football360 logo

لابی جنجال‌برانگیز «تاج» و «اصولی»؛ اعتبار فوتبال باشگاهی ایران زیرسوال می‌رود؟

03 بهمن 1401 ساعت 15:0023 نظر
با وجود عدم حضور کیان نیشابور در 2 بازی لیگ برتر فوتبال زنان، گفته می‌شود با دستور رئیس فدراسیون فوتبال این تیم حذف نخواهد شد!

به گزارش فوتبال 360، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال زنان ایران در شرایطی برگزار شد که تیم کیان نیشابور حاضر به انجام سفر به انزلی نشد و برابر ملوان حضور پیدا نکرد، تیمی که از ابتدای فصل با مشکلات زیادی در لیگ برتر فوتبال زنان حضور پیدا کرده و از 11 دیدار قبلی خود توانسته بود فقط 4 امتیاز کسب کند! نیشابوری‌ها در شرایطی حاضر به انجام مسابقه با ملوان نشده بودند، که پیشتر در هفته نهم و دیداری خانگی برابر تیم پرستاره خاتون بم حضور پیدا نکرده بودند تا شمار بازی‌های انجام نشده این تیم به عدد 2 برسد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در قبال دیدار برگزار نشده کیان نیشابور و خاتون بم، رأیی قابل‌انتظار صادر کرد و نماینده خراسان رضوی متحمل شکستی انضباطی شد و با نتیجه 3 بر صفر به عنوان تیم بازنده معرفی گردید. روز گذشته هم رأی صادره درباره دیدار تیم‌های ملوان بندرانزلی و کیان نیشابور صادر شد و در شرایطی که مدیران باشگاه کیان مدعی شده بودند به دلیل شرایط آب‌وهوایی قادر به انجام سفر به انزلی نبوده‌اند، کمیته انضباطی ادله ارائه شده از سوی آن‌ها را درست ندانست و نتیجه بازی را 3 بر صفر به سود ملوان بندرانزلی اعلام کرد.

آقای «تاج» دستور دادند و گفتند تیم شما می‌ماند!

براساس قوانین سازمان لیگ، هر تیم در صورت عدم حضور در 2 مسابقه از جدول رقابت‌ها خارج می‌شود و این قانون، مرتبط به لیگ فوتبال آقایان یا لیگ فوتبال زنان نیست و کلیه مسابقاتی که زیرپوشش سازمان لیگ برگزار می‌شود را پوشش می‌دهد. براساس این قانون، در سال جاری در لیگ یک، تیم امید وحدت خراسان به دلیل عدم حضور در 2 مسابقه از گردونه رقابت‌ها کنار گذاشته شد. پیشتر تیم‌هایی مثل نفت تهران و سیاه جامگان مشهد در لیگ یک چنین سرنوشتی را داشتند.

در لیگ برتر فوتبال زنان در سالیان گذشته عدم حضور در 2 مسابقه و حذف از جدول رقابت‌ها مسبوق به سابقه است اما در تصمیمی عجیب، دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی مدعی شده که کیان نیشابور در لیگ برتر فوتبال زنان همچنان حضور دارد. او در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت تیم کیان نیشابور توضیح داده است: «آقای تاج که مشهد بود، از او دستوری گرفتیم که کیان بتواند به حضور در لیگ ادامه دهد. این تیم از هفته آینده وارد مسابقات می‌شود. با این شرط این دستور صادر شده که تا پایان لیگ هیچ مشکلی برای حضور کیان در زمین مسابقه وجود نداشته باشد. از این پس توجیه‌هایی مثل یخ‌زدن خودرو و... قابل پذیرش نخواهد بود!»

ما تیم را از جدول کنار گذاشتیم و خبری نداریم!

گلاره ناظمی که مسئولیت کمیته مسابقات فوتبال زنان ایران را در سازمان لیگ برعهده دارد، درباره شایعه عدم حذف کیان نیشابور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فوتبال 360 گفت: «من صبح در برنامه رادیویی هم اعلام کردم و الان هم می‌گویم، برحسب دستور کمیته انضباطی که این تیم در 2 مسابقه شرکت نکرده و بازنده انضباطی، این تیم را از جدول مسابقات کنار گذاشتیم».

ناظمی در واکنش به ادعای دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی توضیح داد: «تا این لحظه هیچ دستوری از سوی آقای تاج برای من نیامده است، آنچه در حال حاضر و در زمان فعلی می‌توانم توضیح بدهم این است که براساس قوانین موجود، تیم کیان نیشابور را از جدول لیگ برتر فوتبال زنان کنار گذاشتیم».

دوباره «تاج»، دوباره «اصولی»؛ پای یک سفارش جدید در جریان است؟

مهدی تاج در شرایطی در سفر جنجالی خود به مشهد به مدیران هیات فوتبال خراسان رضوی وعده حفظ نماینده‌شان در لیگ برتر فوتبال زنان را داده که در روزهای اخیر مصاحبه جنجالی تاج در حمایت از احسان اصولی و فایل صوتی لو رفته در هنگام ضبط این مصاحبه در فضای مجازی خبرساز شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر سعی داشته تا از همکار خود در هیات‌رئیسه حمایت همه‌جانبه کند و به نظر می‌رسد دستور او مبنی بر حفظ تیم کیان نیشابور در لیگ برتر فوتبال زنان هم در این راستا باشد، دستوری که زبانی بوده و فعلاً در قالب اداری نامه‌ای به سازمان لیگ نرسیده و این مسئله نشان می‌دهد که هنوز دستور رئیس فدراسیون فوتبال رسمیت پیدا نکرده و شاید در حد وعده باقی بماند.

تاج در صورت مکتوب کردن دستور خود به سازمان لیگ، هم چشم‌پوشی غیرمنتظره‌ای به قوانین این سازمان خواهد داشت و به نوعی می‌توان گفت بی‌قانونی مشهودی رخ خواهد داد؛ چون همان‌طور که گفته شد تیم‌های پرشماری در شرایطی مشابه کیان نیشابور وفق قوانین سازمان لیگ از جدول مسابقات کنار گذاشته شده‌اند و هم اینکه در ادامه سریال حمایت‌های خود از اصولی، این‌بار مانع حذف آخرین نماینده لیگ برتری فوتبال خراسان رضوی خواهد شد.

در انتظار اعتراض سایر تیم‌ها؛ رزومه جنجالی «اصولی» تکمیل می‌شود؟

در یک‌سال اخیر، شهرخودرو خراسان از لیگ برتر حذف شده و سپس این تیم تحت نام «امید وحدت» در لیگ یک شرکت کرد و بعد از عدم انجام 2 بازی از جدول رقابت‌ها کنار رفت و در آستانه انحلال قرار دارد. تیم لیگ دویی پیام خراسان هم امتیازش به فروش رفت و حذف تیم کیان نیشابور از لیگ برتر فوتبال زنان می‌تواند کارنامه ضعیف مدیریت احسان اصولی بر فوتبال خراسان رضوی را تکمیل کند و به نظر می‌رسد او در آستانه انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی و در روزهایی که مسائل جنجالی از جمله پرونده خبرساز تعرض به فوتبال‌آموزان یک مدرسه فوتبال در مشهد حسابی حاشیه‌ساز شده است، می‌خواهد با کمک رئیس فدراسیون فوتبال از یک فشار تازه بگریزد.

مهدی تاج البته باید در صورت نهایی کردن تصمیم خود در قبال بازگشت کیان نیشابور به جدول رقابت‌ها، منتظر واکنش سایر تیم‌های لیگ برتر فوتبال زنان هم باشد؛ چون بدون‌شک تصمیم جنجالی رئیس فدراسیون فوتبال می‌تواند ساختار برگزاری مسابقات باشگاهی به ویژه در لیگ برتر فوتبال زنان را دستخوش تغییرات مهمی کند و بسیاری از تیم‌ها با توجه به ولنگاری قانونی، دیگر حاضر به شرکت در رقابت‌ها نباشند!

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری