football360 logo

غمگین‌ترین هت‌تریک تاریخ؛ آقای گلی که لبخند نزد

28 آذر 1401 ساعت 00:5211 نظر
در شب پرواز لیونل مسی و دوستان به آسمان قطر، کیلیان امباپه غمگین‌ترین آقای گل جام جهانی لقب گرفت.

به گزارش فوتبال 360،  دیدار پایانی جام جهانی قطر بهترین پایان برای یک جام تاریخی و به یاد ماندنی بود. آرژانتینی‌ها در ضربات پنالتی فرانسه را شکست دادند. ضرباتی که پس از تساوی 3 بر 3 در 120 دقیقه جنون‌آمیز رقم خورد. در شب پرواز لیونل مسی به صدر تاریخ فوتبال، کیلیان امباپه رکوردی تاریخی از خود به جا گذاشت تا میخ خود را به عنوان پرچم‌دار اول نسل جدید فوتبال دنیا محکم بکوبد.

هت‌تریک در فینال پس از 56 سال!

در حالی که بازی  ۲ بر صفر به سود آرژانتین پیش می‌رفت و تقریبا همه چیز تمام شده به نظر می‌آمد، او از راه رسید و در دقیقه 80 از روی نقطه پنالتی اختلاف را به یک گل رساند. تنها یک دقیقه بعد کیلیان با یک ضربه فوق‌العاده فرانسه را از مرگ نجات داد. در وقت‌های اضافی هم این امباپه بود که برای بار سوم دروازه مارتینس را باز کرد تا با ثبت هت‌تریک در فینال جام جهانی یک رکورد فوق‌العاده از خود به جا بگذارد. از جام جهانی 1966 انگلیس و هت‌تریک جف هورست در آن دیدار جنجالی برابر آلمان، هیچ بازیکنی موفق نشده بود در دیدار پایانی جام جهانی ۳ بار دروازه حریف را باز کند و در دیدار تاریخی یک شنبه شب، کیلیان امباپه پس از 56 سال موفق شد این رکورد را بکشند تا جف هورست 81 ساله در پیامی شخصا به او تبریک بگوید.




آقای گلی که لبخند نزد اما آینده از آن اوست

کیلیان امباپه که تنها 23 سال دارد، از همین حالا مرد رکوردهای آینده دنیای فوتبال است و به احتمال فراوان بخش مهمی از رکوردهای بزرگانی همچون لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را جا به جا خواهد کرد. رابطه امباپه با جام جهانی فوتبال تنگاتنگ و خاص است. این فوق ستاره فرانسوی در 14 بازی جام جهانی به میدان رفته و موفق شده 12 گل به ثمر برساند! رکوردی که قطعا با افزایش چشم‌گیری در آینده روبه رو خواهد شد. بهترین گلزن تاریخ جام‌جهانی میروسلاو کلوزه آلمانی است که 16 گل به ثمر رسانده و رکورد او برای امباپه به هیچ وجه دور از دسترس نیست.
امباپه که به زودی 24 ساله خواهد شد در ۲  فینال جام جهانی موفق شده 4 بار دروازه حریف را باز کند و از این نظر نیز اساطیری همچون پله و زین الدین زیدان را پشت سر گذاشت. کیلیان یکشنبه شب آقای گل جام جهانی 2022 قطر شد، جایزه بهترین گلزن را دریافت کرد و با چهره‌ای غمگین از کنار جام گذشت اما هواداران فوتبال فراموش نکرده‌اند او 4 سال پیش و در سن 19 سالگی در چنین شبی بر فراز ابرها بود و جام قهرمانی را در آغوش داشت. داستان کیلیان و جام جهانی تازه آغاز شده و این ۲ حتما بار دیگر با هم روبه رو خواهند شد و آینده از آن امباپه است.


عکس: محمد کرمعلی

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری