football360 logo

قربانیان جام شگفتی‌ها؛ 6 قهرمانی که دیگر نیستند!

04 اسفند 1401 ساعت 14:0046 نظر
با وجود آنکه هنوز پرونده مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی بسته نشده، حذف 6 تیم باسابقه قهرمانی در این رقابت‌ها قطعی شده است.

به گزارش فوتبال 360، جام حذفی همواره به جام شگفتی‌ها شهرت داشته و تیم‌های کم‌نام‌ونشان در این رقابت‌ها توانسته‌اند دست به کارهای بزرگی بزنند و خلق شگفتی کنند. در فصل جاری رقابت‌های جام حذفی هم این قاعده پابرجاست و نگاهی به تیم‌های حذف شده از گردونه رقابت‌های جام حذفی نشان می‌دهد که همچنان لقب جام شگفتی‌ها برازنده جام حذفی فوتبال ایران است. اتفاق جالب‌توجه درباره جام حذفی فصل جاری، حذف تیم‌هایی است که سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارند اما حالا حتی در بین 8 تیم برتر هم نیستند!

6 تیم باسابقه قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران حالا دیگر در این رقابت‌ها نیستند و پیش از آغاز مرحله یک‌چهارم نهایی کارشان در رقابت‌های جام حذفی به پایان رسیده و در صورت پیروزی گل‌گهر سیرجان در آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل فولاد خوزستان، هفتمین تیم باسابقه قهرمانی در جام حذفی هم از گردونه رقابت‌ها کنار خواهد رفت که در نوع خود رکورد جالب‌توجهی به‌شمار می‌رود.

تراکتور تبریز

شاگردان پاکو خمس اسیر قرعه سخت شدند و در همان گام نخست باید برابر استقلال قرار می‌گرفتند که این دوئل با هر برنده‌ای می‌توانست باعث حذف یکی از قهرمانان جام حذفی شود. سرخ‌پوشان تبریزی در ورزشگاه آزادی نمایش خوبی برابر استقلال داشتند اما در پایان یک بازی جذاب و البته جنجالی، شاگردان خمس نتوانستند جایی در بین 16 تیم برتر جام حذفی داشته باشند تا تراکتور با تجربه 2 قهرمانی در جام حذفی در همان مرحله یک‌شانزدهم نهایی از گردونه رقابت‌ها کنار برود.

فجرسپاسی شیراز

زردپوشان شیرازی که در کورس صعود به لیگ برتر هستند، اولویت‌شان در فصل جاری تمرکز روی رقابت‌های لیگ یک بود و شاگردان مهدی رجب‌زاده با ترکیبی متفاوت در جام حذفی حاضر شدند. آن‌ها در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفتند و نتوانستند در قائمشهر مقابل نساجی به پیروزی برسند تا فجرسپاسی هم پایانی زودهنگام در فصل جدید جام حذفی داشته باشد و فجری‌ها با وجود تجربه یک قهرمانی در این رقابت‌ها، نتوانند بار دیگر خود را در قامت یک تیم مدعی نشان بدهند.

ذوب‌آهن اصفهان

سومین تیم پرافتخار تاریخ جام حذفی فوتبال ایران خیلی زود در فصل جدید رقابت‌ها از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و شاگردان مهدی تارتار نتوانستند از سبقه و پیشینه تیم‌شان دفاع کنند. ذوبی‌ها که تجربه 4 قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در تاریخ جام حذفی را دارند، در همان مرحله نخست (مرحله یک‌شانزدهم نهایی) مقابل مس در رفسنجان با یک گل مغلوب شدند تا سبزپوشان اصفهانی به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های جام حذفی، وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشته باشند و خیلی زود رویای اضافه کردن یک جام دیگر به ویترین باشگاه ذوب‌آهن بر باد برود.

سایپا تهران

شاگردان محمود فکری در مرحله یک‌شانزدهم نهایی با قرعه بسیار سختی مواجه شدند و دوئل با سپاهان آن‌هم در ورزشگاه نقش جهان، مسیر دشواری بود که برای سایپا در فصل جدید جام حذفی ترسیم شد. خودروسازان که تمرکز اصلی‌شان را روی رقابت‌های لیگ یک گذاشته بودند، در مقابل سپاهان حرفی برای گفتن نداشتند و خیلی زود از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. سایپا حدود 3 دهه قبل در سال 1372 توانست فاتح جام حذفی شود و تلاش دوباره آن‌ها برای طلسم‌شکنی و رسیدن دوباره به قهرمانی بی‌سرانجام بود و حالا خودروسازان باید یک فصل دیگر برای طلسم‌شکنی چشم‌انتظار بمانند.

ملوان بندرانزلی

ملوانی‌ها عجیب‌ترین صعود ممکن را به جمع 16 تیم برتر جام حذفی داشتند؛ به‌طوری که شاگردان مازیار زارع در مقابل نفت مسجدسلیمان باختی 3 گله را تجربه کردند اما استفاده نفتی‌ها از بازیکن غیرمجاز باعث شد تا کمیته انضباطی به سود ملوان حکم بدهد و شاگردان زارع بتوانند به جمع 16 تیم برتر راه پیدا کنند. با وجود رسیدن به جمع 16 تیم برتر، ملوانی‌ها در کنار زدن تیم استقلال ناموفق بودند تا پنجمین تیم پرافتخار تاریخ جام حذفی با 3 قهرمانی و 4 نایب‌قهرمانی هم خداحافظی زودهنگامی با این رقابت‌ها داشته باشد.

سپاهان اصفهان

طلایی‌پوشان اصفهانی شاید بزرگ‌ترین غایب مرحله یک‌هشتم نهایی باشند. صدرنشین لیگ برتر که حالا دیگر جایی در جام حذفی ندارد و نمایش ضعیف شاگردان ژوزه مورایس در خانه باعث شد تا آن‌ها در نبرد حیثیتی مقابل پرسپولیس بازنده شوند و نه‌تنها همچنان طلسم ناکامی‌هایش مقابل سرخ‌پوشان پایتخت در خانه ادامه داشته باشد، بلکه آن‌ها دیگر شانسی برای ماجراجویی در جام حذفی نداشته باشند تا با وجود کسب 4 قهرمانی، طلایی‌پوشان اصفهانی ادامه مسابقات جام حذفی را از خانه دنبال کنند و دیگری شانسی برای اضافه کردن یک جام دیگر به ویترین افتخارات خود نداشته باشند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری