football360 logo

۱۰ بازیکن برتر سال ۱۴۰۱؛ چهره درخشان قلی‌زاده در جام‌جهانی

06 فروردین 1402 ساعت 10:1012 نظر
«علی قلی‌زاده» در رده ششم بهترین بازیکنان فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱ قرار گرفت.

در پایان سال ۱۴۰۱، مجموعه فوتبال ۳۶۰، اقدام به معرفی ۱۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در این سال نموده است. این انتخاب بر اساس بررسی کارشناسان این مجموعه از عملکرد بازیکنان شاغل در ایران و لژیونرها در رقابت‌های باشگاهی و ملی در سال گذشته صورت گرفته است.  نفر ششم این فهرست علی قلی‌زاده است که جزو بازیکنان شاخص تیم ملی در جام‌جهانی بود.

رکورددار بازی در تیم ملی

علی قلی‌زاده از جمله بازیکنان محبوب دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی بود. وضعیت این بازیکن پس از بازگشت کی‌روش تغییری نکرد و قلی‌زاده برای کی‌روش هم جایگاه ویژه‌ای داشت. این بازیکن از ۱۰ بازی تیم ملی در سال ۱۴۰۱، در ۹ مسابقه به میدان رفت و رکورددار بیشترین بازی در تیم ملی در سال گذشته است.

قلی‌زاده در دیدارهایی که به میدان رفت خوش درخشید و در بازی با انگلیس، اولین پاس گل ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را داد. این بازیکن بدشانس هم بود و در دیدار با ولز، دیرک دروازه مانع گلزنی قلی‌زاده شد. قلی‌زاده یک گل هم زد که کمک داور ویدیویی آن را مردود اعلام کرد.

انتقال از لیگ بلژیک به ترکیه

علی قلی‌زاده که سال ها  در لیگ بلژیک بازی می‌کرد در زمستان امسال از شارلوای بلژیک به صورت قرضی به کاسم پاشا ترکیه پیوست. قلی‌زاده در شارلوا یکی از بازیکنان اصلی این تیم بود. این بازیکن در ۲۸ بازی ۲ گل زد و ۲ پاس گل داد. قلی‌زاده در ترکیه ۴ بازی انجام داد و یک پاس گل داد. وقوع زلزله مهیب در ترکیه باعث ایجاد وقفه در بازی‌های قلی‌زاده در ترکیه شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری