football360 logo

جنجال بزرگ در اراک؛ ستاره کلمبیایی در یک‌قدمی جدایی

02 فروردین 1402 ساعت 10:308 نظر
وینگر باتجربه تیم آلومینیوم اراک با وجود درخشش در ترکیب این تیم، در آستانه جدایی قرار گرفته است.

به گزارش فوتبال 360، بازیکنان و سرمربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران بعد از فرا رسیدن فیفادی ماه مارچ و تعطیلات تمرینات تیم‌های باشگاهی‌شان، از ایران خارج و به تعطیلات رفته‌اند و قرار است در روزهای آینده دور جدید تمرینات تیم‌ها آغاز شود و بازیکنان و سرمربیان خارجی در مسیر بازگشت به ایران قرار دارند. تیم آلومینیوم اراک که جزو تیم‌های موفق در لیگ بیست‌ودوم است، با هدایت مهدی رحمتی از فردا (پنجشنبه) سوم فروردین‌ماه کار خود را در سال جدید آغاز می‌کند.

شاگردان رحمتی در اولین مسابقه از سال جدید، پنجشنبه دهم فروردین‌ماه در کرمان به مصاف مس خواهند رفت و برگزارکننده اولین مسابقه از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر هستند. نکته مهم درباره آلومینیوم اراک، سرنوشت نامشخص ستاره کلمبیایی است و گفته می‌شود احتمالاً دیگر خبری از حضور هانسل زاپاتا در ایران نخواهد بود و زاپاتا به اراک باز نمی‌گردد!

ستاره‌ای که عصای دست «رحمتی» شد

هانسل زاپاتا وینگر کلمبیایی و 28 ساله آلومینیوم اراک از ابتدای فصل به جمع سفیدوسبزپوشان اراکی پیوست و با وجود نمایش‌های ناموفق در روزهای نخست لیگ بیست‌ودوم، رفته‌رفته توانست به مهره‌ای کلیدی در ترکیب آلومینیوم تبدیل شود و در نیم‌فصل دوم، نقش مهمی در موفقیت اراکی‌ها داشته و کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

زاپاتا که زوج موفقی را با محمدرضا آزادی در خط حمله تیم آلومینیوم اراک ساخته، با 3 گل و 2 پاس گل از جمله موثرترین شاگردان مهدی رحمتی در فصل جاری بوده و بهترین نمایش او در لیگ بیست‌ودوم، در هفته نوزدهم و در تقابل با مس رفسنجان بود که ستاره کلمبیایی توانست روی هر 2 گل تیمش تاثیر بگذارد و با ثبت یک گل و یک پاس گل، زمینه‌ساز پیروزی خانگی شاگردان رحمتی شد.

شکایت به فیفا؛ خداحافظ آلومینیوم؟

وینگر آلومینیوم بعد از اتمام مسابقات لیگ برتر در سال 1401، اراک را به مقصد دبی ترک کرد. هانسل زاپاتا در شرایطی به کشور امارات سفر کرده که به دلیل عدم دریافت مطالبات مالی خود از مدیران باشگاه دلگیر است و گذشت بیش از 4 ماه از آخرین دریافتی ستاره کلمبیایی باعث شده تا او فعلاً قصدی برای بازگشت به ایران نداشته باشد.

هانسل زاپاتا با شکایت به فیفا در تلاش است تا بتواند مطالبات خود را از باشگاه آلومینیوم اراک دریافت کند و گفته می‌شود که به واسطه همین شکایت، زاپاتا در تلاش است تا قراردادش را به صورت یک‌طرفه با اراکی‌ها فسخ کند! نکته جالب‌توجه اینکه در روزهای گذشته مدیران باشگاه آلومینیوم با پرداخت بخشی از قرارداد بازیکنان تیم‌شان میزان دریافتی آن‌ها را به 60 درصد رساندند اما عدم پرداخت مطالبات زاپاتا باعث شده تا او به سراغ شکایت به فیفا برود.

والنتینو یوئل یکی دیگر از خریدهای تابستانی آلومینیوم اراک بود که به دلیل مشکلات مالی در نقل‌وانتقالات تابستانه از جمع شاگردان مهدی رحمتی جدا شد و به نظر می‌رسد بعد از یوئل، نوبت به ستاره تاثیرگذار اراکی‌ها رسیده و آن‌طور که مشخص است با وجود آغاز دور جدید تمرینات، هانسل زاپاتا برنامه‌ای برای بازگشت به اراک ندارد و اگر شکایت او به سرانجام برسد، هم باشگاه اراکی‌ها جریمه خواهد شد و هم اینکه پیش از موعد فصل، قرارداد زاپاتا با آلومینیوم فسخ می‌شود!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری