football360 logo

زنان ایران 5-4 زنان ازبکستان؛ دبل قهرمانی در آسیای مرکزی با چاشنی نگرانی!

10 بهمن 1401 ساعت 17:1112 نظر
تیم ملی فوتسال زنان ایران به سختی از سد ازبکستان گذشت و فاتح رقابت‌های کافا 2023 شد.

به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های کافا 2023 به روز پایانی خود رسید، آن‌هم در شرایطی که تیم‌های ملی ایران و ازبکستان با برتری مقابل قرقیزستان و تاجیکستان باید امروز در دیداری مستقیم به مصاف هم می‌رفتند و 2 تیم انگیزه زیادی برای رسیدن به قهرمانی داشتند. ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران به دنبال دبل‌قهرمانی در رقابت‌های کافا بودند و در نقطه مقابل، ازبک‌ها با انگیزه شگفتی‌سازی درصدد شکست دادن قهرمان آسیا بودند. تیم ملی فوتسال زنان ایران با تفاضل 21+ پا به مسابقه امروز گذاشت و تیم ملی ازبکستان هم با تفاضل 11+ توانسته بود خود را به آخرین دیدار مرحله گروهی برساند.

کامبک در نیمه نخست به لطف درخشش شیربیگی

2 تیم از ساعت 15:30 کار خود را آغاز کردند و برخلاف انتظار، تیم برتر میدان مسابقه تیم ملی ازبکستان بود. شاگردان فرخ ذاکیروف بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه توانستند در دقیقه 3 توسط گلزودا امیروا به گل برتری برسند. شاگردان فروزان سلیمانی بعد از دریافت گل تلاش کردند تا بتوانند از لاک دفاعی خارج شوند و به گل تساوی دست پیدا کنند که تلاش ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران به‌ثمر نشست و سارا شیربیگی موفق شد گل تساوی را وارد دروازه ازبکستان کند و از غفلت خط دفاعی ازبک‌ها نهایت استفاده را کرد.

مهسا کمالی در دقیقه 10 کامبک تیم ملی فوتسال زنان ایران در نیمه نخست را تکمیل کرد و موفق شد با گلزنی خود شاگردان سلیمانی را پیش بیندازد. سارا شیربیگی بار دیگر توانست در نقش گلزن بدرخشد تا با بازگشت رویارویی به جریان مسابقه، شاگردان فروزان سلیمانی بتوانند با برتری 3 بر یک به عنوان تیم برنده به رختکن بروند.

کولاک «کاراچیک» علیه رویاپردازی ملکه‌های ایرانی

لیودمیلا کاراچیک ستاره شماره 7 ازبک‌ها چهره ویژه نیمه دوم مسابقه بود. شاگردان ذاکیروف به مانند نیمه نخست در نیمه دوم هم بازی را بهتر آغاز کردند و به لطف درخشش کاراچیک در فاصله 3 دقیقه، نتیجه بازی به تساوی کشیده شد. در شرایطی که نتیجه تساوی هم باعث قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان ایران می‌شد، ازبک‌ها به حملات خود ادامه دادند تا بتوانند به گل‌های بیشتر دست پیدا کنند.

کاراچیک 2 فرصت خوب گلزنی را برای تکمیل کامبک شاگردان ذاکیروف از دست داد اما سرانجام اومیدا زویروا موفق شد در دقیقه 33 گل چهارم را به‌ثمر برساند تا بار دیگر ازبک‌ها در مسابقه امروز پیش بیفتند و در آستانه قهرمانی کافا 2023 قرار گیرند.

جام در یک دقیقه دست‌به‌دست شد!

ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران که به عنوان قهرمان آسیا نمی‌خواستند قهرمانی در رقابت‌های آسیای مرکزی را از دست بدهند، با آرایشی تهاجمی درصدد جبران گل‌های خورده بودند که روی ضربه اوت ارسالی سارا شیربیگی، مهسا کمالی در دقیقه 35 توانست بازی را بار دیگر به تساوی کشاند تا نبرد جذاب و مهیج ایران و ازبکستان 4-4 مساوی شود اما بعد از گل مساوی هم حملات شاگردان سلیمانی ادامه داشت و لحظاتی بعد از گل کمالی، بار دیگر دروازه ازبک‌ها فرو ریخت.

فرشته کریمی کاپیتان باتجربه تیم ملی فوتسال زنان ایران با یک شوت سرکش دروازه ازبکستان را باز کرد تا در فاصله 5 دقیقه به پایان مسابقه، شاگردان سلیمانی دوباره عنوان قهرمانی کافا 2023 را از آن خود کنند. ازبک‌ها با نمایشی انتحاری و استفاده از سیستم پاورپلی در واپسین دقایق بازی به دنبال تغییر نتیجه بودند اما تیرک دروازه و دفاع یکپارچه ایران در مقابل خواسته آن‌ها ایستادگی کرد تا جذاب‌ترین بازی کافا 2023 با نتیجه 5 بر 4 به سود تیم ملی ایران به پایان برسد.

قهرمانی که نباید اینقدر سخت به دست می‌آمد

تیم ملی فوتسال زنان ایران در پایان یک ماراتن سخت و نفسگیر توانست با برتری 5 بر 4 ازبکستان را شکست بدهد تا برای دومین دوره متوالی عنوان قهرمانی رقابت‌های آسیای مرکزی به ایران برسد. قهرمانی‌ای که انتظار می‌رفت برای تیم ملی فوتسال زنان ایران آسان‌تر به‌دست بیاید اما با وجود استفاده از ستارگان نسل طلایی، به سختی شاگردان سلیمانی امروز توانستند در تاشکند تاج‌گذاری کنند و فاتح رقابت‌های کافا شوند.

فروزان سلیمانی بارها وعده استفاده از بازیکنان جوان را در ترکیب ایران داده بود اما نگاهی به ترکیب ایران در رقابت‌های کافا 2023 نشان می‌دهد که خبری از جوان‌گرایی نبود و بازیکنانی که در جام ملت‌های آسیا توانستند 2 دوره فاتح این رقابت‌ها شوند، توانستند جور عدم پشتوانه‌سازی فوتسال ایران را بکشند و امروز با درخشش آن‌ها بود که فوتسال ایران بار دیگر فاتح رقابت‌های کافا شد، رقابت‌هایی که سطح آن اختلاف معناداری با فوتسال ایران دارد و شاید در ساده‌ترین تعریف بتوان گفت که نباید قهرمانی این تورنمنت به دشوارترین شکل ممکن برای ایران به‌دست می‌آمد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری