football360 logo
360-club
360-club-icon

جام جهانی، نقطه جدایی ۲ اسطوره؛ مسی چند پله بالاتر از رونالدو

۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۷99 نظر
رقابت بزرگ لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در جام جهانی با اختلاف به سود کاپیتان آرژانتین به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، لیونل مسی یکشنبه گذشته بهترین جام جهانی زندگی حرفه‌ای خود را به همراه آرژانتین با کسب عنوان قهرمانی به پایان رساند. شاید هیچ هوادار فوتبالی را پیدا نکنید که از رقابت ابدی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو خبر نداشته باشد. این ۲ اسطوره تاریخ فوتبال که هم عصر شدن با آنها برای هر فوتبال دوستی یک شانس بزرگ به حساب می‌آید در هر آنچه که به فوتبال حرفه‌ای مربوط می‌شود با هم رقابتی تاریخی داشته‌اند. یکی از این رقابت‌ها که شاید مهمترین آن هم به حساب بیاید جام جهانی است؛ جدالی که با کسب قهرمانی جهان توسط آرژانتین به سود لیونل مسی به پایان رسید.

گل‌هایی که مسی زد و رونالدو آرزوی آن را داشت

کریستیانو رونالدو پرتغالی رکورد جاودانه گلزنی در 5 جام جهانی متوالی را به نام خود ثبت کرده است. پای کریس در جام جهانی 2006 آلمان و برابر تیم ملی ایران به گلزنی در جام جهانی باز شد. او در جام جهانی 2010 یک گل، در جام جهانی 2014 یک گل، در جام جهانی 2018 چهار و در جام جهانی 2022 یک گل به ثمر رساند تا در مجموع 8 بار برای تیم ملی کشورش در جام جهانی گلزنی کرده باشد. رونالدو تنها یک گل تا رکورد اوزبیو فقید و رسیدن به جایگاه بهترین گلزن پرتغال در تاریخ این رقابت‌ها فاصله دارد. 8 گل رونالدو یک نکته مهم دارد که آن را در برابر مسی تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد؛ تمام این گل‌ها در مراحل گروهی جام جهانی به ثمر رسیده‌اند.
لیونل مسی در جام جهانی 2006 و با گلزنی برابر صربستان و مونته‌نگرو، راه پر شکوه خود در تیم ملی آرژانتین را آغاز کرد. او در جام جهانی 2010 موفق به گلزنی نشد اما در جام جهانی 2014 با به ثمر رساندن 4 گل که زیباترین آن به تیم ملی ایران بود، نقش مهمی در رسیدن تیم ملی کشورش به دیدار نهایی ایفا کرد. جام جهانی 2018 تنها با یک گل برای مسی به پایان رسید. نقطه تمایز ۲ اسطوره فوتبال دنیا جایی نبود جز قطر 2022. در این جام به یاد ماندنی لیونل مسی 7 بار برای آرژانتین گلزنی کرد تا با شایستگی عنوان بهترین بازیکن جام را از آن خود کند و تعداد گل‌های خود در جام جهانی را به عدد 13 رسانده و بالاتر از گابریل باتیستوتا بهترین گلزن کشورش در این جام لقب بگیرد. نکته پر اهمیت در گل‌های مسی به ثمر رسیدن 5 گل از 7 گل در مراحل حذفی است. مسی در دیدار فینال ۲ بار دروازه فرانسه را باز کرد تا کیفیت گل‌های به ثمر رسیده خود را با رونالدو آنقدر زیاد کند که هیچ‌کس صحبتی در این زمینه نداشته باشد.

لبخند و اشک، سهم ۲ اسطوره‌

جام جهانی 2022 قطر که یکی از خاطره‌انگیزترین نسخه‌های جام جهانی در تمام تاریخ بود، برای کریستیانو رونالدو با اشک و برای لیونل مسی با شادی به پایان رسید. مسی در اوج و روی دست هم تیمی‌هایش به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد اما نباید فراموش کنیم کریستیانو رونالدو هم اسطوره‌ای بی‌بدیل است که در این جام آن طور که باید، شانس همراهی‌اش نکرد. رونالدو هم تیمی‌هایی نداشت که برای او جان بدهند. رابطه نه چندان خوب با سانتوس از یک طرف و حواشی عجیب و غریب با منچستریونایتد از سوی دیگر، همگی دست به دست هم داد تا جام جهانی برای کریستیانو رونالدو کابوس‌وار به اتمام برسد اما این موضوع باعث نخواهد شد نام کریستیانو رونالدو فراموش شود. رهبر تیم ملی پرتغال و بهترین گلزن تاریخ فوتبال اگرچه نتوانست همانند رقیب ابدی خود با جام قهرمانی جهان تاج‌گذاری کند اما همواره مورد احترام فوتبال دوستان خواهد بود.
لیونل مسی و کریستیانو رونالدو ۲ نام افسانه‌ای هستند که هرگز در هیچ سطحی جانشین نخواهند داشت و با تالار مملو از افتخارات خود، جایگاهی بی‌نظیر در تاریخ فوتبال و حتی ورزش به نام خود ثبت کرده‌اند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری