football360 logo

۱۰ بازیکن برتر سال ۱۴۰۱؛ «چشمی» مرد روزهای بزرگ

02 فروردین 1402 ساعت 17:4770 نظر
«روزبه چشمی» در رده نهم بهترین بازیکنان فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱ قرار گرفت.

در پایان سال ۱۴۰۱، مجموعه فوتبال ۳۶۰، اقدام به معرفی ۱۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در این سال نموده است. این انتخاب بر اساس بررسی کارشناسان این مجموعه از عملکرد بازیکنان شاغل در ایران و لژیونرها در رقابت‌های باشگاهی و ملی در سال گذشته صورت گرفته است. نفر نهم این فهرست روزبه چشمی است که در این سال گلزن‌تر از همیشه شد.

مهم‌ترین روز حرفه‌ای «چشمی» در الریان

روزبه چشمی علی‌رغم ارائه نمایش قابل قبول در فصل گذشته جایی در فهرست تیم ملی نداشت. با بازگشت کی‌روش بخت به چشمی رو کرد و از آنجاییکه این مربی به بازیکنانی که قبلاً با آنها کار کرده بود اعتقاد داشت دوباره به تیم ملی فراخوانده شد ولی به نظر نمی‌رسید شانس چندانی برای بازی در تیم ملی باشد.

حضور چشمی در قلب خط دفاع یکی از سورپرایزهای ترکیب عجیب کی‌روش در بازی نخست مقابل انگلیس بود. این بازیکن بخشی از ترکیب ناهماهنگ دفاعی مقابل انگلیس بود و بین دو نیمه تعویض شد. در نیمه دوم بازی با ولز با مصدومیت چند بازیکن تیم ملی باز هم شانس دیگری به روزبه چشمی داده شد. ایران در شرایطی که کاملاً برتر از حریف بود تا دقایق پایانی وقت تلف‌شده نتوانسته بود به برتری دست یابد تا اینکه روزبه چشمی با شلیکی تماشایی از پشت محوطه جریمه گل پیروزی ایران را به ثمر رساند. چشمی در این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. برای اولین بار یک ایرانی در تاریخ جام جهانی جایزه بهترین بازیکن را از آن خود کرد و این افتخار به چشمی رسید.

روزبه مرد باتجربه استقلال قهرمان

استقلال فصل گذشته با به جای گذاشتن بهترین آمار دفاعی در تاریخ لیگ برتر، قهرمان لیگ شد. یکی از موثرترین بازیکنان ساختار دفاعی استقلال روزبه چشمی بود. با جدایی وریا غفوری، چشمی تبدیل به یکی از ۲ کاپیتان استقلال در فصل جدید شد. این بازیکن پس از گلزنی در جام‌جهانی، اعتماد به نفس بیشتری برای گلزنی پیدا کرد. روزبه در بازگشت از جام‌جهانی در بازی حساس دربی با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند. چشمی در بازی با ملوان هم برای استقلال گلزنی کرد تا علاوه بر وظایف دفاعی در گلزنی هم چهره موفقی نشان دهد. چشمی با استقلال علاوه بر قهرمانی لیگ موفق به فتح سوپرجام هم شد تا سال رویایی خود را کامل کند.


مطلب مرتبط:

۱۰ بازیکن برتر سال ۱۴۰۱؛ پدیده‌ای به نام «حسین‌زاده»

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری