football360 logo

تراشتگن، وارث پیراهن شماره یک مانشافت؛ پایان دوران مانو؟

03 فروردین 1402 ساعت 20:5417 نظر
در غیاب مانوئل نویر، هانسی فلیک تغییرات جدیدی به تیم خواهد داد.
به گزارش فوتبال ۳۶۰، آلمان پس از کسب میزبانی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ و درحالی که مجوز حضور در دور نهایی بدون شرکت در مسابقات مقدماتی را به دست آورده در بازه زمانی فیفادی ماه مارس ۲ دیدار دوستانه مقابل تیم‌های پرو و بلژیک برگزار خواهد کرد.
مانوئل نویر، کاپیتان تیم ملی آلمان که پس از ناکامی در جام‌جهانی با مصدومیت سهمگین روبه‌رو شد و فصل را به طور کامل از دست داد، به تبعش جایی هم در لیست اعلامی هانسی فلیک نداشته و مارک آندره تراشتگن، کوین ترپ و برند لنو دروازه‌بان‌های مانشافت در بازی‌های نخست ملی سال ۲۰۲۳ را تشکیل خواهند داد.
شماره پیراهن‌های بازیکنان این تیم توسط فدراسیون فوتبال آلمان اعلام شد و مارک آندره تراشتگن سرانجام در ۳۰ سالگی به پیراهن شماره یک تیم ملی رسید. کوین ترپ شماره ۱۲ و برند لنو  شماره ۲۲ را خواهند پوشید. 
هرچند مانو پس از بازگشت از مصدومیت، قصد داشته باشد در نیمه دوم از دهه چهارم زندگی بار دیگر برای کسب جایگاهش چه در تیم ملی و چه در بایرن‌مونیخ بجنگد اما واضح اینجاست که با حضور این دروازه‌بان‌های آماده در اردوگاه مانشافت و یان زومر در باواریا، کار به سادگی گذشته نخواهد بود.
درحالی که نیکلاس زوله و لروی سانه بازندگان لیست اعلامی توسط فلیک بوده‌اند، امتیاز مثبت را می‌توان به ملیک تیا و ماریوس وولف داد که به دنبال عملکرد درخشان در فصل جاری فوتبال اروپا، مزد زحماتشان را با دعوت به تیم ملی و گرفتن شانس حضور در یورو ۲۰۲۴ با پیراهن مانشافت گرفتند. 
مارک آندره تراشتگن هم که در فصل جاری لالیگا با پیراهن بارسلونا، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته قادر خواهد بود درحالی که پیراهن شماره یک تیم ملی را بر تن می‌کند، به نقطه عطف ۳۲ بازی ملی رسیده و در رتبه صد و سی و سوم باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال آلمان قرار گیرد؛ این درحالی است که او اولین بازی ملی خود را سال ۲۰۱۲ انجام داده است.
تراشتگن که ۱۹ کلین‌شیت در فصل جاری به ثبت رسانده است، پیش از این و در موقعیت مشابه جام‌جهانی ۲۰۱۸ شانس تبدیل شدن به شماره یک تیم ملی آلمان چه روی پیراهن و چه در مستطیل سبز را داشت اما نویر به موقع از بند مصدومیت رها شد تا تراشتگن در آن سال دردناک در ترکیب مدافع عنوان قهرمانی، جز تماشاگر حذف تیم ملی نباشد.
این بار اما بدون شک ماجرا متفاوت است و مصدومیت طولانی مدت نویر که واکنش هانسی فلیک را هم در پی داشته، ممکن است برای همیشه شانس حضور در تیم ملی را از او بگیرد و این شانس را در اختیار تراشتگن بگذارد که در جام ملت‌های خانگی اروپا، امید اول تیم ملی کشورش بر روی خط دروازه باشد.
او که در روزهای نخست ملی‌پوش شدن، پنالتی لئو مسی را مهار کرده بود، شانس حضور در لیست تیم ملی آلمان در سال قهرمانی جهان ۲۰۱۴ را از دست داد و از یورو ۲۰۱۶، پا به لیست ثابت اعلامی توسط یواخیم لو گذاشت؛
هرچند هرگز از زیر سایه سنگین نویر خارج نشد و حالا که توفیق اجباری از بابت مصدومیت نویر به او رو کرده، کاملاً شایستگی‌هایش را در باشگاه به اثبات رسانده و آماده است تا برای فتح اولین جام معتبر در تیم ملی کشورش، اعتماد فلیک را جلب کرده و از روی خط دروازه مانشافت حداقل تا ۴ سال آینده تکان نخورد.
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری