football360 logo

ضربات پنالتی فینال، هدیه به سلسائو؛ برزیل هنوز تیم اول دنیاست!

30 آذر 1401 ساعت 18:4435 نظر
در رنکینگ اعلامی توسط فیفا، برزیل هنوز بالاتر از آرژانتین، تیم نخست جهان فوتبال است.
به گزارش فوتبال 360، آرژانتین با قهرمانی در جام‌جهانی، توانست انتظارات از خودش به عنوان یکی از بهترین تیم‌های جهان را برآورده کند و درحالی که شاگردان لیونل اسکالونی می‌توانستند نسخه فرانسه را در پایان 90 دقیقه بپیچند، این بازی به وقت‌های اضافه و سپس ضربات پنالتی کشید تا روی کاغذ، نتیجه‌ای جز تساوی 3 بر 3 نداشته باشد.
در صورتی که آرژاتین یا فرانسه، هرکدام در پایان 120 دقیقه پیروز دیدار فینال لقب می‌گرفتند، افتخار صدرنشینی در رنکینگ فیفا نصیب آنها می‌شد و به مدت حداقل تا پایان تورنمنت‌های قاره‌ای، می‌توانستند تیم صدرنشین رنکینگ رسمی فیفا باشند. در این میان، برزیل که حتی نتوانست به نیمه‌نهایی برسد و با قبول شکست مقابل کرواسی، از حضور در جمع 4 تیم برتر جهان بازماند، به سبب تقسیم امتیازات در دیدار فینال، امتیازش هم از فرانسه بیشتر باقی ماند و هم از آرژانتین تا رتبه نخست را با حداقل اختلاف، حفظ کند.
برزیل رتبه نخست را پس نمی‌دهد
برزیل در ماه فوریه، موفق شده بود با بیشترین استفاده از فرم بد بلژیک به عنوان تیم نخست سابق جهان، از آنها عبور کند و حالا امیدوار است تکیه زدنش به رتبه نخست جهان فوتبال در این برهه زمانی یک ساله شود زیرا امتیازات کسب شده توسط آرژانتین در طول تورنمنت جام‌جهانی با توجه به تساوی بازی‌ها مقابل هلند و فرانسه در دیدار فینال، برای رسیدن به امتیازات برزیل و گذر از رقیب دیرینه کافی نبود. در جام‌جهانی 2022، برزیل موفق به کسب پیروزی در 3 دیدار شد، بازی مقابل کامرون را واگذار کرد و در نهایت با قبول تساوی مقابل کرواسی، نتیجه را در ضربات پنالتی به این تیم واگذار کرد. از طرف مقابل اما آرژانتین 4 بازی را پیروز شد، دیدار مقابل عربستان سعودی را واگذار کرد و با کسب 2 تساوی، نتیجه دیدارهایش به جز با ضربات پنالتی مشخص نشد.
لطف بزرگ هلند و فرانسه به برزیل
بنابراین ایستادن در رتبه دوم رنکینگ فیفا با تنها یک پله صعود با وجود قهرمانی در جام‌جهانی و غلبه سال گذشته در فینال کوپا آمریکا بر برزیل، اتفاقی بود که برای آلبی سلسته افتاد. اگر هر کدام از دیدارهای آرژانتین در این تورنمنت مقابل فرانسه یا هلند در پایان 120 دقیقه به سود آرژانتین به پایان می‌رسید، آنها از برزیل عبور کرده و رتبه یک رده‌بندی فدراسیون جهانی را با اختلاف از آنِ خود می‌کردند. در پایان جام‌جهانی، به جز برزیل که در رتبه نخست باقی ماند، آرژانتین و فرانسه هرکدام با یک پله صعود، در رتبه‌های دوم و سوم ایستادند و بلژیک باتوجه به عملکرد بسیار ضعیفش در این تورنمنت که با عدم موفقیت در صعود از گروه همراه بود، 2 پله سقوط کرد تا به رتبه چهارم برسد.
ایتالیا به دنبال جبران مافات
انگلیس با حذف در دور یک‌چهارم نهایی در رتبه پنجم باقی ماند و هلند موفق شد با 2 پله صعود، رتبه ششم جهان را به نام خود بزند. در میان 15 تیم برتر جهان پیش از آغاز جام‌جهانی، کرواسی که موفق به پیروزی در دیدار رده‌بندی شد و مدال برنز را از آن خود کرد، بیشترین صعود را تجربه کرد و از رتبه دوازدهم رده‌بندی فیفا، به هفتم رسید. ایتالیا که از رسیدن به قطر بازمانده بود، با 2 پله سقوط به رتبه هشتم رسید و پرتغال از رتبه نهمی که قبل از تورنمنت در اختیار داشت، نه صعود و نه سقوط را تجربه کرد.
صعود خیره‌کننده مراکش
اسپانیا به‌ عنوان ناکام بزرگ دور یک‌هشتم ‌نهایی با تجربه 3 پله سقوط در رتبه دهم ایستاد. بهترین تجربه صعودی را تیم‌های شگفتی‌ساز این جام داشتند. مراکش و استرالیا به‌عنوان بزرگ‌ترین شگفتی‌سازهای این تورنمنت، هرکدام موفق به 11 پله صعود شدند. مراکش که پیش از آغاز مسابقات چهارمین تیم آفریقایی بود با رسیدن به نیمه‌نهایی مسابقات، عنوان بهترین تیم آفریقا در رنکینگ فیفا را هم از آنِ خود کرد و در رتبه یازدهم ایستاد. البته ایستادن در رتبه یازدهم، بهترین عملکرد تاریخ مراکش نیست و آنها سال 1998، ایستادن در جمع 10 تیم برتر جهان را هم تجربه کرده بودند اما در شاهکارِ شاگردان ولید رگراکی، همین بس که بدانیم سال 2015، این تیم رتبه‌ای بهتر از 92 در رتبه‌بندی فیفا به‌دست نیاورده بود. استرالیا هم که بالاتر از دانمارک و تونس به جمع 16 تیم نهایی رسید، رتبه بیست‌وهفتم رنکینگ را به نام خود زد.
سقوط آزاد کانادا و قطر
کامرون، دیگر تیم موفق از این نظر بود و به لطف پیروزی هفته پایانی دور گروهی مقابل برزیل با وجود عدم موفقیت در صعود از گروه با تجربه 10 پله صعود، به رتبه سی‌وسوم تکیه زد. ایالات متحده موفق شد بهترین تیم منطقه کنکاکاف لقب بگیرد و با 3 پله صعود، رتبه سیزدهم را به نام خود زد و این درحالی است که مکزیک، با 2 رده سقوط رتبه‌ای بهتر از پانزدهم نیافت. از طرف مقابل، کانادا و قطر، بیشترین سقوط را تجربه کردند و هرکدام با 12 پله سقوط، به‌ ترتیب در رتبه‌های 53 و 62 ایستادند. ولز با 9 پله سقوط به رتبه بیست‌وهشتم رسید و دانمارک و صربستان هرکدام با 8 پله سقوط، به‌ترتیب رتبه‌های 18 و 29 را از آنِ خود کردند. رتبه‌بندی 20 تیم برتر رده‌بندی جهان به شرح ذیل است:

1- برزیل
2- آرژانتین
3- فرانسه
4- بلژیک
5- انگلیس
6- هلند
7- کرواسی
8- ایتالیا
9- پرتغال
10- اسپانیا
11- مراکش
12- سوئیس
13- ایالات متحده
14- آلمان
15- مکزیک
16- اروگوئه
17- کلمبیا
18- دانمارک
19- سنگال
20- ژاپن


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری