football360 logo

کارشناسی داوری هفته بیست‌وسوم؛ آبی‌ها ضرر کردند، سرخ‌ها سود!

26 اسفند 1401 ساعت 13:0070 نظر
لیگ برتر فوتبال ایران در هفته بیست‌وسوم با اشتباهات داوری پرشمار کار خود را به پایان برد.

به گزارش فوتبال 360، هفته بیست‌وسوم لیگ برتر با صحنه‌های جنجالی داوری به پایان رسید و بسیاری از مربیان اعتراض داشتند که تیم‌شان با توجه به اشتباه داوران، متضرر شده است. جنجالی‌ترین صحنه هفته در ورزشگاه آزادی تهران و در تقابل تیم‌های پرسپولیس و سپاهان رخ داد که پیام حیدری تصمیم اشتباه فرهاد فرهادپور کمک دوم خود را تایید کرد و این تایید باعث شد تا گل سالم سپاهان که توسط محمد کریمی به‌ثمر رسیده بود، مردود اعلام شود. اما به جز گل سالم اما مردود سپاهان، صحنه‌های جنجالی دیگری هم در هفته بیست‌وسوم رخ داد که نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال 360، آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

فولاد خوزستان - استقلال تهران

در تنها صحنه مشکوک این مسابقه، در لحظه برخورد عارف آقاسی با سعید مهری، مدافع فولاد مرتکب خطا می‌شود و داور باید یک ضربه پنالتی به سود تیم استقلال اعلام می‌کرد.

صنعت‌نفت آبادان - ملوان بندرانزلی

در لحظه ضربه حکیم نصاری هافبک تیم صنعت‌نفت، توپ به دست مدافع ملوان برخورد نکرده و به نظر کارشناس داوری فوتبال 360، داور مسابقه به درستی دستور به ادامه بازی داده است.

در دقیقه 30 و صحنه گل تیم صنعت‌نفت، رحیم آلبوغبیش در آفساید قرار نداشت و گل زردپوشان آبادانی به درستی به‌ثمر رسید.

میلاد جهانی در دقیقه 86 مرتکب خطای شدید می‌شود و باید بازیکن تیم ملوان از زمین مسابقه اخراج می‌شد که این اتفاق رخ نداد.

ذوب‌آهن اصفهان - نساجی مازندران

در دقیقه 75، داور به اشتباه خطای حرکت خطرناک کریم اسلامی مهاجم تیم نساجی را اعلام می‌کند، آن‌هم در حالی‌که بازیکن ذوب‌آهن مرتکب خطا شد.

در صحنه به‌ثمر رسیدن گل تیم نساجی در دقیقه (5+90)، به تشخیص کارشناس داوری فوتبال 360، نه خطای آفساید رخ داده و نه مهاجم نساجی روی دروازه‌بان ذوب‌آهن مرتکب خطا شده و داور مسابقه به اشتباه گل صحیح تیم نساجی را مردود اعلام کرده است.

هوادار تهران - مس کرمان

خطای هند محمدجواد محمدی مهاجم تیم هوادار پیش از رسیدن توپ به بابک مرادی به درستی از سوی داور مسابقه تشخیص داده شد.

در محوطه جریمه هوادار، خطای هندی رخ نداد و محمدی از دست خود استفاده نکرد و توپ به دست او برخورد کرد.

حسین ابراهیمی در شرایطی در محوطه جریمه مس کرمان سرنگون شد که داور مسابقه باید به سود تیم هوادار اعلام ضربه پنالتی می‌کرد اما به اشتباه خطای مدافع مس کرمان را تشخیص نداد.

پرسپولیس تهران - سپاهان اصفهان

در لحظه برخورد شهریار مغانلو با مرتضی پورعلی‌گنجی، خطایی رخ نداد و ادامه بازی، تصمیم بهتری بود اما در ادامه، نوع اعتراض مدافع پرسپولیس صحیح نیست و باید پورعلی‌گنجی از داور مسابقه اخطار دریافت می‌کرد.

محمد کریمی در شرایطی روی پاس میلاد زکی‌پور موفق به گلزنی برای تیم سپاهان شد، که در تصاویر تلویزیونی کاملاً مشخص است که پیش از رسیدن توپ به زکی‌پور، فرشاد فرجی مدافع پرسپولیس آفساید را پر کرده و کمک‌داور مسابقه به اشتباه گل صحیح تیم سپاهان را مردود اعلام کرده است.

لیاندرو پریرا در برخورد با جلال‌الدین علی‌محمدی مرتکب خطا شد و پیام حیدری به درستی به او کارت زرد نشان داد.

پریرا در صحنه دوم هم که کارت زرد دوم را دریافت می‌کند و از زمین بازی اخراج می‌شود، مرتکب خطا شد و داور مسابقه به درستی به او اخطار نشان داد و اخراج مهاجم پرسپولیس از زمین مسابقه، تصمیم درست پیام حیدری بود.

در نبرد تن‌به‌تن نیلسون جونیور با عیسی آل‌کثیر، پیش از آنکه مهاجم پرسپولیس مرتکب خطا شود، جونیور خطا می‌کند و باید در این صحنه یک ضربه ایستگاهی به سود تیم پرسپولیس اعلام می‌شد.

محمد دانشگر در صحنه خطا روی عیسی آل‌کثیر به درستی از داور مسابقه اخطار گرفت.

کمال کامیابی‌نیا در میانه زمین روی محمد کریمی هافبک تیم سپاهان مرتکب خطا شد و پیام حیدری که نزدیک به صحنه بود، به درستی خطای هافبک سرخ‌پوشان پایتخت را اعلام کرد.

تراکتور تبریز - مس رفسنجان

در دقیقه 71 و صحنه سرنگونی مهاجم مس رفسنجان در محوطه جریمه تراکتور، هیچ خطایی رخ داد و ادامه بازی، تصمیم درست داور مسابقه بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری