football360 logo

سکوت ادامه‌دار درباره «رحمان»؛ حمایتی در کار نیست

05 فروردین 1402 ساعت 18:0092 نظر
به نظر می‌رسد که امکان بازگشت «رحمان رضایی» به کادرفنی تیم ملی ایران وجود ندارد.

به گزارش فوتبال 360، رحمان رضایی یکی از دستیاران انتخاب شده از سوی امیر قلعه‌نویی برای چینش کادرفنی تیم ملی بود. قلعه‌نویی در شرایطی به سراغ رضایی رفت که این مربی جوان سابقه حضور در لیگ برتر در کسوت سرمربی تیم ذوب‌آهن را داشت و پیش از پذیرش این مسئولیت در تیم تراکتور تبریز، در نقش دستیار قلعه‌نویی فعالیت می‌کرد. نکته جالب‌توجه اینکه در دوره اول سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی، رحمان رضایی در نقش مدافع میانی در ترکیب تیم حضور داشت اما حالا با گذشت 16 سال، قلعه‌نویی پیشنهاد مربیگری در تیم ملی را به رضایی داد.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران که سابقه حضور در فوتبال ایتالیا را به عنوان بازیکن دارد، بعد از دریافت پیشنهاد مربیگری تیم ملی، پذیرفت تا در کنار امیر قلعه‌نویی و البته سعید الهویی، علی‌اصغر قربانعلی‌پور، آلین دینکا و علی کمانگری در کادرفنی تیم ملی حضور پیدا کند. رحمان رضایی در شرایطی به عنوان یک ملی‌پوش سابق به کادرفنی تیم ملی اضافه شد که در دوره‌های قبلی چهره‌هایی مثل علیرضا منصوریان، جواد نکونام، کریم باقری و وحید هاشمیان در کادرفنی تیم ملی نام‌شان به چشم می‌خورد.

دوره مربیگری یک‌روزه در تیم ملی!

رضایی بعد از پذیرفتن پیشنهاد حضور در کادرفنی تیم ملی، در اولین روز دوره جدید سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی، به مرکز ملی فوتبال رفت تا با حضور در کمپ تیم‌های ملی کارش را در کسوت مربی آغاز کند. حضور فعال رحمان رضایی در اولین جلسه تمرینی نشان می‌داد که امیر قلعه‌نویی حساب ویژه‌ای روی حضور رضایی در کادرفنی تیمش باز کرده اما عمر حضور این مربی جوان در تیم ملی، به جلسه تمرینی دوم هم حتی نرسید و خیلی زود از سمتش کنار رفت.

وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورز‌ش‌وجوانان در پیامی توییتری علیه انتخاب رحمان رضایی به عنوان مربی تیم ملی موضع گرفت و با انتشار دیدگاه‌های رضایی در ماه‌های گذشته، به شدت نسبت به تصمیم مدیران فدراسیون فوتبال تاخت. توییتی که باعث شد تا خیلی زود مدیران فدراسیون فوتبال دست به کار شوند و رحمان رضایی بعد از تنها یک جلسه تمرین در تیم ملی دیگر در جمع مربیان تیم ملی حضور پیدا نکرد.

سکوت غیرمنتظره؛ از «نبی» تا «قلعه‌نویی»

تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه سوم فروردین‌ماه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی روسیه رفت که خبری از حضور رحمان رضایی روی نیمکت تیم ملی نبود و از سوی امیر قلعه‌نویی، آندرانیک تیموریان هافبک سابق تیم ملی و باشگاه استقلال به عنوان مربی جدید تیم ملی معرفی شد تا رسماً جانشین رضایی در کادرفنی تیم ملی هم انتخاب شود و تیموریان در نقش مربی روی نیمکت تیم ملی در دیدار با روسیه حضور پیدا کرد.

محمدمهدی نبی که همزمان در نقش نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی فعالیت می‌کند، در واکنش به سرنوشت رحمان رضایی و اینکه آیا فعالیت او در تیم ملی ادامه پیدا می‌کند یا خیر، پاسخ مبهمی داد و گفت: «در مورد رحمان رضایی باید بگویم که آقای قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی هستند و تعیین کننده.ایشان باید اظهارنظر نهایی را انجام بدهد».

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی هم در نشست خبری بعد از بازی با روسیه، بدون آنکه نام مربی را به میان بیاورد، در واکنش به تقویت کادرفنی تیم ملی گفت: «کادر ما هنوز تکمیل نشده و حتماً مربی‌ای می‌آوریم که سابقه و تجربه نشستن روی نیمکت تیمی در جام جهانی را داشته باشد. در حال بررسی هستیم تا همکار خوبی بیاوریم. یک همکار خوب خارجی و یکی دو نفر داخلی اضافه می‌شوند. اضافه شدن یکی دو نفر به عنوان مشاور در برنامه‌های‌مان قرار دارد».

سرپرست و سرمربی تیم ملی واکنش صریحی نسبت به حواشی روزهای گذشته نداشته‌اند و در نقطه مقابل، رحمان رضایی هم تصمیم به سکوت گرفته است. به نظر می‌رسد با توجه به فشار وارده از سوی وزارت ورزش‌وجوانان و انتخاب سریع جانشین رضایی در کادرفنی تیم ملی، حکایت از آن دارد که این مربی جوان فعلاً دیگر شانسی برای بازگشت به تیم ملی ندارد و بعید به نظر می‌رسد که طی روزهای آینده بازگشت رحمان رضایی به کادرفنی تیم ملی انجام شود تا این مربی جوان بعد از تنها یک روز حضور در اردوی ملی، مسئولیت جدیدش را پایان یافته ببیند.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری