور تماشاگران تیم ملی آرژانتین در ورزشگاه لوسیل



18:21 - جام 22 به لوسیل رسید. ایکر کاسیاس سفیر جام جهانی 2022 قطر، کاپ قهرمانی رقابت‌ها را به محل ورزشگاه لوسیل آورد.



18:20 - تصویری از لیونل مسی و کیلیان امباپه پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر



18:19 - مقایسه مهاجمان فینالیست‌ها؛ ژیرو یا آلوارز؟ اگرچه تعداد گل هر دو مهاجم یکسان بوده، اما مقایسه امید گل ایجاد شده نشان می‌دهد خولین آلوارز توانسته موقعیت‌های سخت‌تری را تبدیل به گل کند.



18:17 - 2 میهمان ویژه در لوسیل. زلاتان ابراهیموویچ و پل پوگبا با حضور در ورزشگاه لوسیل از نزدیک تماشاگر فینال جام جهانی 2022 قطر هستند.



18:14 - مقایسه هافبک‌های فینالیست‌ها؛ گریزمان یا فرناندز؟ آنتوان گریزمان، برترین پاسور رقابت‌ها (مشترک) در خلق موقعیت به مراتب بهتر از انزو فرناندز بوده، اما فرناندز با به ثمر رساندن یک گل، خط تیره مهم آمار گریزمان را ندارد.



18:12 - جانی اینفانتینو، رئیس فیفا و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر میهمانان ویژه مسابقه مراسم اختتامیه و فینال جام جهانی 2022 قطر'



18:10مقایسه مدافعان فینالیست‌ها؛ واران یا اوتامندی؟ رافائل واران بدون دریافت کارت زرد، کارنامه انضباطی بهتری داشته اما نیکولاس اوتامندی در آمار تدافعی و بازی‌سازی، کاملا برتر از واران بوده است.



18:07تغییر در ترکیب آرژانتین. با مصدومیت مارکوس آکونیا، نیکلاس تاگلیافیکو جانشین وی در ترکیب اصلی آرژانتین شد.



18:06 - خانواده مسی در لوسیل. آنتونلا روکوزو همسر لیونل مسی در کنار فرزندانش در ورزشگاه لوسیل چشم‌انتظار آغاز مسابقه فینال جام جهانی 2022 قطر هستند.



18:04 - مقایسه دروازه‌بان‌های فینالیست‌ها؛ لوریس یا مارتینز؟ لوریس در مقابل ضربات بیشتر، گل‌های کمتری خورده اما مارتینز، مهارت خود در ضربات پنالتی را به نمایش گذاشته است.



18:01 - مسی، ماتئوس را هم پشت سر گذاشت و جاودانه شد! لیونل مسی با حضور در فینال جام جهانی 2022 قطر به رکورد 26 بازی در ادوار جام جهانی رسید و با عبور از لوتار ماتئوس، به تنهایی رکورددار بازی در جام جهانی شد.



17:59 - مقایسه عملکرد فنی تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه در جام جهانی 2022



17:56 - رکوردشکنی قطر؛ لوسیل، تازه‌ترین معبد فوتبال. مروری بر ورزشگاه‌های فینال جام جهانی در 10 دوره اخیر

📍لوسیل، میزبان پرتماشاگرترین فینال ۲۸ سال گذشته!



17:55 - نمایی از رختکن تیم ملی فرانسه در ورزشگاه لوسیل در آستانه دیدار فینال جام جهانی 2022 قطر



17:52 - پیام ویژه زیدان در آستانه فینال جام 22. زین‌الدین زیدان اسطوره فوتبال فرانسه در پیامی اینستاگرامی در واکنش به رویارویی تیم‌های ملی فرانسه و آرژانتین در فینال جام جهانی 2022 قطر نوشت: «بازی در فینال جام جهانی رویای کودکی است. بیایید ستاره سوم را بگیریم؛ بیا آبی!»



17:47 - بازگشت آنخل دی‌ماریا به ترکیب اصلی آرژانتین برای اولین بار از مرحله گروهی! ترکیب اولیه تیم ملی آرژانتین برای حضور در مسابقه فینال جام جهانی 2022 قطر مشخص شد.



17:46 - تصاویری از مراسم اختتامیه جام جهانی 2022 قطر



17:44 - مقایسه عملکرد لیونل مسی و کیلیان امباپه در جام جهانی 2022



17:41 - ویروس شتر کسی را از پا نینداخت! / ژیرو، واران و اوپامکانو رسیدند، ربیو به ترکیب اصلی بازگشت. دیدیه دشان ترکیب اصلی تیمش را برای مصاف حساس با تیم ملی آرژانتین در فینال جام جهانی 2022 قطر معرفی کرد.



17:39 - لیونل مسی، یک قدم تا فتح قله تاریخ فوتبال



17:36 - نمایی از رختکن تیم ملی آرژانتین در ورزشگاه لوسیل در آستانه دیدار فینال جام جهانی 2022 قطر



17:32 - عاشقانه مسی با آلبی‌سلسته پایانی خوش خواهد داشت؟ مسابقه امشب تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه، ششمین حضور نسی در فینال تورنمنت‌های بزرگ با تیم ملی بزرگسالان آرژانتین و نهمین فینال دوران حضورش در فوتبال ملی است!



17:29 - کدام بازیکن این فهرست را به‌روزرسانی می‌کند؟ بهترین بازیکنان جام جهانی از سال 1982 تا سال 2018



17:25 - پیش‌بینی نشریه اسپانیایی مارکا از نتیجه فینال جام جهانی 2022 قطر



17:22 - از داور فینال جام جهانی ۲۰۲۲ چه می‌دانیم؟

🔸 شیمون مارچینیاک، ۴۱ ساله و اهل لهستان است که بیش از ۲۰۰ بازی را در لیگ لهستان قضاوت کرده.

🔸 از سال ۲۰۱۱ در لیست فیفا قرار گرفته.

🔸 سه بازی در یورو ۲۰۱۶ و دو بازی در جام جهانی ۲۰۱۸ سوت زده و داور سوپرجام اروپا ۲۰۱۸ میان اتلتیکو و رئال بوده.

🔸 به علت ابتلا به تاکی‌کاردی (تندشدن غیرعادی ضربان قلب) یورو ۲۰۲۰ را از دست داد و تا آستانه خداحافظی از داوری هم پیش رفت.

🔸 از آغاز فصل ۲۳-۲۰۲۲، تنها یک بازیکن را از میدان اخراج کرده: مهدی طارمی! (بازی پورتو - اتلتی در UCL)

🔸 در جام جهانی ۲۰۲۲، دو بازی را قضاوت کرده که در یک سوی هر دو بازی، فینالیست‌های جام حضور داشته‌اند:

➖فرانسه ۲-۱ دانمارک (گروه D)

➖آرژانتین ۲-۱ استرالیا (یک‌هشتم)



17:17 - شور و حال هواداران تیم ملی آرژانتین در اطراف ورزشگاه لوسیل در فاصله کمتر از 90 دقیقه تا آغاز فینال جام جهانی 2022 قطر



17:13 - آشنا برای فینالیست‌ها؛ سومین قضاوت جام، در فینال! مروری بر همه داوران فینال‌های جام جهانی در 10 دوره اخیر / مارچینیاک اولین داور لهستانی تاریخ فینال‌های جام جهانی است.



17:10 - فرصت نهایی برای آقای گل شدن. در حالی امروز دیدار نهایی جام‌جهانی 2022 قطر بین تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه برگزار می‌شود که 4 ستاره از این 2 تیم، فرصت خوبی را برای آقای گلی در این رقابت‌ها دارند. 

* لیونل مسی، 5 گل

* کیلیان ام‌باپه، 5 گل

* اولیویه ژیرو، 4 گل

* جولین آلوارز، 4 گل

آقای گل جام 2022 کدام بازیکن خواهد شد؟



17:07 - قیمت باورنکردنی بلیت فینال! از اطراف ورزشگاه لوسیل قطر خبر می‌رسد که دلالان بلیت‌های دیدار آرژانتین و فرانسه را به قیمت 20 هزار دلار (حدوداً 800 میلیون تومان) قیمت گذاری کرده‌اند.



17:02 - رکوردشکنی در راه است؟ داده‌های اولیه فیفا در مورد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاکی از رشد تعداد ببیندگان تلویزیونی این رقابت‌ها است. بر اساس همین داده‌ها؛ رکورد تماشای بازی‌های مرحله گروهی و مرحله یک‌هشتم نهایی، تقریباً در هر کشوری شکسته شده و شاهد افزایش تعداد بینندگان نسبت به سال ۲۰۱۸ هستیم.



16:59 - مقایسه مهم‌ترین شاخص‌های آماری آرژانتین و فرانسه در جام جهانی 2022



16:57 - فریادهای اشرف بر سر اینفانتینو! شاهدان عینی از حمله تند اشرف حکیمی به جیانی اینفانتینو در تونل ورزشگاه خلیفه و قبل از آغاز مراسم اهدای مدال خبر داده‌اند. خبرنگاران NOS و SVT گزارش داده‌اند حکیمی در فاصله‌ای ۵ سانتی‌متری با رئیس فیفا، بر سر او فریاد می‌زده و از نحوه قضاوت داور بازی رده‌بندی شاکی بوده است. به گفته این منابع، عوامل فیفا فورا تمامی خبرنگاران و تصویربرداران را مجبور کرده‌اند تا کلیه عکس و فیلم‌هایی که از این صحنه گرفته بودند را پاک کنند.



16:53 - یک رکورد تازه در دفترچه رکوردهای مسی؟ در صورت گلزنی لیونل مسی در بازی مقابل فرانسه، او اولین بازیکن تاریخ خواهد بود که در تمام مراحل جام جهانی (دور گروهی، یک هشتم، یک‌چهارم، نیمه نهایی و فینال) موفق به گلزنی شده است.



16:50 - مسیر آرژانتین و فرانسه از مرحله گروهی تا فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر



16:46 - زیدان دعوت حضور در مسابقه فینال را نپذیرفت! زین الدین زیدان، سرمربی سابق تیم رئال‌مادرید که از او به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های نیمکت فرانسه یاد می‌شود، حضور در بازی فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ را رد کرد زیرا علاقه ندارد با حضورش در ورزشگاه، تمرکز بازیکنان و هواداران در شب مهم کشورش، از بین برود.



16:43 - مسی می‌داند چگونه دوست داشته بشود! آریگو ساچی سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا در آستانه دیدار فینال جام جهانی 2022 قطر گفت: «شانس قهرمانی آرژانتین؟ آن‌ها بازیکنان باتجربه و ذهنیتی برتر دارند اما بخش عظیمی به مسی بستگی دارد که می‌داند چگونه دوست داشته شود. هنوز ندیدم حتی یک هم‌تیمی‌ را سرزنش کند. فرانسه؟ نمی‌دانم اگر پنالتی کین گل می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد. آن‌ها اندکی از آرژانتین بهترند اما به شدت به ام‌باپه متکی هستند».



16:41 - فعلا از تیم ملی خداحافظی نمی‌کنم. لوکا مودریچ بعد از حضور در مسابقه رده‌بندی جام جهانی 2022 قطر گفت: «از حضور در تیم ملی لذت می برم و خوشحالم. فکر می‌کنم هنوز می توانم در سطح بالایی بازی کنم. نمی‌دانم در یورو ۲۰۲۴ آلمان بازی خواهم کرد یا نه. باید قدم به قدم پیش بروم. می خواهم حداقل تا لیگ ملت‌ها ادامه دهم و بعد از آن فرصتی برای فکر کردن به یورو وجود دارد».



16:39 - سرنوشت کاپ جام جهانی 2022 بعد از فینال چه می‌شود؟ پس از پایان فینال، پروتکل فیفا حکم می‌کند که جام توسط قهرمان چند روز پس از مراسم بازگردانده شود. این جام به شهر «پادرنو» در میلان ایتالیا می‌رود؛ جایی که شرکت «برتونیا» در آن قرار دارد که مسئولیت بازسازی آن را قبل از بازگشت به مقر اصلی در زوریخ سوئیس بر عهده دارد.



16:34 - مقایسه مهم‌ترین اعداد تاریخ تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه



16:31 - فینال 21، در آخرین روزهای 22؛ برگرفته از 2 فینال قبلی! مروری بر همه فینال‌های ادوار جام جهانی؛ فینالیست ۲۰۱۴ و قهرمان ۲۰۱۸، امروز در فینال ۲۰۲۲ مقابل هم می‌ایستند. مرحله نهایی جام جهانی ۱۹۵۰ به صورت گروهی برگزار شد و بازی آخر آن (برزیل ۱-۲ اروگوئه) با توجه به شرایط جدول، حکم فینال را پیدا کرد.



16:27 - آمار و ارقام 2 اسطوره‌ای که جایشان در دوئل امشب خالیست! مقایسه عملکرد زیدان و مارادونا در تیم های ملی فرانسه و آرژانتین



16:23 - کاسیاس جام را به لوسیل می‌آورد. «ایکر کاسیاس» قرار است در مراسم اختتامیه جام جهانی 2022 در قطر حضور پیدا کند و به عنوان سفیر ویژه کاپ قهرمانی را به ورزشگاه لوسیل بیاورد.



16:20 - حضور در فینال؟ برایم مهم نیست! پس از اینکه برخی خبرگزاری‌ها مدعی شدند فرانسه می‌تواند کریم بنزما را برای فینال جام جهانی فرا بخواند، دیدیه دشان پاسخ درستی در خصوص این ادعا نداد و بنزما نیز با انتشار توئیتی همه حواشی را به پایان رساند.



16:18 - نتیجه 10 فینال اخیر جام جهانی. یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی برای فرانسوی‌ها، یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی برای آلبی سلسته!



16:15 - مسی، امباپه یا یک سورپرایز در فینال؟ در انتظار معرفی بهترین بازیکن جام جهانی 2022 قطر.



16:12 - مسی الان همان مارادوناست! خاویر زانتی اسطوره فوتبال آرژانتین درباره شرایط لیونل مسی با ستایش عملکرد فوق‌العاده او گفت: «لئو الان در همان سطح است؛ در سطح مارادونا. نتیجه بازی فینال، هیچ چیز را تغییر نمی‌دهد».



16:09 - دومین مدال برنز کروات‌ها. کشورهایی که موفق به کسب عنوان سومی و‌ مدال برنز جام جهانی شده‌اند.



16:06 - استوک‌های خاص مسی برای بازی سرنوشت‌ساز. کمپانی آدیداس از کفش‌های لیونل مسی برای مسابقه فینال جام‌جهانی رونمایی کرد.



16:04 - ترکیب منتخب جام جهانی 2022 از نگاه اسکای تا قبل از دیدار فینال



16:00و سرانجام روز سرنوشت از راه رسید. برنامه روز بیست‌وسوم و پایانی جام جهانی 2022 قطر


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری