football360 logo

جوان‌ها منتظر خانه‌تکانیِ آقای سرمربی؛ از دوست یک اشارت، از ما به سر دویدن

25 اسفند 1401 ساعت 11:55101 نظر
مسن‌ترین تیم جام جهانی 2022 برای اینکه بتواند در جام ملت‌ها و همچنین دوره‌ بعدی جام جهانی شانسی داشته باشد، باید از همین حالا خانه‌تکانی داشته باشد و به مهره‌های جوان فرصت عرض اندام بدهد.

به گزارش فوتبال 360، یکی از چالش‌های پیش روی امیر قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال ایران بحث بالا بودن میانگین سنی نفرات است. بدون شک بارها با این گزاره روبرو شدید که ایران در جام جهانی 2022 قطر مسن‌ترین تیم بود و ابوالفضل جلالی با 24 سال، جوان‌ترین بازیکن اعزامی به قطر به‌حساب می‌آمد.

سرمربی جدید تیم ملی حالا باید نفراتی جدید را به تیم تزریق کند و یک یا چند بازیکن مسن را از لیست خارج کند. در این گزارش قصد داریم به بازیکنان جوان و نسبتا جوانی اشاره کنیم که می‌توانند در ادامه‌ راه کمک‌حال تیم ملی باشند و بیش از پیش دیده شوند. ذکر این نکته لازم است که اصولا در لیگ برتر فوتبال ایران چندان به بازیکنان جوان میدان داده نمی‌شود و مانند فوتبال روز دنیا منظور ما از بازیکن جوان، بازیکنان زیر 20 سال نیستند.

حسین پورحمیدی

فصل به فصل در حال پیشرفت است و همانند 2 سال گذشته یک مرتبه‌ دیگر در کورس رقابت برای کسب بیشترین کلین‌شیت است و جدی‌ترین رقیب علیرضا بیرانوند در این زمینه به‌حساب می‌آید. پورحمیدی در 24سالگی به اوج پختگی رسیده و می‌تواند حداقل در اردوهای تیم ملی حاضر باشد تا در آینده به یکی از گزینه‌های اصلی برای حراست از دروازه‌ تیم ملی تبدیل شود. دروازه‌بان سابق استقلال نشان داده پتانسیل رقابت با بزرگان را دارد. خلاف فصول قبلی دیگر خبری از اشتباهات عجیبی که گاها مرتکب می‌شد نیست و می‌توان از عملکرد او، اعتماد زیادی را دریافت کرد.

محمد محبی

بازیکن محبوب مارک ویلموتس پس از افتی بلندمدت و انتقالی ناکام به پرتغال حالا در استقلال و زیر نظر سرمربی پرتغالی‌اش به روزهای خوب رسیده و با وجود نمایش سینوسی‌اش در هفته‌های اخیر، یکی از ارکان اصلی موفقیت آبی‌پوشان در لیگ بیست‌ودوم بوده است. ستاره‌ بوشهری و 24 ساله‌ استقلال در لیگ بیست‌ودوم، 5 گل به‌ثمر رسانده و شایستگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد. او قابلیت بازی در تمام نقاط خط حمله را دارد و محدود به یک سمت نیست.

محمد عمری

یحیی سرانجام در این فصل به این بازیکن ریزجثه و 23ساله فرصت کافی را داد تا مشخص شود چه استعداد و اعتماد به نفس بالایی دارد. محمد عمری مرد روزهای بزرگ بوده و در 2 مسابقه‌ مهم برابر گل‌گهر و تراکتور، ستاره‌ی پرسپولیس بوده و 6 امتیاز بیرون از خانه را به یحیی تقدیم کرده است. عمری با قابلیت‌های بالایی که از خود بروز داده بدون شک می‌تواند مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار بگیرد. یکی از ویژگی‌های مهم او این است که به قابلیت‌هایش باور دارد و می‌تواند در مواقع حساس کارهای بزرگی را انجام دهد.

مهدی قایدی

روزهای کابوس‌وار امارات به دست فراموشی سپرده شده و قایدی به همان بازیکن جذاب پیش از لژیونر شدن، تبدیل شده است. او حالا مرد اول ساپینتو در نیم‌فصل دوم نام گرفته و موفق شده با 6 گل، بهترین گلزن استقلال در لیگ بیست‌ودوم باشد. قایدی 24ساله تاوان روزهای بدش را با دعوت نشدن به تیم ملی برای جام جهانی داد و شاید اکنون که در مسیر بازگشت قرار گرفته می‌تواند یکی از حاضرین در اردوی پیش روی تیم ملی فوتبال ایران باشد.

رضا شکاری

یکی از آماده‌ترین بازیکنان کنونی لیگ برتر و شاگرد امیر قلعه‌نویی در سیرجان، تا آخرین حضور ژنرال روی نیمکت گل‌گهر در لیگ برتر تلاش خود را کرد تا نشان دهد حالا دیگر آن بازیکن ناپخته‌ سابق نیست و می‌شود روی او حساب ویژه‌ای باز کرد. شکاری در لیگ بیست‌ودوم جزو باثبات‌ترین نفرات تیم پرنوسان آبی‌پوش استان کرمان بوده و در 24 سالگی آماده‌ حضور در تیم ملی فوتبال ایران است.

سامان فلاح

یکی از دل‌گرمی‌های لیگ برتر همین کاپیتان 21 ساله‌ پیکان است. مدافعی که در اوج جوانی پخته کار می‌کند و قوت قلب تیم مجتبی حسینی است. کاپیتان تیم امید ایران می‌تواند از جذابیت‌های اردوی پیش رو باشد. او سابق بر این هم به اردوها دعوت شده و حالا باید یک گام جلوتر برود و جزو پیشگامان پروسه‌ جوان‌سازی اسکواد یوزها باشد. وقت آن رسیده تا او را کم‌کم در اسکلت اصلی مشاهده کنیم.

محمدرضا آزادی

188 سانتی‌متر، بلندای قامت این بازیکن 23 ساله و تبریزی است. مهاجمی که در استقلال، تراکتور و یونان توانایی‌اش آنطور که باید و شاید به‌چشم نیامد اما حالا در اراک و زیر نظر مهدی رحمتی به همه خیلی خوب نشان داد که هم روی زمین، هم روی هوا و هم در زدن ضربات ایستگاهی یک بازیکن استاندارد است. محمدرضا آزادی هم جزو شگفتانه‌های لیگ بیست‌ودوم بود و با توجه به سن و سال و فیزیک خوبی که دارد، می‌تواند به زودی لقب ملی‌پوش را به خود بگیرد. فراموش نکنیم او شانس خوبی برای آقای گلی در لیگ بیست‌ودوم هم دارد.

امیرحسین حسین‌‌زاده

بی سرو و صدا در بلژیک مشغول به بازی است. نمی‌شود گفت نمایش درخشانی داشته اما برای شارلروا بازی می‌کند و طبیعی است که در اولین فصل لژیونر شدنش آنطور که باید و شاید همه‌چیز برایش به خوبی پیش نرود. حسین‌زاده‌ 22 ساله در همین سال 1401، یکی از علل اصلی قهرمانی استقلال بود و از آن روزها خیلی عبور نکرده‌ایم. کارلوس کی‌روش به او توجهی نداشت اما قلعه‌نویی می‌تواند روی این بازیکن تاثیرگذار که قابلیت رقم زدن تفاوت‌ها را دارد، حساب کند و او را به زودی فرا بخواند.

به جز این بازیکنان می‌توانیم از محمدامین حزباوی (فولاد)، محمدحسین اسلامی (ذوب‌آهن)، مهدی هاشم‌نژاد (تراکتور)، احمد شریعت‌زاده (صنعت‌نفت)، محمد خدابنده‌لو (گل‌گهر) و ... یاد کنیم. بازیکنانی که نیاز دارند کمی بیشتر توانایی‌های خود را بروز دهند تا کادرفنی تیم ملی برای دعوت کردن‌شان جدیت بیشتری داشته باشد و صرفا برای یک حضور نمایشی به اردوها دعوت نشوند. اتفاقی که چند ماه قبل برای چند نفر از آن‌ها رخ داد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری