football360 logo

پرسپولیس خارجی‌ترین تیم لیگ؛ یک سوم گل‌های غیرایرانی لیگ برای سرخ‌پوشان

20 بهمن 1401 ساعت 11:4226 نظر
گلزنان خارجی در این فصل، نقش تعیین‌کننده‌ای در پرسپولیس داشته‌اند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، استفاده از بازیکنان خارجی در فوتبال ایران، همیشه پر حرف و حدیث بوده و بعضاً قیمت این بازیکنان با کیفیت‌شان سازگار نیست و در مقاطعی قوانین محدودکننده جهت بهره‌گیری از بازیکنان غیر ایرانی وضع شده است. پرسپولیس در این فصل اما نمونه موفق استفاده از بازیکنان خارجی به شمار می‌رود و این بازیکنان در امر گلزنی بسیار موفق بودند.

سهم بزرگ پرسپولیس از گلزنان خارجی لیگ

لیگ این دوره ۲۸۰ گل داشته که ۳۴ گل توسط بازیکنان خارجی زده شده است. از این تعداد، ۱۲ گل را بازیکنان خارجی پرسپولیس به ثمر رساندند. پرسپولیس فصل را با یورگن لوکادیا آغاز کرد. این مهاجم هلندی فوق‌العاده باکیفیت نشان داد و در ۹ بازی، ۶ گل زد و علی‌رغم اینکه ۸ هفته است که فوتبال ایران را ترک کرده همچنان بازیکنی بیشتر از این بازیکن گل نزده است.

همزمان با جدایی لوکادیا، شیخ دیاباته دیگر مهاجم خارجی پرسپولیس مصدوم شد تا دستان یحیی گل محمدی در آستانه دربی خالی‌تر از همیشه باشد ولی این‌بار نوبت مدافع گرجستانی پرسپولیس بود که شگفتی آفرید. گیورگی گولسیانی با ۲ گل مانع شکست تیمش در این بازی حساس شد. این بازیکن در ادامه باز هم برای پرسپولیس گل زد و دروازه نساجی را باز کرد.

پرسپولیس تا قبل از بازی با صنعت نفت با مشکل شدید گلزنی مواجه بود و پیش از ۲۰۰ دقیقه گل نزده بود. شیخ دیاباته پس از بهبود آسیب‌دیدگی در این دیدار به فرم ایده‌آل خود بازگشت و هر ۲ گل تیمش را به‌ثمر رساند تا همچنان بازیکنان خارجی کلیدی‌ترین نقش را در این تیم داشته باشند. این در حالی است که لیاندرو پریرا مهاجم برزیلی این تیم هنوز رونمایی نشده و این بازیکن هم می‌تواند در آمار گلزنی پرسپولیس سهیم باشد.

پرسپولیسِ لیگ بیست‌ودوم متفاوت‌تر از تمام فصول

در شرایطی بار اصلی گلزنی پرسپولیس را مهاجمان خارجی بر دوش می‌کشند که این تیم در طول تاریخ تجربه بدی در این زمینه داشته و همچنان خاطره پائولو دی کارمو و جونیور براندائو در ذهن هواداران این تیم باقی مانده است. پرسپولیس در صورت ادامه این روند می‌تواند رکورد بیشترین گل زده توسط بازیکنان خارجی در یک فصل در این تیم را بشکند. بهترین آمار سرخپوشان در لیگ هشتم ثبت شد. در آن دوره که با ۱۸ تیم برگزار می‌شد. ۱۳ گل توسط بازیکنان خارجی به ثمر رسید و پرسپولیس در آستانه رسیدن به این رکورد است. ابراهیم توره در آن فصل ۱۱ گل برای پرسپولیس زد تا همچنان رکورد بیشترین گل زده توسط یک بازیکن خارجی در یک فصل لیگ برتر در پرسپولیس در اختیار این بازیکن باشد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری