football360 logo

ترکیه، مقصد جدید «قلی‌زاده»؛ ستاره ایرانی لژیونر ماند

13 بهمن 1401 ساعت 19:5320 نظر
«علی قلی‌زاده» با امضای قراردادی رسمی به تیم قاسم‌پاشا ترکیه پیوست.

به گزارش فوتبال 360، یکی از چهره‌های ویژه بازار نقل‌وانتقالات زمستانی، علی قلی‌زاده بود؛ ستاره‌ای که در جام جهانی 2022 قطر عملکرد خوبی در ترکیب تیم ملی داشت اما نتوانست جایگاه مناسبی در ترکیب شارلروا در فصل جاری به‌دست بیاورد و برخلاف 2 فصل اخیر که ستاره‌ای بی‌جانشین در ترکیب تیم بلژیکی بود، در فصل جاری روزهای خوبی را سپری نکرد و همین تیره‌روزی‌های قلی‌زاده در ژوپیترلیگ بلژیک باعث شد تا او به دنبال جدایی از شارلروا باشد.

استقلال، پرسپولیس، سپاهان و حتی الاتحاد کلبا جزو تیم‌هایی بودند که در بازار زمستانه نام‌شان به میان آمد اما تصمیم علی قلی‌زاده این بود که بتواند در فوتبال اروپا کار خود را دنبال کند و تصمیمی برای بازگشت به لیگ ایران و یا حضور در لیگ‌های حاشیه خلیج فارس نداشت و همین تصمیم او باعث شد تا قلی‌زاده به پیشنهادات ارائه شده پاسخ منفی بدهد و با مدیران باشگاه قاسم‌پاشا برای آغاز یک همکاری تازه وارد مذاکره شد.

چالش جدید ستاره ایرانی؛ جنگیدن برای بقا

علی قلی‌زاده که در ساعات پایانی نقل‌وانتقالات زمستانی توانست برای جدایی با مدیران باشگاه شارلروای بلژیک به توافق برسد، طی روزهای اخیر مذاکرات خود با مدیران باشگاه قاسم‌پاشا ترکیه را به صورت جدی پیگیری کرد و در نهایت با مدیران باشگاه ترکیه‌ای به توافق رسید. قلی‌زاده که قراردادش با تیم شارلروای بلژیک را تا سال 2025 تمدید کرده بود، به نظر می‌رسد با قراردادی قرضی از تیم بلژیکی جدا شده و تا پایان فصل قرار است در سوپرلیگ ترکیه حضور داشته باشد.

قلی‌زاده در شرایطی به قاسم‌پاشا پیوست که این تیم با کسب 22 امتیاز در 21 مسابقه در جایگاه سیزدهم جدول 19 تیمی سوپرلیگ ترکیه قرار دارد و فقط 2 امتیاز با منطقه خطر و سقوط به لیگ دسته اول ترکیه فاصله دارد و حالا باید دید بعد از انجام 20 بازی برای شارلروای در نیم‌فصل نخست و ثبت یک گل و یک پاس گل، ستاره تکنیکی فوتبال ایران چه عملکردی در سوپرلیگ بلژیک خواهد داشت.

«حسین‌زاده» تنها شد؛ «قلی‌زاده» چهارمین لژیونر ایرانی در ترکیه

وینگر 26 ساله فوتبال ایران در شرایطی حضور در سوپرلیگ ترکیه را پذیرفته و امروز قراردادش را با قاسم‌پاشا نهایی کرد که این تیم ترکیه‌ای، سومین تیم حرفه‌ای در دوران فوتبال علی قلی‌زاده است. او کارش را در آکادمی سایپا آغاز کرد و در تیم بزرگسالان این باشگاه شکوفا شد و سپس به شارلروای بلژیک رفت و حالا بعد از 5 سال، قلی‌زاده تصمیم گرفته تا در چالشی جدید حضور در قاسم‌پاشا را تجربه کند.

علی قلی‌زاده در حالی از شارلروا جدا شد که حالا فقط از بین بازیکنان ایرانی، امیرحسین حسین‌زاده در این تیم حضور دارد. در نقطه مقابل، قلی‌زاده چهارمین لژیونر فوتبال ایران است که در فوتبال ترکیه حضور پیدا کند؛ در حال حاضر، علی کریمی و مجید حسینی در سوپرلیگ ترکیه در تیم کایسری‌اسپور حضور دارند و محمد نادری هم در لیگ دسته اول ترکیه برای تیم آلتای‌اسپور به میدان می‌رود و باید دید عملکرد چهارمین لژیونر ایرانی شاغل در فوتبال ترکیه چگونه خواهد بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری