football360 logo

بازیکنان «بیگ سیکس» در آرزوی تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ؛ پیراهن‌های همیشه

19 اسفند 1401 ساعت 14:387 نظر
هری کین، تنها بازیکنی است که بهترین گلزن بوده و هنوز با پیراهن تاتنهام به میدان می‌رود.
به گزارش فوتبال 360، کیلیان امباپه هفته گذشته با گذشتن از رکورد ادینسون کاوانی، گل شماره 201 خود را برای پاری‌سن‌ژرمن به ثمر رساند و چهارشنبه شب حذف تلخی را با این تیم مقابل بایرن‌مونیخ از دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرد.
 بسیاری کارشناسان بر این باورند جوان فرانسوی برای شکوفا کردن استعدادش ناچار به ترک پاریس، شاید به مقصد رئال مادرید خواهد بود که از کودکی رویای رسیدن به آن را دارد. بازیکنان دیگری هم سودای رکوردشکنی دارند و حالا روز به روز به شکستن رکورد گلزنی در تیم مورد علاقه‌شان نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند.
راشفورد در دسترس‌ترین گزینه
در لیگ برتر انگلیس، مارکوس راشفورد بدون شک در صدر این لیست قرار می‌گیرد. ستاره این روزهای منچستریونایتد که اگرچه فاصله‌ای فعلاً قابل توجه با بهترین گلزن تاریخ باشگاهش دارد اما در صورت تمدید قرارداد و باقی ماندن در اولدترافورد به زودی این رکورد را هم خواهد شکست و در مقایسه با ستارگان سایر تیم‌های «بیگ سیکس»، به اسطوره شدن نزدیک‌تر است.
راشفورد که در ماه گذشته رکوردهای مختلفی از وین رونی را شکسته و در لیگ برتر انگلیس، هشتمین گلزن برتر تاریخ منچستریونایتد است در تمامی رقابت‌ها فاصله 11 پله‌ای تا وین رونی، بهترین گلزن تاریخ باشگاه منچستریونایتد دارد و درحالی که در 343 بازی به میدان رفته، 117 گل به ثمر رسانده و هدف شماره یک او تا پایان فصل، رسیدن به رکورد اندی کول (121) و اوله گنار سولسشائر (126) به نظر می‌رسد.

بمان و اسطوره شو!
اگر راشفورد تا پایان فصل که حداقل 16 دیدار دیگر باقی مانده است، موفق به زدن 10 گل دیگر شود، به‌تنهایی در جایگاه دهمین گلزن برتر در تاریخ منچستریونایتد قرار خواهد گرفت و آنگاه مارک هیوز، جرج بست، کریستیانو رونالدو، رود فن نیستلروی، سر بابی چارلتون، پل اسکولز، رایان گیگز و دنیس لاو (184) را تا قبل از شکستن رکورد رونی (253) مقابل خود خواهد دید.
نکته جالب توجه اینجاست نرخ گلزنی مارکوس رشفورد در سال‌های اخیر، به ثمر رساندن 0.34 گل به ازای هر بازی بوده و در این میان، رود فن نیستلروی که موفق شده بود در 219 بازی، 150 گل برای شیاطین سرخ به ثمر برساند، بهترین عملکرد را با به ثمر رساندن 0.68 گل به ازای هر بازی داشته است. رونی هم که پس از گیگزی و اسکولزی به نقطه عطف 500 بازی برای یونایتد رسیده بود به طور میانگین هر 177 دقیقه یک بار دروازه رقبا را باز می‌کرد و فاصله‌ای بسیار زیاد با نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش از خود بر جای گذاشت.
عملیات غیرممکن صلاح
در لیورپول اما اوضاع متفاوت است و محمد صلاح (178) که با حضور در دیدار مقابل منچستریونایتد، رکورد بهترین گلزن تاریخ لیورپول در لیگ برتر را شکست در تمامی رقابت‌ها فاصله‌ای جالب توجه با ایان راش (336) دارد و درحالی که به روزهای پایانی حضورش در آنفیلد نزدیک می‌شود در بهترین حالت خواهد توانست با گذر از رابی فاولر (183) به رکورد استیون جرارد رسیده (186) و سومین گلزن برتر تاریخ لیورپول در تمامی رقابت‌ها شود. هرچند رکورد راجر هانت فقید (221) به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ قرمزهای آنفیلد دور از دسترسِ ستاره مصری نخواهد بود.

رویای دور از دسترس دی‌بروینه
در منچسترسیتی، سرخیو آگوئرو جایگاهی بدون شک اسطوره‌ای دارد و درحالی که دیگر بازنشسته شده است، رکوردش به عنوان برترین گلزن تاریخ سیتیزن‌ها با 260 گل در 390 بازی را فعلاً توسط کوین دی‌بروینه (91 گل در 340 بازی)، چهارمین گلزن برتر تاریخ باشگاه در خطر می‌بیند. دی بروینه با توجه به پستش قادر نخواهد بود تبدیل به برترین گلزن تاریخ سیتیزن‌ها شود. رحیم استرلینگ و گابریل ژسوس به‌ترتیب فاصله‌ای 129 و 165 گله با آگوئرو دارند و  ریاض محرز (75) و فیل فودن (58) در جمع برترین گلزنان تاریخ سیتی با بیش از 50 گل، هنوز پیراهن این تیم را بر تن دارند.
نکته جالب توجه اینجاست ارلینگ هالند که هنوز یک فصل کامل را هم با پیراهن سیتی به میدان نرفته، موفق شده با به ثمر رساندن 33 گل در 34 بازی، در رتبه بیست و چهارم برترین گلزنان تاریخ باشگاه قرار بگیرد. در مقایسه‌ای با ستارگان سایر باشگاه‌هایی که این رتبه را در اختیار دارند، نام روی کین (51 گل در 473 بازی) و استیو مک‌منمن (66 گل در 364 بازی) به ترتیب برای منچستریونایتد و لیورپول به چشم می‌آید.

ساکا و رویای گل‌های 3 رقمی
در آرسنال، رکورد بهترین گلزن تاریخ در اختیار تیری آنری (228 گل در 376 بازی) است و درحالی که تا رتبه چهارم، نام ستارگان روزهای نه چندان دور جهان فوتبال از جمله ایان رایت (156)، رابین فن‌پرسی (132) و دنیس برکمپ (115) به چشم می‌آید در ترکیب حال حاضر توپچی‌ها بازیکنی حضور ندارد که رتبه‌ای بالاتر از 28 را در اختیار داشته باشد و بیست و هشتمین گلزن برتر تاریخ آرسنال، بوکایو ساکای جوان با 34 گل در 165 بازی است. در این جمع، اولیویه ژیرو ششمین گلزن برتر تاریخ آرسنال است که به نقطه عطف صد گل با پیراهن این تیم رسیده و در تاریخ آرسنال، تنها 6 بازیکن تعداد گل‌هایشان را 3 رقمی کرده‌اند؛ دستاوردی که طی فصول آینده می‌تواند به نام ساکا به‌عنوان هفتمین بازیکن تاریخ آرسنال با گذر از صد گل زده، باشد

فقر گلزنی در چلسی پسا مورینیو
در چلسی هم شرایط به همین ترتیب است و میسون مانت، بهترین گلزن چلسی در ترکیب حال حاضر تیم، بیش از 33 گل (در 192 دیدار) به ثمر نرسانده و رتبه‌ای بهتر از سی و هفتم در جمع برترین گلزنان تاریخ این باشگاه ندارد. در تاریخ چلسی، بهترین گلزنان باشگاه فرانکی لمپارد (211 گل در 648 بازی) و دیدیه دروگبا (164 گل در 381 بازی) هستند که به‌ نظر پس از ترک باشگاه توسط ادن ازار (110)، بازیکنی فعلاً قادر نخواهد بود به رکورد آنها دست یابد. ضمن اینکه کای هاورتز هم در 125 بازی برای چلسی 30 گل به ثمر رسانده و در رتبه چهل و سوم است!

اسطوره اسپرز همینجاست
تاتنهام به‌ عنوان دیگر باشگاه لندنی، اگرچه هری کین (201) و سون هیونگ مین (98) را بالاتر از تدی شرینگهام (97) به‌عنوان برترین گلزنان تاریخ باشگاه در رقابت‌های لیگ برتر می‌بیند اما با در نظر گرفتن فیلتر تمام رقابت‌ها، این رکورد به تنهایی در دستان هری کین (268 گل در 423 بازی) قرار می‌گیرد و او کاملاً نسبت به سایر بازیکنان تاریخ اسپرز تافته جدابافته است. جالب اینجاست رتبه دوم برترین گلزنان تاریخ تاتنهام در دستان جرمن دفو (143) است و سون هیونگ مین قادر خواهد بود به زودی رتبه دوم برترین گلزن تاریخ تاتنهام در تمامی رقابت‌ها را  با به ثمر رساندن 4 گل دیگر، به‌تنهایی از آن خود کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری