football360 logo

هت‌تریک طوفانی قبل از ژانویه؛ «طارمی» بهترین گل‌زن و گل‌ساز لیگ پرتغال

08 دی 1401 ساعت 03:2757 نظر
مهدی طارمی با هت‌تریک مقابل آروکا، حالا همزمان بهترین گلزن و بهترین گل‌ساز فوتبال پرتغال است.

به گزارش فوتبال 360، نمایش‌های فوق‌العاده مهدی طارمی، ادامه دارد و او پس از گلزنی در دو مسابقه پیاپی لیگ کاپ پرتغال، بازگشتی درخشان به لیگ داشت. هفته چهاردهم پرتغال، پس از وقفه‌ای طولانی بخاطر جام جهانی برگزار شد و پورتو توانست با برد 5-1 مقابل آروکا، امیدوار به قهرمانی باقی بماند. طارمی در این بازی، هت‌تریک کرد و پایه‌گذار گل پنجم تیمش هم بود. عملکردی که او را، در این فصل 9 گله کرد و به صدرجدول گلزنان لیگ فرستاد.

فرارهای جادویی

طارمی پس از حذف تیم ملی از جام جهانی، به پرتغال برگشت تا در لیگ کاپ، پورتو را همراهی کند. او در بازی با چاوس، فقط 7 دقیقه به زمین رفت و استراحت کرد. بازی با ویزلا، نیمه دوم فرصت بازی پیدا کرد و یکی از 4 گل تیمش را زد. سرجیو کونسیسائو در بازی با ژیل ویستنه طارمی را در ترکیب اصلی گذاشت و او زننده یکی از گل‌های تیمش بود. طارمی بهترین بازی خود را، دیشب با شروع دوباره لیگ پرتغال به نمایش گذاشت. او در دقیقه 18 بعد از همکاری با گابریل ورون، توپ را پشت مدافعین حریف به دست آورد و گل دوم پورتو را زد. دقیقه 34، او یک بار دیگر پشت مدافعان حریف استارت زد و زننده گل سوم تیمش بود. روی گل چهارم هم، طارمی از یک لحظه برخورد توپ به ژائو باسو، مدافع آروکا استفاده کرد و قدر موقعیت را دانست تا چهارمین گل پورتو وارد دروازه حریف شود. طارمی پس از هت‌تریک، با یک پاس بیرون پا گل پنجم پورتو را ساخت. هر چند بخاطر گل شدن توپ توسط کوادوو اوپوکو بازیکن حریف، پاس گلی به نام او ثبت نشد.

بهترین گلزن

هت‌تریک مقابل آروکا، طارمی را تبدیل به بهترین گلزن لیگ پرتغال کرده است. طارمی تا هفته ششم، جدی‌ترین مدعی آقای گلی لیگ محسوب می‌شد اما پس از آن، 4 هفته گل نزد و گونسالو راموس، ستاره بنفیکا توانست از او فاصله بگیرد. دو هفته پیش از تعطیلی لیگ بخاطر جام جهانی، طارمی مقابل پاسوس د فریرا دوباره گلزنی را آغاز کرد. او مقابل آروکا، با سه گل، توانست تعداد گل‌هایش را به 9 برساند و شریک راموس در صدرجدول گلزنان شود. طارمی در لیگ قهرمانان اروپا هم پس از محمد صلاح و کیلیان ام‌باپه، سومین گلزن مشترک این رقابت‌ها به همراه ارلینگ هالند و رابرت لواندوفسکی محسوب می‌شود.

بهترین گل‌ساز

طارمی همزمان با عنوان بهترین گلزن لیگ، عنوان بهترین گل‌ساز را هم با 5 پاس گل در اختیار دارد. او معمولا زمانی که گل نمی‌زند، پاس گل می‌دهد و در 4 بازی که گل نزده بود، با ساختن یکی از گل‌ها روی پیروزی تیمش تاثیرگذاشت. تنها بازی که طارمی هم گل زد و هم پاس گل داد، هفته ششم مقابل چاوس بود. در جدول بیشترین پاس گل‌های لیگ طارمی با 5 پاس گل صدرنشین است و 7 بازیکن دیگر، با 4 پاس گل به صورت مشترک پس از او در رده دوم قرار گرفته‌اند. طارمی این فصل در 10 بازی از 14 بازی پورتو در لیگ پرتغال، یا گل زده و یا پاس گل داده است.

درخشش به موقع

درخشش طارمی مقابل آروکا، در زمان مناسبی اتفاق افتاد. فوتبال اروپا، آماده نقل و انتقالات ژانویه می‌شود و مهدی طارمی، یکی از بازیکنانی است که زیر نظر باشگاه‌های بزرگ اروپا قرار دارد. گذشتن طارمی از مرز 30 سالگی و مخالفت پورتو با فروش او، بزرگترین موانع بر سر راه این انتقال هستند. با این حال درخشش اخیر طارمی، می‌تواند مشتریان او را مصمم‌تر کند. طارمی علاوه بر درخشش در لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان، و همچنین گلزنی در 4 جام مختلف برای پورتو، در جام جهانی هم نمایش خوبی داشت. او در سه بازی ایران، موفق به زدن دو گل و دادن یک پاس گل شد. مهاجمی مدرن، که هدف جذابی برای تیم‌های بزرگ خواهد بود. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری