football360 logo

یوونتوس، رکورددار قهرمانی بازیکنان در جام‌جهانی؛ بایرن‌مونیخ، ناکام‌ترینِ فینال

29 آذر 1401 ساعت 23:3118 نظر
با قهرمانی دی‌ماریا و پاردس، قهرمانان جهان در تاریخ یوونتوس به 27 نفر رسید.
به گزارش فوتبال 360، جام‌جهانی 2022 سرانجام پایان یافت و بازیکنان، برخی خوشحال و برخی ناراحت به اردوی تیم‌های باشگاهی‌شان باز خواهند گشت. مسابقات باشگاهی فوتبال اروپا از چهارشنبه‌شب با جام اتحادیه انگلیس از سر گرفته خواهد شد و سپس بازی‌های لیگ برتر از راه می‌رسند.
سری آ فوتبال ایتالیا با وجود غیبت تیم ملی فوتبال این کشور در جام‌جهانی از آخرین لیگ‌هایی خواهد بود که ادامه پیدا می‌کنند و هر 20 تیم حاضر در این رقابت از چهارم ژانویه رقابت‌شان با یکدیگر از چارچوب هفته شانزدهم را از سر می‌گیرند. در این میان، یوونتوس افتخارش را خواهد داشت تا با استقبال از لئاندرو پاردس و آنخل دی‌ماریا، آن‌ها را به عنوان قهرمانان جهان در پیراهنش ببیند و در پایان جام‌جهانی به لطف قهرمانی آرژانتین، بیانکونری پرافتخارترین تیم جهان از نظر در اختیار داشتن بیشترین بازیکن قهرمان جهان در تاریخش باقی ماند.
بایرن، چشم به قهرمانی فرانسه داشت
در صورتی که نتیجه دیدار فینال به شیوه‌ای دیگر رقم می‌خورد و فرانسه جام را بالای سر می‌برد، این افتخار به بایرن‌مونیخ می‌رسید تا با گذر از یوونتوس، بیش‌ترین بازیکن قهرمان جهان در تاریخش را داشته باشد. درحالی که در جمع بازیکنان فرانسه و آرژانتین، اتلتیکو مادرید با 4 بازیکن و سویا، بایرن‌مونیخ و یوونتوس هرکدام با 3 بازیکن، بیش‌ترین نماینده را در دیدار نهایی داشتند، قهرمانی به آرژانتین رسید تا در این میان 2 بازیکن یوونتوس، قهرمانی جهان را تجربه کنند. بایرن‌مونیخ در ترکیب آرژانتین هیچ بازیکنی نداشت و یوونتوس  با مصدومیت پل پوگبا به جز آدرین ربیو، از داشتن بازیکنان بیش‌تر در تیم ملی فرانسه محروم باقی مانده بود.
بایرن‌مونیخ، ناکام بزرگ فینال
میلان، موناکو، بنفیکا، بارسلونا، منچستریونایتد، رئال مادرید، المپیک مارسی، پاری‌سن‌ژرمن، رئال بتیس، تاتنهام و ویارئال، دیگر باشگاه‌هایی بودند که تعداد نمایندگانشان در دیدار فینال بیش از یک نفر بود. در تاریخ این مسابقات، هیچ تیمی بیش‌تر از یوونتوس قهرمان جهان در ترکیبش نداشته و بیانکونری با 27 بازیکن که 2 نفرشان یعنی لئاندرو پاردس و آنخل دی‌ماریا امسال این رکورد را بهبود بخشیدند، رکورددار است. بایرن‌مونیخ که در صورت قهرمانی فرانسه، 3 بازیکنش (با صرف‌نظر از لوکاس هرناندس که در طول تورنمنت با مصدومیت مواجه شد) قهرمانی در جهان را تجربه می‌کردند، از لحاظ باشگاهی ناکام‌ترین تیم فینال بود و دستان دایو اوپامکانو، کینگزلی کومن و بنژامن پاوار هرگز به جام نرسید تا این تیم تعداد بازیکنان قهرمان جهانش روی عدد 24 ثابت باقی بماند.
جای خالی اهالی لیگ برتر
در لیست پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی در تاریخ جام‌جهانی، سایر باشگاه‌ها هم اعداد و ارقامشان دستخوش تغییر شد و درحالی که لائوتارو مارتینس، تعداد قهرمانان جهان در پیراهن اینتر را به 22 رساند، پائولو دیبالا، هجدهمین مرد در تاریخ رم بود که جام قهرمانی جهان را با پیراهن تیم ملی کشورش بالای سر می‌برد. سانتوس (15)، رئال مادرید (13)، سائوپائولو (12)، بارسلونا (12)، بوتافوگو (11) و میلان (9) سایر تیم‌هایی هستند که جمع 10 تیم باشگاهی پرافتخار در جام‌جهانی را تکمیل می‌کند. جای خالی تیم‌های لیگ برتر انگلیس در این جمع، باتوجه به آن که تیم ملی فوتبال انگلیس به جز در سال 1966 قهرمانی جهان را تجربه نکرده است، کاملاً به چشم می‌آید.
طلسم 44 ساله یوونتوس
27 قهرمان یوونتوس در تاریخ این باشگاه در سال‌هایی که ایتالیا جام طلایی را بالای سر برده، 1934، 1938، 1982 و 2006، افزایش چشم‌گیری داشته‌اند و به جز این سال‌ها، درحالی که در فاصله 1938 تا 1982، به مدت 44 سال از جمع بیانکونری هیچ بازیکنی جام قهرمانی را بالای سر نبرد، زین‌الدین زیدان و دیدیه دشان در سال 1998 با قهرمانی فرانسه به این تعداد افزودند و تنها قهرمانان غیر ایتالیایی یوونتوس هم متوییدی در سال 2018 و دی‌ماریا و پاردس در سال 2022 بوده‌اند. در اولین قهرمانی ایتالیا، سال 1934 یوونتوس با 9 نماینده، بیش‌ترین سهم را داشت و این تعداد اگرچه سال 1938 به تنها 2 نفر کاهش یافت اما به ترتیب در سال‌های 1982 و 2006، تعداد قهرمانان یوونتوس 6 و 5 بازیکن بوده‌اند تا این گونه، بانوی پیر، بیشترین بازیکن قهرمان جهان را در تاریخ به خود دیده باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری