football360 logo

جنجال بزرگ در تیم ملی زنان؛ شاید حریف مالدیو هم نشویم!

05 فروردین 1402 ساعت 11:009 نظر
تیم ملی فوتبال زنان ایران برای حضور در دور نخست مرحله انتخابی المپیک 2024 روزهای پرماجرایی را می‌گذراند.

به گزارش فوتبال 360، کمپ تیم‌های ملی همزمان با برپایی اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال آقایان که خود را برای حضور در دیدار دوستانه مقابل تیم ملی کنیا آماده می‌کنند، از امروز میزبان تمرینات تیم ملی فوتبال زنان هم خواهد بود. شاگردان مریم آزمون که برای حضور در دوره اول انتخابی المپیک 2024 خود را آماده می‌کنند، در اردویی متصل به اعزام قرار است از امروز کار خود را در کمپ تیم‌های ملی آغاز کنند و رویاپردازی زنان فوتبال ایران این است که بتوانند خود را به مرحله بعدی این رقابت‌ها برسانند اما شرایط بحرانی بر اردو حکم‌فرما است.

بازیکنانی که نمی‌خواهند با این سرمربی کار کنند!

تیم ملی فوتبال زنان ایران در شرایطی آماده حضور در مسابقات انتخابی المپیک می‌شود، که بعد از کش‌وقوس‌های فراوان بعد از اتمام لیگ، تنها یک اردوی آماده‌سازی برگزار شده و حالا بلافاصله قرار است از امروز به مدت یک هفته، دور دوم و نهایی اردوی آماده‌سازی به انجام برسد تا ملی‌پوشان آماده اعزام به رقابت‌های انتخابی المپیک شوند.

مریم آزمون از 30 بازیکن برای حضور در اردوی ملی دعوت کرده تا خود را به امروز به کمپ تیم‌های ملی برسانند، اما آخرین خبرها از اردوی تیم ملی فوتبال زنان حکایت از آن دارد که چهره‌های سرشناس تیم، حاضر به شرکت در تمرینات نبوده و از مشکلات لجستیکی و امکانات گلایه‌مند هستند. حتی در این بین شنیده می‌شود که برخی بازیکنان به برنامه‌های تمرینی کادرفنی هم اعتراض دارند و مدعی شده‌اند که با با توجه به حضور کادرفنی فعلی، آن‌ها علاقه‌ای به حضور در اردوی ملی ندارند!

11 روز طلایی و رویایی که به حسرت تبدیل می‌شود

مسابقات مرحله نخست انتخابی المپیک 2024 پاریس قرار است از روز چهاردهم فروردین‌ماه آغاز شود که تیم ملی فوتبال زنان ایران که در گروه دوم رقابت‌ها حضور دارد و باید با تیم‌های بنگلادش، مالدیو و میانمار رقابت کند، اولین مسابقه خود را روز شانزدهم فروردین‌ماه برابر تیم ملی بنگلادش برگزار خواهد کرد و سپس شاگردان آزمون باید روز نوزدهم فروردین‌ماه به مصاف مالدیو بروند و در آخرین مسابقه هم روز بیست‌ودوم فروردین‌ماه برابر میانمارِ میزبان قرار گیرند.

تیم ملی فوتبال زنان ایران برای رسیدن به دور دوم مرحله انتخابی المپیک، باید در گروه خود صدرنشین شود که این مسئله کار شاگردان مریم آزمون را سخت می‌کند. به‌ویژه آنکه در شرایط کنونی، برخی بازیکنان سرشناس تیم حاضر به شرکت در دور جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی که از امروز آغاز می‌شود نیستند و همین مسئله باعث شده تا رویای نزدیک‌شدن به کسب سهمیه المپیک، در دورترین فاصله از فوتباال زنان ایران قرار گیرد.

جنجالی که می‌شد مدیریت شود!

مدیران فدراسیون فوتبال در شرایطی سکان هدایت تیم ملی را در اختیار مریم آزمون قرار داده‌اند که از همان روزهای نخست، انتخاب آزمون به جای مریم ایراندوست در فضای مجازی خبرساز شده بود. به‌ویژه آنکه آزمون در عرصه مربیگری دستاورد ویژه‌ای ندارد و تصور می‌شد قرار است در کسوت سرمربی موقت کارش را در تیم ملی بزرگسالان دنبال کند اما حالا شرایط به گونه‌ای پیش رفته که تیم ملی فوتبال زنان ایران باید با هدایت مریم آزمون در مرحله انتخابی المپیک شرکت کند.

مریم منظمی که در کسوت سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال مشغول به فعالیت است، در روزهای گذشته در تلاش بوده تا بتواند با رایزنی‌های خود، مشکلات لجستیکی را برطرف کرده و شرایط را برای برپایی اردوی تیم ملی فوتبال زنان فراهم کند، اما برخی بازیکنان تیم ملی معتقدند که آن‌ها در اردوی قبلی، مشکلات‌شان را به رئیس فدراسیون فوتبال هم گفته‌اند اما تغییری در شرایط ایجاد نشده و همین مسئله باعث آن شده تا آن‌ها دست به اعتصاب بزنند.

آزمون با توجه به شرایط حاکم بر اردوی تیم ملی و البته انتقادهایی که نسبت به کارنامه‌اش مطرح است، به نظر می‌رسد که روزهای پایانی خود در کسوت سرمربی تیم ملی را می‌گذراند و دور از ذهن نیست که بعد از گذراندن رقابت‌های انتخابی المپیک، که تیم ایران شانس کم‌رنگی برای رسیدن به دور دوم رقابت‌ها دارد، مریم آزمون از سمتش کنار برود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری