football360 logo

ترکیب احتمالی آرژانتین در دیدار فینال؛ اسکالونی با 3 آرایش متفاوت در تمرین!

27 آذر 1401 ساعت 16:0423 نظر
آرژانتین، هم آمادگی بازی با 4 دفاع را دارد و هم قابلیت به میدان رفتن با 3 مدافع مرکزی.
به گزارش فوتبال 360، لیونل اسکالونی درحالی باید تا ساعاتی دیگر تیمش را در مصاف با دیدیه دشان باتجربه هدایت کند که تنها یک قدم تا فتح جام‌جهانی فاصله دارد و در این میان، انتخاب ترکیب اشتباه، ضرر جبران ناپذیری به تیم ملی آرژانتین خواهد زد.
در برابر فرانسه‌ای که با یک آرایش همیشگی در این تورنمنت حاضر شده، اسکالونی در تمرین روز شنبه که آخرین جلسه تمرینی پیش از فینال بود، 3 آرایش را تست کرد. او ابتدا تمرین اصلی تیمش را با آرایش 2-3-5 آغاز کرد و سپس دی‌ماریا را در مقطعی به ترکیب 3-3-4 اضافه کرد و در نهایت نیز پاردس را در ترکیب 2-4-4 به بازی گرفت. به احتمال فراوان، آرژانتین بازی را با ترکیب 2-3-5 و با 3 مدافع مرکزی برای مهار هرچه بهتر ژیرو و امباپه آغاز خواهد کرد اما بار اصلی خنثی کردن حملات تیم مقابل، در هر ترکیبی بر دوش مولینا خواهد بود که باید در کنار رودریگو دپائول، کیلیان امباپه را از کار بی‌اندازد.
از مهار دمبله غافل نشوید
قطعاً این بازی، فراتر از تقابل مسی و امباپه، دیداری میان آرژانتین و فرانسه برای فتح جام‌جهانی است که این نکته را اسکالونی و دشان بهتر از هر کس دیگری می‌دانند. تک بازیکنانی که در این دیدار به میدان خواهند رفت، به یک اندازه روی سرنوشت بازی اثر خواهند گذاشت و جنگ میانه میدان، شاید بیشترین تاثیر را بر جذابیت بازی بگذارد. مسی برای به نمایش گذاشتن بهترین عملکرد، باید از سد شوامنی و ربیو بگذرد و گریزمان، لیساندرو مارتینس، اوتامندی و رومرو را پیش رو خواهد داشت. در این بین، اگر ژیرو و امباپه به خوبی مهار شوند، عثمان دمبله بازیکنی خواهد بود که از سمت راست فاز تهاجمی فرانسه، معادلات را بر هم خواهد زد. ضمن اینکه مهار گریزمان نیز وظیفه سختی است که آلبی سلسته باید از پسِ آن بربیایند.
مثلث خط هافبک، شاید با کمترین تغییر
آرژانتین در دیدار برابر هلند، با همان آرایش 2-3-5 به میدان رفت که آکونیا و مولینا، به عنوان وینگ‌بک اجازه نفوذ داشتند اما بعید است اسکالونی برای تقابل با فرانسه، تا به آن اندازه این اجازه را به آنها بدهد و انتظار ایفای نقش به عنوان مدافع کناری را از آنها دارد. در این میان، جای دادن گونسالو مونتیل و تالیافیکو در ترکیب، ریسک جالب‌توجهی است که سرمربی 44 ساله آرژانتین باید بپذیرد. درحالی که زوج مسی و خولیان آلوارس در خط حمله تغییری نخواهند داشت، پیش‌بینی می‌شود مثلث مک‌آلیستر، انزو فرناندسو رودریگو دپائول، در میانه میدان به میدان بروند.
ریسک حضور مارتینس یا دی‌ماریا و پاردس؟
در ادامه جلسه تمرینی آرژانتین، اسکالونی لیساندرو مارتینس را از قلب خط دفاع تیمش بیرون کشید تا آنخل دی‌ماریا را در ترکیب جای دهد و سیستم را به 3-3-4 تغییر دهد. در این سیستم، اوتامندی و رومرو، مدافعان میانی، مولینا و آکونیا 2 مدافع کناری و جلوتر از مثلث خط هافبک، دی‌ماریا، مسی و آلوارس 3 مهاجم تیم بودند. در ادامه نیز لئاندرو پاردس به ترکیب اضافه شد و با افزایش نفرات در خط هافبک، اسکالونی تیم را با سیستم 2-4-4 آرایش داد.
آلوارس و مسی، زوج جدایی ناپذیر خط حمله
در آخرین ترکیبی که توسط اسکالونی آزمایش شد، باز هم آلوارس و مسی زوج خط حمله بودند، خط دفاعی 4 نفره بدون لیساندرو مارتینس تغییری نداشت و پاردس در کنار انزو فرناندس، مک‌آلیستر و دپائول به ایفای نقش پرداخت. ضمن اینکه به میدان رفتن امی مارتینس در این دیدار برای محافظت از قفس توری آرژانتین اجتناب ناپذیر است. انتخاب هر 3 آرایش برای مصاف با فرانسه در دیدار فینال ،کاملاً محتمل است. اگرچه اسکالونی در مقابل رسانه‌ها مدعی شده ترکیب تیم را از روزها قبل انتخاب کرده و از دادن اطلاعات اضافی خودداری کرده است اما به نظر می‌رسد در طول بازی بنا به تغییر شرایط و صدالبته پس از چند دقیقه آنالیز شرایط فرانسه در دیدار فینال، اسکالونی چینش مهره‌هایش را حداقل در نیمه دوم تغییر دهد.
شطرنج تاکتیکی دشان با اسکالونی
در این میان، بدون شک تیمی که گل اول دیدار را وارد دروازه کند، تفکرات تاکتیکی تیم مقابل را بر هم خواهد زد و در این صورت، اگر آرژانتین گل اول دیدار را دریافت کند، آنگاه تصمیم گیری برای اسکالونی سخت‌تر از قبل خواهد شد. آیا منطقی‌تر است سرمربی جوان، تیمش را با 3 مدافع مرکزی به میدان بفرستد یا درخشش مارتینس را فدای حضور دی‌ماریا و پاردس در ترکیب می‌کند؟ شاید گزینه نخست، حداقل برای نیمه نخست و در صورت پیش افتادن از حریف، منطقی‌تر باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری