football360 logo

کسی رکورد بهترین گلزن باشگاه‌های ایتالیایی را تهدید نمی‌کند؛ مرثیه مرگ وفاداری!

19 اسفند 1401 ساعت 18:265 نظر
چیرو ایموبیله تنها گلزن برتر تیم‌های محبوب سری آ بوده که هنوز پیراهن لاتسیو را بر تن دارد.
به گزارش فوتبال 360، وقتی چیرو پیراهن لاتسیو را از تنش خارج کند و تصمیم به ادامه مسیرش بدون بال‌های عقاب بگیرد، آن روز بیانکوچلستی یکی از وفادارترین بازیکنانش را از دست خواهد داد اما فارغ از کیفیت او که با افزایش سن تحت تاثیر قرار می‌گیرد، ایموبیله را نمی‌توان بازیکن تک باشگاهی به حساب آورد.
او پیش از آنکه پیراهن لاتسیو را بر تن کند، مدت زمان قابل توجهی را در سایر باشگاه‌های فوتبال پشت سر گذاشت و از دورتموند و سویا تا تورینو، جنوا و یوونتوس توپ زد.
ایموبیله اگرچه بازوبند کاپیتانی بیانکوچلستی را بر بازو می‌بندد و از قدرت رهبری کاملاً قابل توجهی در تیمی از سرزمین مادری‌اش بهره‌مند است اما مدافع این روزها نیمکت نشینِ این تیم، اشتفان رادو باسابقه‌ترین بازیکن لاتسیو نام دارد. او 140 بازی بیشتر از ایموبیله در ترکیب آبی آسمانی‌های پایتخت به میدان رفته و رکورددار بازی با پیراهن این تیم در طول تاریخ است. حتی در ترکیب این تیم، میلینکوویچ ساویچ هم سابقه‌ای بیشتر از ایموبیله دارد اما چیرو به‌ عنوان چهاردهمین بازیکن باتجربه تاریخ عقاب‌ها، بهترین گلزن تاریخ لاتسیو با 193 گل لقب گرفته و فاصله‌اش با سیلویو پیولای فقید در رتبه دوم برترین گلزنان این باشگاه، روز به روز از 34 گل بیشتر می‌شود. نزدیک‌ترین تعقیب کننده ایموبیله که هنوز در حال بازی است، سرگی میلینکوویچ ساوویچ بوده.او تنها 64 گل به ثمر رسانده و در رتبه یازدهم جا خوش کرده است.
هیچکس اینجا به تو مانند نشد!
در نیمه دیگر پایتخت اما هنوز فرانچسکو توتی شمایل اسطوره‌ای خود را رها نکرده است؛ هرچند مالکان باشگاه شأنِ او را حفظ نکرده و باعث شده‌اند جای خالی‌اش در کنار تیم، جلب توجه کند. توتی شمایل باشگاه رم است. او در یکی از مصاحبه‌هایش اعلام کرده بود وقتی فرزندش را برای حضور در تمرینات تیم پایه رم می‌برد، در ماشین منتظر مانده و تمام مدت با بغض، خاطراتش در الیمپیکو را مرور می‌کند. «پادشاه هشتم رم» که در کنار دنیله دروسی مجموعاً بیش از 1400 مرتبه به میدان رفته، بهترین گلزن تاریخ جالوروسی با 307 گل است و نزدیک‌ترین تعقیب کننده او، فاصله‌ای 169 گله دارد.

در میان بازیکنانی که این روزها پیراهن رم را بر تن می‌کنند، استفان الشعراوی نزدیک‌ترین تعقیب کننده با تنها 53 گل زده است. او، خود را در رتبه بیست و دوم می‌بیند و آخرین بازیکنی که در سال‌های اخیر به رکورد او نزدیک شد، ادین ژکو نام دارد. مهاجم بوسنیایی در نهایت تعداد گل‌هایش برای رم از 119 تجاوز نکرد؛ عددی حدود یک سوم تعداد گل‌هایی که دون فرانچسکو در طول 24 سال برای گرگ‌ها به ثمر رساند.
جنتلمن با 290 شاخه گل
اسطوره یوونتوس، الساندرو دل‌پیروی وفادار، دیگر رکورددار گلزنی در میان 6 باشگاه محبوب در فوتبال ایتالیاست. او هرگز دستان بانوی پیر را در طول 19 سال رها نکرد و موفق شد در 705 بازی، 290 بار دروازه رقبا را باز کند. در تاریخ بیانکونری، پائولو دیبالا تنها بازیکنی بود که هنوز هم در حال بازی است و نزدیک‌ترین تعقیب کننده او با 115 گل به حساب می‌آمد و در نهایت هم یوونتوس را به مقصد رم ترک کرد.

هرچند دیبالا با این تعداد گل در رتبه‌ای بهتر از دهم در جمع برترین گلزنان تاریخ یوونتوس نایستاد و هرگز موفق به شکستن رکورد سایر گلزنان برتر از جمله روبرتو بتگا (179)، داوید ترزگه (171)، عمر سیووری (165)، پیترو آناستازی (130) و روبرتو باجو (115) نشد. جواهر آرژانتینی در تعداد 293 بازی به این رکورد رسید و باجو برای به ثمر رساندن این تعداد گل، 93 بازی کمتر از دیبالا انجام داده بود. در میان بازیکنان حال حاضر یوونتوس، لئوناردو بونوچی (37) و پل پوگبا (34) در جمع برترین گلزنان تاریخ باشگاه حضور دارند. این تعداد گل، رتبه‌هایی بهتر از پنجاه و یکم و پنجاه و هشتم برایشان نداشته است.
شوا، تا سال‌ها دور از دسترس
در جمع روسونری، زلاتان ایبراهیموویچ اگرچه برای ایستادن در رتبه دهم برترین گلزنان تاریخ میلان 12 گل دیگر در این سن و سال نیاز دارد اما فاصله‌اش با 3 گلزن برتر تاریخ قرمز و مشکی‌ پوشان، گونار نوردال (214)، آندری شوچنکو (175) و جیانی ریورا (164)، کاملاً قابل توجه است و ستارگان روزهای نه چندان دور میلان نظیر کاکا (104)، فیلیپو اینزاگی (126) و مارکو فان باستن (125) را هم بالاتر از خود می‌بیند. ایبرا در این فصل و به تازگی، موفق شد رکورد مسن‌ترین بازیکنان تاریخ میلان از جمله الساندرو کوستاکورتا و پائولو مالدینی را بشکند.

رافائل لیائو، ستاره این روزهای میلان در ترکیب تحت هدایت پیولی با به ثمر رساندن 36 گل، فعلاً رتبه‌ای بهتر از چهل و هفتم نداشته و تعداد گل‌هایش از پائولو مالدینی و فرانکو بارزی، شمایل باشگاه میلان که در پست مدافع و مجموعاً در بیش از 1600 بازی به میدان رفتند، تنها 3 عدد بیشتر است.
فعلاً 3 رقمی شوید تا بعد!
در تیم دیگر شهر میلان، جوزپه مه‌آتزا (284) و الساندرو التوبلی (209) از این نظر رکورددار هستند و تنها بازیکنی که فعلاً رکوردشان را تهدید می‌کند، لائوتارو مارتینس با 91 گل در رتبه دهم است. هرچند او برای بهبود رکوردش، ابتدا باید به تعداد گل‌های کریستین ویری (123)، مائورو ایکاردی (124) و ساندرو ماتزولا (162) برسد. لوکاکو  با 68 گل، دیگر ستاره هنوز فعال نرآتزوری است. هر ۲ بازیکن پیش از این از رکورد رونالدو نازاریو (59) عبور کرده‌اند.
جای خالی که زود پر شد
اگرچه این روزها در ناپل، همه جا صحبت از ویکتور اوسیمن و خویچا کواراتسخلیاست اما برترین گلزنان تاریخ ناپولی که با وجود عبور از رکورد دیگو آرماندو مارادونا (115)، هرگز دستشان به لمس جام سری آ نرسید، تابستان گذشته این باشگاه را ترک کردند تا هوای تازه به استشمام پارتنوپی برسد.

 ستارگان جوان ناپولی به زودی آرزوی گلزنان اسطوره‌ای این باشگاه را تجربه خواهند کرد و اوسیمن راه دور و درازی تا شکستن رکورد 3 گلزن برتر تاریخ ناپولی، دریس مرتنس (148)، لورنتسو اینسینیه (122) و مارک همشیک (121) دارد و برای رسیدن به این هدف، بعید است حضورش دوام چندانی در بندر ناپل داشته باشد. ستاره نیجریایی که تا به حال، 49 گل به ثمر رسانده در رتبه شانزدهم ایستاده و ممکن نیست تا پایان فصل بتواند رتبه‌ای بهتر از چهاردهم داشته باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری