football360 logo

اسطوره فوتبال فرانسه درگذشت؛ «ژوستو» در آرامش ابدی

10 اسفند 1401 ساعت 15:223 نظر
ژوست فونتن، رکورددار گلزنی در یک دوره جام‌جهانی در سن 89 سالگی دیده از جهان فرو بست.
به گزارش فوتبال 360، ژوست فونتن، مهاجم اسطوره‌ای تیم ملی فوتبال فرانسه در قرن گذشته و رکورددار گلزنی در یک دوره جام‌جهانی، صبح چهارشنبه درحالی که 89 سال سن داشت، دیده از جهان فرو بست.
فونتن که دوران اوجش را صرفاً در لیگ یک به میدان رفت و بیشتر به سبب حضور در تیم ملی فوتبال فرانسه شناخته شده بود در تورنمنت 1958 موفق شد 13 گل در جریان تنها 6 بازی به ثمر رسانده و رکورددار گلزنی در یک دوره از جام‌جهانی لقب بگیرد؛ دستاوردی که سال‌ها بعد از رسیدن به آن و افزایش تعداد بازی تیم‌ها در جام‌جهانی، هرگز برای سایر بازیکنان به دست نیامد و رکورد او را فعلاً جاودانه کرده است.
او رکورد به ثمر رساندن 30 گل در 21 بازی ملی با پیراهن آبی‌ها را در کارنامه داشته و نقش اول رساندن تیم رنس به فینال لیگ قهرمانان اروپا 1959 و نایب قهرمانی مقابل رئال مادرید در فینال بود. او که در دوران مربی‌گری هم به تجربه قابل توجهی دست یافت، موفق شد در سال 1974 پاریس را به سطح اول فوتبال فرانسه برساند و سرمربی‌گری تیم ملی مراکش را هم در کارنامه داشت. ژوستو در دوران حرفه‌ای به‌عنوان بازیکن، 4 قهرمانی لیگ یک فرانسه در پیراهن تیم‌های رنس و نیس را تجربه کرد و 2  بار هم  جام حذفی را بالای سر برد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری