football360 logo

جنجال در اردوی فرانسه پس از انتخاب کاپیتان؛ گریزمان در فکر خداحافظی!

02 فروردین 1402 ساعت 17:0619 نظر
تصمیم دیدیه دشان برای انتخاب جانشین یوریس، بی‌حاشیه نبود.
به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فرانسه پس از نایب قهرمانی در جام‌جهانی و مواجهه با خداحافظی ستارگان باتجربه‌اش از جمله هوگو یوریس، رکورددار بازی در پیراهن این تیم و رافائل واران، مدافع رباینده جام طلایی در سال 2018 در مقطع نخست مرحله مقدماتی یورو 2024 باید به مصاف تیم‌های هلند و ایرلند برود و درحالی که با جبل‌الطارق و یونان  همگروه است، با یک حاشیه جدید دست و پنجه نرم می‌کند.
خداحافظی یوریس بلافاصله پس از جام‌جهانی و حواشی بنزما، این پیش‌بینی را به وجود آورده بود که در دور از تصورترین حالت ممکن، رافائل واران باتجربه بازوبند کاپیتانی تیم را در بازی‌ها و تورنمنت‌های آینده بر بازو ببندد اما خداحافظی مدافع مستحکم این تیم، دغدغه جدیدی برای دیدیه دشان ایجاد کرد.
نظرسنجی به سبکی که غریب نیست!
دشان که ابتدا قرار بود بین بازیکنان تیم برای انتخاب کاپیتان نظرسنجی کرده و پس از انتخاب کاپیتان‌های چندگانه، بازوبند را به یکی بسپارد، در نهایت هرطور بود مطابق پیش‌بینی‌ها به انتخاب کیلیان امباپه جوان رسید‌. آنتوان گریزمان در ترکیب تیم همچون ژیرو یکی از بازیکنان باتجربه است و  به نقل از منابع نزدیک به رختکن تیم ملی فرانسه از این انتخاب دشان ناراضی بوده و دچار سرخوردگی شده.
رختکن تکه و پاره
به نقل از نشریه فیگارو، مهاجم باتجربه کاملاً از دشان ناامید شده.‌از طرفی حواشی درگیری سرمربی موفق تیم ملی فرانسه با کریم بنزما روز به روز ابعاد جدیدتری پیدا می‌کند و گریزو  تصمیم به خداحافظی از تیم ملی در 32 سالگی گرفته است. او  اگر از تصمیم ابتدایی خود منصرف نشود، به احتمال فراوان شاهد دودستگی عجیبی در رختکن تیم ملی در واپسین روزهای حضور دشان خواهیم بود.
پایان رویای کاپیتانی در جام ملت‌ها
گریزمان در خارج از زمین مسابقه هم رابطه‌ای بسیار دوستانه با سرمربی تیم ملی داشته و یکی از 2 بازیکن حاضر در تمامی دیدارهای فرانسه در جام‌های جهانی 2018 و 2022  بود. او رویای بر بازو بستن بازوبند کاپیتانی در مسابقات یورو 2024 را در سر می‌پروراند و حالا انتخاب بازیکنی که 8 سال از کوچکتر بوده و 51 بازی ملی کمتر انجام داده است توسط سرمربی به عنوان کاپیتان جدید تیم ملی کشور را توهین به خود تلقی می‌کند.
دشان از تصمیمش منصرف خواهد شد؟
طبق ادعای این منابع، اگرچه بعید و دور از تصور اما کاپیتانی امباپه برای بلند مدت نبوده و ممکن است پس از پایان بازی‌های دور مقدماتی، دشان در واکنش به این تصمیم، گریزمان را از کاپیتان دوم تیم برای مقطعی کوتاه در جام ملت‌های اروپا به کاپیتان نخست تیم تبدیل کرده و با سپردن بازوبند به او، خداحافظی شیرین‌تری برای پنجمین بازیکن باتجربه در تاریخ تیم ملی فرانسه رقم بزند.
جنجال پشتِ جنجال
امباپه 24 ساله نخستین بار در سال 2017 با پیراهن آبی‌ها به میدان رفته اما آنتوان گریزمان از سال 2014 تاکنون بازیکن تیم ملی فرانسه است و در 117 بازی، 6 گل بیشتر از کیلیان امباپه به ثمر رسانده است. صدالبته امباپه استعداد بزرگی است و در همین سن کم رکوردهایی زده که در تاریخ فوتبال بی‌سابقه بوده اما رفتارهای اخیر در کشور فرانسه با پدیده جوان، از حواشی مدیریتی پاریس تا بسیج ملی برای نگه داشتن او در لیگ فوتبال این کشور، یکی از عجیب‌ترین فصل‌های کتاب تاریخ معاصر فوتبال اروپاست و جدیدترین سکانسش هم اهدای بازوبند کاپیتانی تیم ملی به او، جلوتر از بازیکنان باتجربه‌ای چون اولیویه ژیرو و آنتوان گریزمان نام دارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری