football360 logo

بزرگ و تاثیر گذار مانند «فرشته کوچک»؛ دی‌ماریا، مردی برای گل‌های قهرمانی!

29 آذر 1401 ساعت 06:4414 نظر
فینال جام جهانی 2022 با نام لیونل مسی گره خورد اما یک تعیین‌کننده مهم دیگر هم داشت!

به گزارش فوتبال 360، حالا بیش از یک شبانه روز کامل است که در آرژانتین و حتی دنیای فوتبال تمام راه‌ها به نام لیونل مسی ختم می‌شود. با این وجود فینال به یاد ماندنی قطر 2022 یک تعیین کننده مهم دیگر نهم داشت: آنخل دی‌ماریا. این بازیکن خوش تکنیک و محبوب 129 بار پیراهن تیم ملی را به تن کرده و 28 گل به ثمر رسانده که از قضا بخشی از این 28 گل برای همیشه در صفحه مهمی از تاریخ ماندگار شده است.

حضور در بهترین زمان و مکان ممکن

آنخل دی‌ماریا 34 ساله۳ که همانند 24 سالگی خود شاداب است، به دلیل آمادگی نه چندان بالا و البته دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت در دیدارهای باشگاهی، فرصت حضور در تمام دقایق بازی‌های تیم ملی کشورش در جام جهانی را به دست نیاورده بود اما در بهترین زمان و مکان ممکن در اختیار لیونل اسکالونی قرار گرفت تا نقشی مهم در تثبیت پادشاهی آلبی‌سلسته بر جام جهانی بازی کند. دی‌ماریا با نمایش فوق‌العاده خود در نیمه نخست پایه گذار گل اول تیمش بود و با به ثمر رساندن گل دوم، آرژانتین را تا یک قدمی قهرمانی پیش برد اما با بیرون رفتن او در دقیقه 64 با تصمیم اسکالونی، ورق در 90 دقیقه و سپس 120 دقیقه به سود فرانسه برگشت تا مشخص شود تاثیر حضور دی‌ماریا در زمین چقدر بالا بوده است.

مردی برای تمام نبردها!

برای اثبات تاثیر دی‌ماریا در تیم ملی نیاز نیست تلاش زیادی به خرج بدهیم. تیم المپیک آرژانتین در رقابت‌های المپیک 2008 پکن خوش درخشید و تا فینال آن مسابقات پیش رفت تا با رقیبی همیشه سرسخت به نام نیجریه رو در رو شود. آن دیدار در نهایت با تک گل آنخل دی‌ماریا به پایان رسید تا یک مدال طلا ارزشمند به نام این کشور به ثبت برسد. نه تنها مسی بلکه بزرگان فوتبال آرژانتین معتقدند سر آغاز مسیری که به قهرمانی جهان ختم شد، کوپا آمریکا 2021 بود. جام ملت‌های آمریکا سال 2021 در برزیل برگزار شد و اولین آزمون مهم لیونل اسکالونی و این نسل طلایی به شمار می‌رفت. آرژانتین در دیدار پایانی حریف برزیل میزبان شد و در نهایت با پیروزی یک بر صفر برابر سلسائو در خاک دشمن دیرینه، یک قهرمانی شیرین و بسیار دلچسب را از آن خود کرد. تک گل قهرمانی آلبی‌سلسته با ضربه چیپ به یاد ماندنی آنخل دی‌ماریا به ثمر رسید.
آغاز سال 2022 میلادی با برگزاری دیداری بین قهرمانان جام ملت‌های اروپا و آمریکای جنوبی موسوم به «فینالیسیما» بین ایتالیا و آرژانتین همراه بود. آرژانتین که از کوپا آمریکا بوی قهرمانی گرفته بود، موفق شد ایتالیا را با نتیجه ۳ بر صفر در هم بکوبد. فرشته کوچک آلبی‌سلسته در آن دیدار هم موفق به گلزنی شد و دومین توپ را به تور دروازه ایتالیا چسباند. با گلزنی در فینال المپیک، فینال جام ملت‌های آمریکا، دیدار فینالیسیما و فینال جام جهانی، چه کسی می‌تواند از نام آنخل دی‌ماریا و میزان تاثیر او در افتخار آفرینی یکی از بهترین تیم‌های تاریخ آرژانتین به راحتی عبور کند؟

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری