football360 logo

آمارهای رویایی اعجوبه فرانسوی؛ مرد جام جهانی

28 آذر 1401 ساعت 01:2515 نظر
فوق ستاره فرانسوی به سمت بزرگ‌ترین رکوردها پیش می‌رود‌.

به گزارش فوتبال 360، نه در مقابل یک حریف از پیش باخته در یک مسابقه دوستانه، نه در برابر یک تیم متوسط در یک بازی معمولی و نه حتی پیش روی رقیبی در مرحله گروهیِ یک رقابت مهم، کیلیان امباپه در جام جهانی در فینال این مسابقات و در برابر آرژانتینِ قهرمان هت‌تریک کرد تا ثابت کند در کنار تمام کارهای بزرگی که قادر به انجام آن است، گلزنی در جام جهانی را بهتر از تمام این کارها بلد است. آقای گل جام جهانی با سرعت خیره کننده‌ای به سمت رکوردهای جاودانه ستاره‌ها در جام‌های جهانی می‌تازد و رقیبش ارلینگ هالند هم در تیمی به صلابت و قدرت فرانسه نیست که بتواند به آسانی تهدیدش کند.

آقای گل یکی از بهترین جام‌های جهانی

کیلیان امباپه در فینال جام جهانی هت‌تریک کرد تا اکنون که جام را به مسی باخته، رقابت آقای گلی را از اعجوبه آرژانتینی برباید. او 8 گله شد و بالاتر از تمام گلزنان مطرح حاضر در رقابت‌ها، قطر را بدون عنوان ترک نکرد. از سال 1970 به بعد و پس از درخشش گرد مولر در جام جهانی مکزیک در ادوار مختلف این رقابت‌ها فقط رونالدوی برزیلی موفق شده بود در جام 2002، 8 گل به ثمر برساند و فوق ستاره فرانسوی از این نظر در کنار رونالدوی مریخی قرار گرفته تا صحبت‌هایی مربوط به فرا زمینی بودنش در دنیای فوتبال یا دستکم در کشور فرانسه بر سر زبان‌ها بیفتد. امباپه در این دوره از رقابت‌ها 29 شوت را به سمت دروازه رقبای تیم ملی کشورش فرستاد و 11 بار موفق به خلق موقعیت مسلم گل شد. او اگر چه در آخرین مسابقه این جام شکست خورد اما آمارها نشانی از یک بازنده برای امباپه ندارند. مهاجم خروس‌ها در جامی آقای گل شد که کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، رابرت لواندوفسکی، هری کین و نیمار را هم در خودش جای داده بود و بسیاری از این ستاره‌ها و دیگر گلزنان مطرح مسابقات در بهترین فرم خود قرار گرفته بودند. امباپه در یکی از به یاد ماندنی‌ترین و با کیفیت‌ترین جام‌های جهانی با اقتدار به عنوان بزرگ آقای گلی دست پیدا کرده است.

پیش به سوی کلوزه

ستاره سابق تیم ملی آلمان وقتی رکورد رونالدوی برزیلی را به یک گل بیشتر ارتقا بخشید، فکرش را هم نمی‌کرد به این زودی ستاره‌ای پیدا شود که بتواند 16 گل زده او در جام‌های جهانی را تهدید کند. با این حال فرانسه، امباپه را به فوتبال دنیا و به طور خاص به جام جهانی معرفی کرد و با فرصت دادن به جوان جویای نامش در 19 سالگی از 4 گل او استقبال کرد و در 23 سالگی این تعداد گل را در دومین جام جهانی امباپه 2 برابر جام قبلی تحویل گرفت. فوق ستاره پاری سن‌ژرمن اکنون با 12 گل زده به شدت به رکوردهای بزرگ گلزنی در ادوار جام جهانی نزدیک شده و اگر 4 سال بعد باز هم با همین فرم پا به میادین بگذارد، به آسانی از پله 12 گله، مسی 13 گله، گرد مولر 14 گله، رونالدوی 15 گله و میروسلاو کلوزه 16 گله عبور خواهد کرد و عنوان بهترین گلزن تاریخ جام جهانی در دسترس امباپه است. او اکنون در کنار اسطوره فوتبال برزیل، پله قرار گرفته و این در حالی است که گلزن برزیلی 12 گلش را در 4 جام جهانی به ثمر رسانده بود. امباپه با سرعت خیره کننده‌ای به سمت تبدیل شدن به گلزن‌ترین رقابتی می‌تازد که ستاره‌های فوتبال آرزوی حتی یک بار گلزنی در آن را دارند. معلوم نیست دقیقا کی، چگونه و در مقابل کدام تیم اما فاصله 4 گله امباپه تا صدر جدول بهترین گلزنان جام‌های جهانی برای بازیکنی در حد و اندازه‌های او پیمودنی و این قله دست یافتنی به نظر می‌رسد. 

سبقت از مسی در شب شکست

فرانسوی‌ها جام طلایی رنگ فوتبال جهان را به انگیزه سرشار و مهار نشدنی آلبی سلسته باختند اما هیچ کس در مورد شایستگی آنها کمترین تردیدی ندارد. فینال و رویارویی با آرژانتین اگر چه به کام امباپه و یارانش تمام نشد اما دستکم گلزن اول فرانسه موفق شد در برابر 2 گل مسی، 3 گل به حریف بزند و در مقابل 7 گل مسی با 8 گل زده بالاتر از اعجوبه فوتبال دنیا قرار گرفت. مسی موفق شد در 5 جام جهانی 13 بار برای آرژانتین گلزنی کند و امباپه با 3 حضور کمتر در این رقابت‌ها در یک قدمی هم‌تیمی‌اش در پاریس قرار گرفته است.دوئل مسی و امباپه اگر چه در نتیجه بازی به سود طرف آرژانتینی میدان پیش رفت اما کیلیان امباپه موفق شد کام تلخ هواداران تیم ملی کشورش را با سبقت از لیونل مسی در گلزنی کمی ملایم‌تر کند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری