football360 logo

گاف غیرمنتظره مدیران فدراسیون فوتبال؛ ساختاری که تکمیل نمی‌شود!

27 اسفند 1401 ساعت 12:3010 نظر
آخرین مجمع فدراسیون فوتبال در سال 1401 قرار است فردا (یکشنبه) به صورت برخط به انجام برسد.

به گزارش فوتبال 360، مدیران فدراسیون فوتبال برای تکمیل ساختار اداری فدراسیون و البته مصوب‌کردن صورتحساب‌های مالی و موارد مشابه در سالی که گذشت، تصمیم گرفتند تا در 2 ماه پایانی سال 1401، 2 مجمع فوق‌العاده پیاپی برگزار کنند که در مجمع قبلی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال مشخص شد و همچنین در حضور نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و سازمان جهانی فوتبال (FIFA)، حسابرس مستقل بیرونی هم با رأی اعضای مجمع انتخاب شد تا یک گام دیگر در مسیر فرآیند تکمیل ساختار مدیریتی فدراسیون فوتبال برداشته شود.

مجمع فدراسیون فوتبال قرار است فردا برای آخرین‌بار در سال 1401 تشکیل جلسه بدهد؛ آن‌هم در شرایطی که به مانند مجمع قبلی، قرار بر حضور اعضا در تهران نیست و به صورت برخط قرار است این مجمع مهم به انجام برسد که در حالی‌که تصور می‌شد، یکی از دستور جلسات، انتخاب نایب‌رئیس زنان باشد اما گویا اشتباه مدیریتی رخ داده باعث شده تا همچنان دوره سرپرستی مریم منظمی ادامه داشته باشد و نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال در جلسه فردا احتمالاً مشخص نخواهد شد.

پیشنهاد اعضا برای پایان یک جنجال!

تعدادی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به دبیرکل، درخواست حذف یک بند مهم از اساسنامه فدراسیون را داشته‌اند که قرار است این پیشنهاد فردا در جلسه مجمع عمومی بررسی شود. موضوع مرتبط با عزل رئیس فدراسیون فوتبال براساس درخواست اعضای هیات‌رئیسه است که طبق درخواست اعضای مجمع، این اختیار باید از اعضای هیات‌رئیسه گرفته شود. این درخواست در شرایطی مطرح شده که سال گذشته، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با استناد به این بند جنجالی، از سمت خود با رأی اعضای هیات‌رئیسه کنار رفت.

اعضای مجمع معتقدند که نباید عزل رئیس فدراسیون در دسترس اعضای هیات‌رئیسه باشد و این موضوع مهم باید به صورت فوق‌العاده و ویژه در مجمع فدراسیون فوتبال مطرح شود. در صورت تصویب این پیشنهاد در مجمع فردا، دیگر سرنوشتی مشابه شهاب‌الدین عزیزی‌خادم برای سایر روسای فدراسیون فوتبال تکرار نخواهد شد و اختیار عزل رئیس فدراسیون تنها در دسترس اعضای مجمع خواهد بود.

کمیته انتخابات شکل نگرفت؛ پایان دوره سرپرستی روی هوا!

مریم منظمی در سوم اسفندماه به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال انتخاب شد و هدف مهدی تاج از انتخاب سرپرست، طرح موضوع انتخاب نایب‌رئیس زنان در مجمع پیش‌روی فدراسیون بود. با این‌حال اما از راهروی فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود که در جلسه فردای مجمع فوق‌العاده، خبری از انتخاب نایب‌رئیس زنان نخواهد بود.

تاج با وجود انتخاب منظمی به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی زنان، دستور تشکیل کمیته انتخابات برای بررسی مدارک و صلاحیت منظمی را صادر نکرده و همین مسئله باعث شده تا عملاً امکان برگزاری رأی‌گیری برای انتخاب نایب‌رئیس زنان در جلسه فردا (یکشنبه) وجود نداشته باشد. البته که برخی استدلال‌ها از اساسنامه فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که بدون تشکیل کمیته انتخابات، امکان انتخاب نایب‌رئیس از طریق مجمع وجود دارد اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که با توجه به شرایط و ضوابط قانونی، چنین امکانی برای منظمی فراهم نیست و او باید همچنان در کسوت سرپرست نایب‌رئیسی زنان کارش را دنبال کند.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری